• 1
  • 2
2024-08-02, 01:52
Medlem
Go kväll!

Jag fick en idé om att försöka överblicka/sammanställa lite åsikter samt erfarenheter när det kommer till Cannabis generellt & specifikt just nu - de legala alternativ som i om i olika grad påminner om effekter & rus en odlad hampa kan erbjuda.

Premiss: Idag säljs både illegal & legala cannabis-produkter & du kan beställa hem til dörren inom ett par arbetsdagar. (Diskussionen kring exakt lagstiftning & klassning ber jag att nedprioritera i denna tråd.)

Det känns som vi har kommit mycket långt sedan "spice" och "k2" m.m. Jag bill både höja kunskapen & försöka bidra lite konstruktivt. Jag vet att det finns många med mycket erfarenhet här emellanåt.

Mina erfarenheter upp till idag:

Jag är så nöjd med legal tillgänglighet. Jag köper enbart för mig själv och har hittills inte bjudit någon annan. Jag är 37+ och blir avslappnad av både illegal cannabis & de här nya substituten.

Det är stor skillnad i kvalitet mellan produkterna & en del borde eventuellt inte vara legala. Effekterna är intressanta & det är både kul och intressant att kombinera både livsstil och varierande cannabinoider.

Jag har inte kontakt med någon annan som nyttjar. Därför skulle jag uppskatta er input.

Hur fungerar det t.ex. i och kring fysiska butiker? Samlas barn där t.ex?
Letar produkterna sig in på skolgårdar?

Vad tycker ni som inte tar del utav utbudet/produkterna/rus? Känner ni en oro inför utvecklingen? Jag tycker vi hjälps åt lite för att nyansera den här diskussionen. Kan vi tyda utvecklingen och förhindra fara för naivitet etc. är ju det toppen!

Frågeställning: Vad är era erfarenheter av cannabis/cannabinoider & vad är era slutsatser kring tillgång & utveckling? Juridik, Folkhälsa m.m.

Mvh
Citera
2024-08-02, 02:02
Medlem
Det är för fan ingen livsnjutare som röker cannabis och hasch. Hur hjärntvättad får man vara bara för att det blivit trendigt. Skiten borde förbjudas i alla dess former och överallt. Hur kan man gå på att hasch är en skön drog?
Citera
2024-08-02, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotsoldaten
Det är för fan ingen livsnjutare som röker cannabis och hasch. Hur hjärntvättad får man vara bara för att det blivit trendigt. Skiten borde förbjudas i alla dess former och överallt. Hur kan man gå på att hasch är en skön drog?

Beror ju på vem som använder det och vilken sinnesstämning man har.
Vissa använder det för att bli djupare i sig själv och öppna upp sinnen så tankar och meditation kan flöda.

Fortfarande strikt här i detta pissland, men tycker polisen ser mer genom fingrarna på ringa narkotika idag än för 5-10 år sen.
Citera
2024-08-02, 03:03
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getyourmindright
Beror ju på vem som använder det och vilken sinnesstämning man har.
Vissa använder det för att bli djupare i sig själv och öppna upp sinnen så tankar och meditation kan flöda.

Fortfarande strikt här i detta pissland, men tycker polisen ser mer genom fingrarna på ringa narkotika idag än för 5-10 år sen.

Jag hanterar ett stort antal individer som blir påträffade med grönt eller brunt, den röda tråden hos alla är att allt är skit och dom behöver fly från sina problem, problem som sen blir värre..
Citera
2024-08-02, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Jag hanterar ett stort antal individer som blir påträffade med grönt eller brunt, den röda tråden hos alla är att allt är skit och dom behöver fly från sina problem, problem som sen blir värre..

Så är det ju så klart! Synd om dom som verkligen använder det för att förbättra sig själva.
Jag kommer närmare mina problem och kan på så sett bearbeta dom lättare.
Citera
2024-08-02, 03:18
Det är bara trash som röker på.

Sen finns det en stor klick idioter som tror att cannabis är frihet.

Sen finns det en mindre klick som är bortom hjälp som tror att cannabis botar cancer.

