2024-08-12, 21:35
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sui29
Finns ju tex https://krimfup.se/ som har alla FUP:ar men osäker på om de har FUP där åtal inte väckts.
Tror ett av kritierna är att åtal måste väckas innan man / de kan få tag i FUP
En förundersökning släpps om åtal väcks, den bör komma om cirka 6 månader. Tills dess råder förundersökningssekretess och utredningen fortgår.
Citera
2024-08-12, 21:35
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Nej, där står om mordet i Skurup, ingenting om mordet på Mikael och hans eventuella kriminella koppling, då skulle vi ju ha läst om det.

Varför taggar du mig i detta? Jag har inte sagt något om Mikael.
Citera
2024-08-12, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
Polisen vet redan vem skytten är och flertal personer kommer sitta i häktet innan veckans slut !(fick infon från en journalist)

Varför skulle polisen berätta för en journalist?
Citera
2024-08-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Nåt fel har föräldrarna gjort som får en kriminell unge.
Finns nog ingen förälder i hela världen som aldrig nånsin gjort nåt fel!
Citera
2024-08-12, 22:18
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h@lle
Varför skulle polisen berätta för en journalist?

För att media ska få ett par dagar på sig att förbereda inför kommande press-släpp.

Åsnorna som ligger bakom mordet fattade tydligen inte att sonen skulle avslöja allt inne på häktet efter dådet.

Samt mycket kamerabevakning i området där dådet ägde rum.
Citera
2024-08-12, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snacka.inte.skit
Skulle vara intressant att höra rasisternas resonemang till att "svensken" faktiskt sköt först.

Lika hemskt oavsett härkomst.
Du vet väl inte anledningen och bakgrunden till skjutningen ? Han kanske blev tvingad ?
Citera
2024-08-12, 22:31
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ok, då är jag med! Angående detta fallet iaf så har ju MM en hel domar på sig, hans kriminella bana måste ha pågått ett tag. Han tog studenten förra året. G visar bild på IG och skriver "stolt pappa" Var det efter det som det gick snett kanske ? Gick han och slog dank efter studenten och hamnade i dåligt sällskap ? Dolde han det för sina föräldrar ? Märkligt ändå hur en 21 åring boendes i gräddhyllan i Skurup kan välja att beblanda sig med sånt! Eller är det så att denna kriminella värld är så infiltrerad överallt nu så att det inte går att värja sig ??

Svaret stavas D R O G E R, inte ens de rikaste är befriade från detta gift.
Har flera exempel i min närhet med föräldrar som har väldigt framgångsrika liv, företag, ekonomiskt oberoende osv men deras barn har fallit för skiten och kan inte ta sig ur.
Citera
2024-08-12, 22:32
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Finns nog ingen förälder i hela världen som aldrig nånsin gjort nåt fel!

Amen till det, man gör sitt bästa men felfri är ingen av oss.
Citera
2024-08-12, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
För att media ska få ett par dagar på sig att förbereda inför kommande press-släpp.

Åsnorna som ligger bakom mordet fattade tydligen inte att sonen skulle avslöja allt inne på häktet efter dådet.

Samt mycket kamerabevakning i området där dådet ägde rum.

Nej de där köper jag inte, dom hade spottat ut de direkt för att vara först med nyheten!

Kameraövervakning tror jag däremot på, de flesta har idag kameraövervakning på sina hem!
Citera
2024-08-12, 22:41
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h@lle
Nej de där köper jag inte, dom hade spottat ut de direkt för att vara först med nyheten!

Kameraövervakning tror jag däremot på, de flesta har idag kameraövervakning på sina hem!

Ingen nyhet förrän grabbarna sitter i arresten men som sagt dom är inlåsta till helgen.
Citera
2024-08-12, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Ingen som tänkt att pappan kanske blivit bötfälld? Och struntat i att betala och sen blir skjuten?
Bötfälld då via sin son som inte betalt. Inte ovanligt med böter i den bransch när någon blivit kränkt

Nja, långsökt.

Bli bötfälld och strunta i det, för att sedan bo kvar på adressen som man är skriven på?
Citera
2024-08-12, 23:44
Medlem
Nu är Sydsvenskans krimreporter nästan tydligare i Radio Malmöhus än i den egna tidningen.

Citat:
Krimreportern: Skjutningar i Skurup kopplade till Foxtrot

Han blir mest konkret i slutet på inslaget:

https://sverigesradio.se/artikel/kri...e-till-foxtrot
Senast redigerad av Right-humanist 2024-08-12 kl. 23:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in