• 6
  • 7
2024-08-10, 23:33
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Vidare har personen nästan aldrig besök eller besöker någon annan. Har sett vad jag antar är anhöriga vid ett par tillfällen under flera års tid. Verkar inte inte heller ha några direkta kompisar.

Personen är allmänt rastlös, otålig och impulsiv. Vandrar omkring som en osalig ande och tjatar om saker den behöver. Verkar ha bristande respekt för andras personliga utrymme. Om ett par sitter för sig själva avskilt och pratar tränger sig personen på.

Läste allt. Det kanske skulle kunna vara tecken på en covert narcissist, ja?

Brukar den döma andra hårt?

Anklagar folk för saker?

Ställer folk till svars?

Får folk att göra som den vill?

Och framförallt, bär den på en inre ondska som är värre än ondskan inkarnerad?
Citera
2024-08-11, 18:28
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Läste allt. Det kanske skulle kunna vara tecken på en covert narcissist, ja?

Brukar den döma andra hårt?

Anklagar folk för saker?

Ställer folk till svars?

Får folk att göra som den vill?

Och framförallt, bär den på en inre ondska som är värre än ondskan inkarnerad?

Har aldrig hört personen anklaga eller döma någon direkt, inte heller sett några sadistiska drag. Det närmsta är väl att några (vet ej vilka) kallades för "fittor" när personen var upprörd vid ett tillfälle. Får väl folk att göra som den vill, behandlar dem lite som betjänter.

Överlag är det en ganska lågmäld person men som ändå har något grandiost över sig och trevligheten känns påklistrad. Verkar oftast ganska "chill" men det kan ju bero på att personen inte bryr sig om någon eller något egentligen. Beteendet och inställningen till saker matchar inte riktigt med den oftast lugna fasaden.

Att bl.a. lämna ett handfat nergrisat med färg efter sig vet jag inte om det beror på att personen är för "fin" för att städa upp eller om den inte begriper bättre.
Senast redigerad av Pecka- 2024-08-11 kl. 19:04.
Citera
2024-08-12, 22:53
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Har aldrig hört personen anklaga eller döma någon direkt, inte heller sett några sadistiska drag. Det närmsta är väl att några (vet ej vilka) kallades för "fittor" när personen var upprörd vid ett tillfälle. Får väl folk att göra som den vill, behandlar dem lite som betjänter.

Överlag är det en ganska lågmäld person men som ändå har något grandiost över sig och trevligheten känns påklistrad. Verkar oftast ganska "chill" men det kan ju bero på att personen inte bryr sig om någon eller något egentligen. Beteendet och inställningen till saker matchar inte riktigt med den oftast lugna fasaden.

Att bl.a. lämna ett handfat nergrisat med färg efter sig vet jag inte om det beror på att personen är för "fin" för att städa upp eller om den inte begriper bättre.

Ett klassiskt drag för covert narcissister är att dom ser sig själva som offer, brukar den göra det? Och finns det kanske en känsla av att dom som inte gör som den vill eller försöker hindra den, är onda? Dom brukar inte se sig själva som onda. Brukar den t ex svartmåla människor som inte gör som den vill och om den t ex. då behandlar folk som betjänter, om någon skulle säga "Jag tänker inte göra som du vill" skulle den då svartmåla eller tillfoga ngt. för att statuera ett exempel?
Citera
2024-08-23, 18:25
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Ett klassiskt drag för covert narcissister är att dom ser sig själva som offer, brukar den göra det? Och finns det kanske en känsla av att dom som inte gör som den vill eller försöker hindra den, är onda? Dom brukar inte se sig själva som onda. Brukar den t ex svartmåla människor som inte gör som den vill och om den t ex. då behandlar folk som betjänter, om någon skulle säga "Jag tänker inte göra som du vill" skulle den då svartmåla eller tillfoga ngt. för att statuera ett exempel?

Ursäkta det sena svaret, missade att du hade citerat mig.

Vet inte hur personen tänker eller behandlar andra "bakom kulisserna". Har dock bevittnat på sistone att den har haft diskussioner/tjafs med andra och verkat upprörd.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in