2024-08-12, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piledriver
Detta våldsdåd var tydligen begånget av foxtrot mot jordgubbens folk. Nu har foxtrot alltså dödat tre anhöriga; två pappor och en mamma. Hur fan kan man vilja associeras med dessa ”människor”? Kommer komma en dag när pöbelväldet sätts in mot dessa…

Har läst att media fått info som tyder på att de handlar om deras konflikt men vart kommer info ifrån att det skulle vara just fox som begått detta mord?
Citera
2024-08-12, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Har läst att media fått info som tyder på att de handlar om deras konflikt men vart kommer info ifrån att det skulle vara just fox som begått detta mord?
Konton kopplade till foxtrot gör anspråk på det på instagram
Citera
2024-08-12, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Men varför skulle killens morsa vara hett villebråd ? Dom har ju fått sin hämnd nu iom pappans död. Menar du att de ska hämnas för nåt annat eller varför är dom inte nöjda ? Killen (blatten) som blev skjuten dog ju inte ens !!

dessa människor är inte som vi, de vill göra ett varnnande exempel och nu räcker det itne med att skjuta ena föräldern, utan det måste vara båda

jag hoppas att jag har fel
Citera
2024-08-12, 15:20
Medlem
Lite nyfiken här på FUP! Om inget åtal väcks som till exempel man hittar ingen skytt!

Kan man fortfarande få ut FUP i mordet?
Citera
2024-08-12, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jasså, det tycker du.

Så låt säga att 2 barn är skötsamma, icke kriminella men en blir det. Då har man ändå misslyckats med allt?
Nej du. Vi tänker helt olika här. Det kan finnas andra yttre faktorer. Man behöver se brett och inte bara anklaga föräldrar. Och om det nu är föräldrars fel - varför sitter inte dom inne vid grövre brott? Du är vilse.

Nåt fel har föräldrarna gjort som får en kriminell unge.
Citera
2024-08-12, 16:47
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h@lle
Lite nyfiken här på FUP! Om inget åtal väcks som till exempel man hittar ingen skytt!

Nej, det kan man inte
Citera
2024-08-12, 17:00
Bannlyst
Citat:

Finns ju tex https://krimfup.se/ som har alla FUP:ar men osäker på om de har FUP där åtal inte väckts.
Tror ett av kritierna är att åtal måste väckas innan man / de kan få tag i FUP
Citera
2024-08-12, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sui29
Finns ju tex https://krimfup.se/ som har alla FUP:ar men osäker på om de har FUP där åtal inte väckts.
Tror ett av kritierna är att åtal måste väckas innan man / de kan få tag i FUP

Ja precis men man kan ju oxå vända sig till polisen direkt för att få ut FUP. Hade varit spännande att få ut denna
Citera
2024-08-12, 17:06
Medlem
Citat:
Ja precis men man kan ju oxå vända sig till polisen direkt för att få ut FUP. Hade varit spännande att få ut denna

Ja men kostar säkert
Citera
2024-08-12, 17:07
Medlem
Skurups kommun har stödcentrum i kyrkan ikväll om någon behöver.
Senast redigerad av Himmelellerhelvete 2024-08-12 kl. 17:09.
Citera
2024-08-12, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
De var hos pappan de brann också hörde jag. Har de brunnit hos mamman med? De var väl en bil som brann hos mamman och i trädgården hos pappan?
Men dom hade bevakning på huset igår efter mordet. Om hon fått skydd innan mordet så borde pappan med fått de.

Min information bekräftad från Ystadsallehanda.se

"– Pang, pang, pang, pang lät det, sen blev allt tyst.
Hon och hennes man bor alldeles i närheten av mannen som nu blivit skjuten till döds i sitt eget hem. I mitten av juli försökte någon två gånger sätta eld på parets villa. Med all sannolikhet gav sig gärningsmännen då på fel hus."

Jag bryr mig inte om vad som står på ratsit eller inte. Detta är bara fakta, eller är ni lika naiva?
Tror ni på fullaste allvar att föräldrarna inte kände sig hotade? Dom vet vad M.M höll på med.
Varför dom sedan väljer att bo kvar kan jag inte svara på. Men jag har mina spekulationer, och ni får ha era.
Citera
2024-08-12, 17:56
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
De kostar och dom är betydligt mer restriktiva med att ge ut FUP. Sen lär deras motivering vara att dom inte har resurser till att sitta och sekretessmarkera allt som behöver sekretess i FUP.

Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Skurups kommun har stödcentrum i kyrkan ikväll om någon behöver.

Vem ska betala för de? Ytterligare kostnader för skattebetalarna till följd av massinvandring.

Citat:
Ursprungligen postat av Snacka.inte.skit
Min information bekräftad från Ystadsallehanda.se

"– Pang, pang, pang, pang lät det, sen blev allt tyst.
Hon och hennes man bor alldeles i närheten av mannen som nu blivit skjuten till döds i sitt eget hem. I mitten av juli försökte någon två gånger sätta eld på parets villa. Med all sannolikhet gav sig gärningsmännen då på fel hus."

Jag bryr mig inte om vad som står på ratsit eller inte. Detta är bara fakta, eller är ni lika naiva?
Tror ni på fullaste allvar att föräldrarna inte kände sig hotade? Dom vet vad M.M höll på med.
Varför dom sedan väljer att bo kvar kan jag inte svara på. Men jag har mina spekulationer, och ni får ha era.

Vad är dina spekulationer kring att dom väljer bo kvar? Dom har uppenbarligen vetat att sonen är kriminell med tanke på tidigare domar och polis på plats där tidigare.

Helt ärligt så är sonen nog ett offer i sig som blivit tvingad till brott för att betala av påhittade skulder. De är vanligt förekommande. Börjar ofta med penningtvätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in