2024-08-06, 02:43
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Vad är Flashbacks erfarenheter av dessa vårdappar år 2024: Kry, Doktor.se, Min Doktor, Doktor24? Har jag missat någon? Vilken app har ni bäst respektive sämst erfarenhet av?

För mig har Kry fungerat väldigt bra, men då jag är en osocial jävel avskyr jag att prata i videosamtal, och då Kry inte erbjuder kommunikation enbart genom text och bild testade jag Min Doktor där det tog 5 veckor (!!!) att få svar på en enklare fråga om ett sår.
Citera
2024-08-06, 05:35
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Vad är Flashbacks erfarenheter av dessa vårdappar år 2024: Kry, Doktor.se, Min Doktor, Doktor24? Har jag missat någon? Vilken app har ni bäst respektive sämst erfarenhet av?

För mig har Kry fungerat väldigt bra, men då jag är en osocial jävel avskyr jag att prata i videosamtal, och då Kry inte erbjuder kommunikation enbart genom text och bild testade jag Min Doktor där det tog 5 veckor (!!!) att få svar på en enklare fråga om ett sår.
Och den som har andra psykiska problem - av att t ex att må illa av skriven text - kommer få problem med vissa.appar.

Du försöker hitta svagheter i apparna, men det är du som inte fungerar.
Citera
2024-08-06, 06:17
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Det är en jävla rundgång på läkarna på dom där apparna så det beror helt på vem du får prata med. Ena appen kan va bäst ena veckan och sämst andra veckan. I slutändan samma sak allihop.
Citera
2024-08-06, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
jag är en osocial jävel avskyr jag att prata i videosamtal, och då Kry inte erbjuder kommunikation enbart genom text och bild testade jag Min Doktor där det tog 5 veckor (!!!) att få svar på en enklare fråga om ett sår.

Varför vänder du dig dit för enklare frågor om ett sår?

Dessa är vårdappar. Enkla frågor om ett sår är liksom inte syftet med dessa appar. Då ringer du 1177.

Tror du din enkla fråga om ett sår, prioriteras högt jämfört med folk som söker vård för faktiska problem? 5 veckor är ganska snabbt för svar på en sådan fråga!
Senast redigerad av aPOCC 2024-08-06 kl. 12:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in