Citat:
Ursprungligen postat av
Titanlife
Vart står det att Boo förolyckades i Norge ?
Varken uttalande från klubben HV 71 eller AB , Expressen nämner väl Norge ?
Eller vad har jag missat ??
Citat:
Ursprungligen postat av
SeanAvery
Nej det står ingenstans, tajmingen med Norgefallet är väl det som folk utgår ifrån
Citat:
Ursprungligen postat av
Titanlife
Tack , då är det högst sannolikt att Boo inte förolyckades i Norge iaf inte där tråden handlar om.
Det står ingenstans att det är han som avled i Norge.
Men t ex Expressen skriver ”Han förolyckades på en semesterresa, uppger klubben på sin hemsida.” Denna sida länkar de till. Klubben skriver dock inte alls att han ”förolyckats” utan ”avlidit”. (Förolyckats = dött i olycka.)
https://www.hv71.se/article/dmjashy-3iaijd/view
Att han skulle ha dött i en olycka är alltså killar i 20-årsåldern på kvällstidningarnas sommarredaktion som skriver. (Indirekt, då de använder ord som omkomma och förolyckas.)
Jag har sett flera gånger att unga människor tyvärr inte skiljer mellan avlida, omkomma/förolyckas.
Ingen officiell källa säger - så vitt jag har sett - att Boo omkom eller förolyckades (dvs dog i en olycka). De skriver avlida, vilket är det korrekta vid sjukdomsfall.
Vi vet inte om Boo är mannen i Norge som tyvärr avled av hjärtattack.
Men kan vi kan verkligen inte vara säkra på att Boo omkom i en olycka. De officiella källorna nämner ingen olycka. (Se länk ovan.) Det är den sida som alla journalister hänvisar till men ist för att använda ”avlida” skriver de om det till ”förolyckas”.
Därför är det visst ganska troligt att mannen i fråga, som avled av hjärtinfarkt, är Boo. Eller vet journalisterna mer än vi, men deras källa de hänvisar till är fortfarande den sida som skriver det neurala ”avlida” och inte nämner någon olycka.
Tror det är tredje gången jag skriver det nu…