Citat:
Ursprungligen postat av
Sharkimedes
Tror någon att rättegången kommer att börja på ett normalt sätt imorgon? Jag tror inte det. Marius har inte förberett sig för rättegången där han ska förklara sig sanningsenligt och ta sitt straff, det är ganska tydligt. Två dagar före rättegången lyckas han förstöra för sig själv till det yttersta. Samtidigt ger han "Frogner kvinnan" flera traumatiska upplevelser.
Jag tror inte ens att han dyker upp. Och om de lyckas få in honom i rättssalen, kommer han inte kunna bete sig eller förklara sig som en vanlig åtalad. Det kommer att bli en katastrof. För den mannen har noll förmåga att tänka konsekvenser, varken i relation till sig själv eller vilka konsekvenser hans handlingar har för andra.
De har all anledning att frukta, både kungen och drottningen, Håkon och Mette Marit. Det är nästan som om jag tycker synd om Mette Marit, men bara nästan. Hon och Håkon kunde ha gjort något åt detta mycket tidigare.
Finns det andra här som tror att morgondagen i rättssalen kommer att bli en katastrof?
Marius ble pågrepet søndag kveld og varetektsfengslet for fire uker tidligere i dag. Så politiet har kontroll på hvor han er.
Om han sitter i fengsel, eller om han kanskje må til avrusning, eller er innlagt på sykehus ... who knows.
Hvis Marius er nykter og i stand til å stille i retten, så skal han jo være til stede i morgen. Det slipper han ikke unna.
Vet ikke helt hva du mener.