Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
Ska vi då tolka detta som att händelserna i Skurup och skjutningen på Ystadsgatan saknar koppling till varandra? Liksom att Sammy inte är relevant för någon av händelserna?
Ska skotten mot Kevin då kopplas till en annan gängkonflikt, tex i Danmark, eller är det personlig osämja som ligger bakom?
Jag har inte en susning.
Det enda jag känner mig säker på är att S inte har i de här trådarna att göra utifrån vad vi vet i nuläget.
Om jag sedan drar iväg och gissar - och då är det just gissningar - så tänker jag fortfarande att det finns någon form av samband mellan Skurup, Malmö och Danmark. Både utifrån tidsaspekt, ovanligt flera unga utförare och uppgifterna som snurrar om Foxtrot/Jordgubben.
Men sambandet skulle ju exempelvis kunna vara att det är samma anstiftare som rekryterar från en ”begränsad grupp” även om de olika oroshärdarna egentligen inte hör ihop. Eller något HELT annat…eller inte alls…
Det jag tycker är lite förvånande i nuläget är att ingen här - vad i alla fall jag har sett - lyfter frågan om koppling till skjutningen i Laholm bara några dagar tidigare, där det också var en anhörig som sköts (även om han till skillnad från Skurups-pappan överlevde).
(FB) Man skjuten, Laholm (2024-08-08)
Även om killen, som nu sitter häktad i Danmark och vars styvpappa sköts, numera är skriven på adressen i Laholm har han fram tills rätt nyligen bott i Malmö i flera år. Umgåtts i kriminella kretsar, missbrukat rejält och själv dömts vid flera tillfällen (dock inte för några grova våldsbrott.)
Han frigavs villkorligt så sent som 29 juni.