Ett land som legaliserat cannabis är Thailand som nu är en pundarhåla. Det stinker cannabis precis överallt. Poolen. Balkongen. Stranden.

Barn får tillgång enklare.

Men glöm inte att du är fri.

Citat:
Ursprungligen postat av Ringmigsen

Frågeställning: Vad är era erfarenheter av cannabis/cannabinoider & vad är era slutsatser kring tillgång & utveckling? Juridik, Folkhälsa m.m.

Mvh
Citera
2024-08-02, 03:51
Medlem
OdCaBos avatar
Ni vet att folk av alla typer röker cannabis va? Att ni själva antagligen har 10-15 vänner som gör det helt utan att ni ens vet om det?

Liksom vad pratar ni om. Låter på riktigt som att det är typ amfetamin som ni på något konstigt sätt blandat ihop med cannabis.

Citat:

Vad blir bättre av ett förbud - oavsett vad man tycker om drogen ifråga?

Om du är jätteemot cannabis så borde du ju snarare vara mer för en legalisering för att på så vis minska problemen. Finns ju liksom ingen anledning att betrakta drogbrukare som kriminella.
Citera
2024-08-02, 04:25
Medlem
DroneXR7s avatar
Det är andra tider idag. Cannabis legaliseras i rask takt över hela värden och med hjälp av YouTube mm är det otroligt simpelt att skaffa sig snabb kunskap. Som hur man odlar cannabis lätt och smidigt till exempel.

Just cannabinoider kommer vara nya grejen i framtiden. Många föredrar en vape istället för hasch och tobak av flera orsaker. Blir gammal hederlig hampa laglig kommer många fortfarande föredra cannabinoider. Det vi ser nu är bara början. Det är inga kineser som gör den här skiten utan proffs i usa. Det kommer bli bättre och bättre med tiden och betydligt vanligare pga legaliseringsvågen.

Om Sverige legaliserar eller inte är redan helt irrelevant för brukaren idag med lagliga alternativ som fungerar lika bra. Men som sagt, det är en kul hobby att odla eget.
Senast redigerad av DroneXR7 2024-08-02 kl. 04:29.
Citera
2024-08-02, 05:17
Medlem
Tack för all input! Jag väntade mig lite tillmälen och känsloutspel. Jag hoppas vi kommer förbi det fort. Det ska bli kul att läsa. Jag hoppas på mycket input ifrån "utsatta områden" - där människor växt upp med framförallt den illegala marknaden.

Det kan ju även vara intressant att analysera brukare/missbrukare. Jag sticker säkert ut lite som isolerad vuxen "näthandlare" - men kan tänka mig att fler som mig växt fram i och med legala alternativ med tid och framgång på andra marknader globalt. Idag lätt att dölja med vapes & oljor. Det öppnar även upp för extremt förhöjd potentiell potens när de syntetiska appliceras (relativt osynligt, risk).

Många yngre dras till Cannabis. Det är ju mer eller mindre avkriminaliserat i vissa kretsar & kanaler. Sveriges Radio P3, Instagram m.m. Jag tror att Cannabis kommer bli minst lika intressant som Alkohol är idag med tiden.

Jag är nyfiken på utvecklingen & tror personligen att något sorts alternativ kommer vara tillgängligt en tid bra tid. Så länge EUs handelsavtal bidrar till osmosen & inga katastrofala följder uppstår.

Mvh
Citera
2024-08-02, 06:08
Avstängd
knark-kungens avatar
Hur det går? Det har varit illegalt i typ ett halvt sekel men säljs överallt, dygnet runt samt legala men farligare alternativ går numera att köpa lagligt I den lokala kiosken också, dvs ett fullständigt misslyckande
Citera
2024-08-02, 07:58
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Vad menar du?
Cannabis är jätte bra om det används till vad det är till för. Smärtlindring och stress minskning.

Med det sagt tror jag aldrig det blir legalt här för folk är som dig i Sverige. Det är bättre med antidepp, sömn piller och några öl varje dag.
Citera
2024-08-02, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Du hanterar de som på ett eller annat sätt misslyckats med sitt bruk. Oss andra ser du inte röken av. Pun intended.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in