Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Varför skulle jag inte våga det?
Vad skulle jag vara rädd för?
Fan du behöver fler:
Finns inget bra med kristendomen då det är påhittat och inte har med verkligheten att göra. Det finns mycket ondska i Kristendomen också. Vi ser dock inte så mycket av det eftersom inte så många längre lever efter tramset som de borde göra. Så jag skulle nog hävda att de flesta som säger sig vara kristna inte är det.
Men barn far givetvis illa av kristendomen här och där också. Hur många barn som gifts bort i under kristendomen och judendomen har jag inte koll på.
Alla falska religioner (där folk tror på en gud) ska givetvis bekämpas. I Sverige och den moderna världen (väst) så satsar vi på att fortsätta utveckla utbildningssystemet i en sekulär riktning. Men för mänsklighetens skull så måste vi arbeta för att de länder som fortfarande lever i medeltiden förändras. Där skulle FN vara en bra tänkt spelare. FN borde sjösätta en världsplan för att sekularisera världen.
Det är inte okej att 9 åriga flickor blir våldtagna någonstans i världen.
Jesus var riktig enligt vetenskapen så egentligen kan du inte säga det du hävdar om kristendomen, du är helt ute och cyklar. Jesus budskap var riktigt bra och inspirerar människor ännu idag. Känner många som fått ett bättre liv och blivit bättre människor via att följa Jesus budskap.
Även om bibeln var skriven av människor och har vissa brister då den är skriven på en annan tid så har Jesus existerat och det är Jesus budskap som är kärnan i kristen tro. Och den är positiv, kärleksfull och tolerant. Ofta intelligent och öppensinnad, då kristendomen utvecklats och moderniserats en hel del.
Barn far inte illa av kristendomen utan utav onda människor besatta av ondskan som vissa kallar för "djävulen". Mest pedofiler är mest troligen ateister. Skulle du hävda att ateism är så farligt för barn och skadar barn? Det är din logik.

Du kan givetvis skylla ifrån dig och hävda att det är på grund av "X" jag gjorde någon illa men sanningen återstår, att du själv valt att göra någon illa, ondskan inom dig tog kontrollen vilket är motsatsen till vad Jesus budskap var där man ska älska sina medmänniskor. Bibeln är riktigt hårt dömande mot pedofiler dessutom, du vet noll om kristendomen och lyssnar för mycket på satanister som dyrkar djävulen och antikrist, blod, krig, mörker och sedan låtsas man som att Jesus är ond.
Du vill att folk ska vara själlösa och dekadenta, hata Gud och Jesus. Du saknar spiritualitet. När jag var i mörkret och plågades som fan, så hade jag sådana åsikter som du har. Idag vet jag bättre. Därför är mitt liv tusen gånger bättre idag. Jag är lycklig och mitt liv fungerar, medan jag var självmordsbenägen och dysfunktionell tidigare.
Att djävulen(ondskan) gömmer sig bakom tro ibland det vet jag, den är väldigt manipulativ, den använder en bra sak för att begå onda gärningar, just för att människor inte ska förstå något. Men Jesus budskap utan att vara tainted by ondskan är motsatsen till det. Hade ondska inte existerat som vissa av er ateister hävdar så hade inga barn farit illa överhuvudtaget. Inga krig hade funnits. Ingen korruption, inga mord, inga våldtäkter o.s.v. denna världen styrs av ondska, ser man inte detta är man helt blind och hjärntvättad av just denna ondskan då man låter den att fortsätta när man inte markerar mot den/inte känner till den. Goda bra människor har det svårt i samhället, korrupta som exploaterar andra blir stora, kända och rika.
Intelligenta och moderna muslimer kommer inte tycka att det är ok med denna lagen. Man kan inte dra alla över en och samma kam. I Sverige lever många muslimer normalt är min erfarenhet iaf.