Citat:
Ursprungligen postat av
Gitarrvalpen
Om ni aldrig råkat ut för en rysk påverkanstroll så har ni gjort det nu.
Vad det handlar om en artikel om att försvarsmakten använt ordet "hen" i en folder.
Ursprunget till detta dravel är en
artikel av Emma Jaenson.
Men det där rövhålet försöker få det till något annat än det handlar om, nämligen om det är lämpligt för försvarsmakten att använda politiskt laddade ord som "hen".
Det är absolut olämpligt. Och jag höll med allt hon skrev.
TS försökte dock förvränga allt, utan några länkar till orginalartikeln.
Vilken jävla pajas!
Mycket bra artikel. Där satt den.
Förstår inte hur man kan vilja jobba inom FM med den skitiga lönen, vänsterpolitiken och politikernas ständiga knivhugg och fjäskande när vindarna vänder. När jag gjorde GMU för några år sen blev jag förvånad att befälen faktiskt utgjordes av riktiga soldater som förtjänat sin plats, och inte någon inkvoterad HBTQ minoritet med pridefärger i ansiktet som verkar vara FMs nya fokus. Undrar om dessa gossar ens är kvar i organisationen idag.
Hur som helst. Vissa i tråden tycker det är bra att FM fokuserar på en skara människor som annars knappt kommer i kontakt med försvaret och som må ha en dålig och smal bild av organisationen. Jag tror snarare man tappar en stor skara kompetenta och målmedvetna rekryter med sina ständiga woke-utspel. Dessutom riskerar man att tappa anseende hos en ökande skara svenskar som inte alls vill att FM ska göra politiska vänsterutspel titt som tätt.