2024-08-08, 15:57
Medlem
Jag gissar att detta beror på butiksstorlek och ort? Att ha någon på kamerorna på en stormarknad hela tiden känns logiskt, en mindre butik mindre logiskt om det inte är en grovt utsatt butik.
Citera
2024-08-08, 16:03
Medlem
Tror inte ngn direkt sitter och tittar i kamerorna. Plus att de har butikskontrollanter
Citera
2024-08-08, 16:16
Medlem
davetheslaves avatar
Ica Maxi i min stad har en heltidsanställning för kameraövervakning. Mindre butiker lägger nog inte så mycket tid på det, om inte franchise-tagare får hjälp från moderbolaget (Walmart fungerar så till exempel).
Citera
2024-08-08, 16:19
Medlem
OneTaps avatar
en kompis farsa jobbar på ica o han sa att de va bara dagar med hög inbrotts o snatt risk som dom bemannar övervaknings centralen. typ på ramadan o valborg :P eller om nån gjort inbrott då kan dom spola tillbaka banden o se vem de va. så dom behöver inte sitta där o rulla tummarna 24/7 :P
Citera
2024-08-08, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davetheslave
Ica Maxi i min stad har en heltidsanställning för kameraövervakning. Mindre butiker lägger nog inte så mycket tid på det, om inte franchise-tagare får hjälp från moderbolaget (Walmart fungerar så till exempel).

Det här jag tänkte lite. Helt sjukt att en sån heltidsanställning med lön, arbetsgivaravgifter etc kan få en butik att gå + men det kanske är att ordet sprider sig som ger vinst
Citera
2024-08-08, 19:09
Medlem
ReflektivInsikts avatar
There was of course no way of knowing whether you were being watched at any given moment. How often, or on what system, the Thought Police plugged in on any individual wire was guesswork. It was even conceivable that they watched everybody all the time. But at any rate they could plug in your wire whenever they wanted to. You had to live—did live, from habit that became instinct -- in the assumption that every sound you made was overheard, and, except in darkness, every movement scrutinized.
Citera
2024-08-08, 19:11
Medlem
helftenavvarrjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Jag gissar att detta beror på butiksstorlek och ort? Att ha någon på kamerorna på en stormarknad hela tiden känns logiskt, en mindre butik mindre logiskt om det inte är en grovt utsatt butik.

Man kan låta bli att sno också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in