• 3
  • 4
2024-08-05, 15:14
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag satt ju inte med och lyssnade men om du tror att en psykolog kommer hjälpa dig på ett möte så har du ju missat vad en psykolog gör.

Jag gissar att ni inte pratade OS i 45minuter…
Nej och det har jag inte påstått heller. däremot pratade psykologen om OS, men även om lite allt möjligt.
Inte om problemet som jag är där för.

Sen så fattar jag att psykologen inte kan hjälpa mig efter ett möte bara.
Citera
2024-08-05, 15:25
Medlem
psykadelikatessens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
Hej

Jag har en historik i min journal att jag har haft en psykos tidigare detta va året 2022.
åkte in och ut från psyket under flera månader då psykosen va i några månader.
Jag va paranoid trodde att folk snackade skit om mig och att folk ville mig illa. Hade Vanföreställningar också som att polisen skulle hämta mig och att jag va kamera övervakad. hade antipsykotisk medicin under den perioden.

När psykosen försvann så har livet varit rätt lugnt mellan 2022 när psykosen försvann och tills 2023 har jag kunnat klara mig utan antipsykotisk medicin.

2023 så har jag fått inre bilder "tänk om jag skadar någon" där det hela visas hur det hade kunnat gå till.
Vilket har gett mig stark ångest och stark obehag. vilket jag har mått skit av

Nu 2024 Sökte jag hjälp på vårdcentralen berättade allting där. Vårdcentralen satte in antipsykotisk medicin på direkten och nu har dom "inre bilderna" försvunnit helt och hållet.

Vårdcentralen skickade även remiss till psykolog fick tid ganska snabbt och har varit på en träff med psykologen förra veckan och det känns som att psykologen skämtar bort hela grejen. Istället för att ta det på allvar tycker jag. Vårdcentralen skulle även fixa så jag kommer till KBT.

då jag har i bakgrunden ADHD, OCD på papper.

Borde inte psykologen ta det på allvar speciellt om man har haft psykos tidigare? Tycker det lite konstigt från psykologen att skämta bort hela grejen bara.
Inre bilder och okontrollerade tankeströmningar är något alla har, vännen. Det betyder inget, bara att ignorera.

Mvh Fantiserat friskt om mord, självmord och allt möjligt hemskt sen tidiga barnaben
Citera
2024-08-06, 14:26
Medlem
DragforADHDs avatar
Uppdatering
Idag va jag hos psykologen igen kan säga att det är rent skitsnack från psykologen igen.
tröttnade förra mötet med psykologen. blev lite irriterad vid mötet idag pga skitsnacken.
Fick ny tid och nästa möte kommer jag säga att jag inte tänker gå dit mer tänker inte höra psykologens skitsnack...
Citera
2024-08-06, 17:05
What are they supposed to do... Varför skulle nån annan bry sig om dig... Inte deras direkta angelägenheten eller arbete. Nånstans är det faktiskt din uppgift att leta vart felet ligger hos dig, göra något åt det, sluta tro på andra och vara din lyckas egen smed. Hitta felet och åtgärda det.
Citera
2024-08-06, 19:03
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zbazaar
What are they supposed to do... Varför skulle nån annan bry sig om dig... Inte deras direkta angelägenheten eller arbete. Nånstans är det faktiskt din uppgift att leta vart felet ligger hos dig, göra något åt det, sluta tro på andra och vara din lyckas egen smed. Hitta felet och åtgärda det.
Då hoppas jag verkligen att du aldrig någonsin får hjälp från sjukhus ifall du skulle hamna på sjukhus oavsett vad det gäller. varför skulle nån bry sig om dig då?
Hoppas att du aldrig får hjälp.
Citera
2024-08-06, 19:12
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
Då hoppas jag verkligen att du aldrig någonsin får hjälp från sjukhus ifall du skulle hamna på sjukhus oavsett vad det gäller. varför skulle nån bry sig om dig då?
Hoppas att du aldrig får hjälp.
Vad tror du om människor... Vi är inte mer än lite mer avancerade djur som älskar att ryta, skälla, resa ragg, morra och bitas eller vifta på svansen.

Varför skulle det skilja sig bara för att sjukhuspersonal läst litteratur... De gör som alla andra bara minsta möjliga. Samma sak gäller alla diplomater i tex FN-skrapen. De skiter i världen och mänskligheten. Vad som gäller är deras egna löner och liv. Fortsätt tro...
Citera
2024-08-07, 16:28
Medlem
DragforADHDs avatar
Uppdatering
hade ny tid hos psykolog som jag fick igår.
Idag så ringde jag dit och avbokade tiden, och sa att jag inte vill ha fler tider.
Känns skönt för nu slipper jag psykologens skitsnack.
Känner jag gjorde rätta valet iallefall
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in