Jag tränar både styrka och kondition några gånger per vecka, men ligger på lite kaloriöverskott pga kost. Inget extremt, men bör gå ner 5-8 kg. Käkar alltid havregrynsgröt på morgonen, sen två fullstora måltider på dagen och några mackor på kvällen. Tänkte försöka byta ut antingen lunch eller middag plus kvällsmackorna mot kvarg för att försöka få en mer proteininriktad kost (för mättnad och muskeluppbyggnad).
Om det kommer bli väldigt mycket havregrynsgröt och kvarg, vad är det jag riskerar mest att få i mig för lite av? Något som kanske enkelt kan blandas med kvargen typ vissa frukter eller nötter?
Jag tränar både styrka och kondition några gånger per vecka, men ligger på lite kaloriöverskott pga kost. Inget extremt, men bör gå ner 5-8 kg. Käkar alltid havregrynsgröt på morgonen, sen två fullstora måltider på dagen och några mackor på kvällen. Tänkte försöka byta ut antingen lunch eller middag plus kvällsmackorna mot kvarg för att försöka få en mer proteininriktad kost (för mättnad och muskeluppbyggnad).
Om det kommer bli väldigt mycket havregrynsgröt och kvarg, vad är det jag riskerar mest att få i mig för lite av? Något som kanske enkelt kan blandas med kvargen typ vissa frukter eller nötter?
Du verkar ha fastnat på att du måste addera protein? Helt onödigt du får i dig tillräckligt om du äter havregrynsgröt.
En portion havregrynsgröt innehåller väl typ 5 gram protein? Hur är det tillräckligt? Är ju inte ens i närheten av vad man behöver (vare sig man styrketränar eller ej).
Kvarg !? Det låter äckligt.
Lite havregrynsgröt på morgonen !? Det kan ju vara ok men där ska vara ägg och kött(bacon/prinskorvar) och bönor också.
Lustigt nu i OS tider. Paris OS hade beslutat att i OS byn skulle atleterna äta klimatsmart d.v.s nästan inget kött och ägg och enbart pyttesmå portioner av det som bjudes . Agra atleter fick ansvariga att snabbt ändra på upplägget till ett fullvärdigt näringsrik kost utbud
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!