2024-07-30, 04:21
Medlem
Enter-sandmans avatar
Om personen som mördade mig t.ex hade en brottsmisstanke, hade man kollat på domar eller utredningen med mig som brottsoffer och ta in den personen? Kan de se det innan rättegången/domen? Vilka register tittar dem i?
2024-07-30, 04:25
Medlem
Va?
2024-07-30, 04:30
Medlem
OnkelUnkass avatar
Ja. Jag skulle säga att polisen i ett ganska tidigt skede av utredningen kollar om du har några fiender, exempelvis om du polisanmält någon eller figurerar i en brottsutredning som målsägande/vittne
2024-07-30, 04:55
Medlem
Archytechtics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enter-sandman
Om personen som mördade mig t.ex hade en brottsmisstanke, hade man kollat på domar eller utredningen med mig som brottsoffer och ta in den personen? Kan de se det
innan rättegången/domen? Vilka register tittar dem i?

Självklart gör de det. Polisen har såklart tillgång till alla anmälningar, oavsett om de lett till en rättegång eller inte.
2024-07-30, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enter-sandman
Om personen som mördade mig t.ex hade en brottsmisstanke, hade man kollat på domar eller utredningen med mig som brottsoffer och ta in den personen? Kan de se det innan rättegången/domen? Vilka register tittar dem i?

Det finns inga register eller uppgifter om någon alls, som kan gömma sig för Polisen i en mordutredning. Undantaget möjligtvis Försvarsmakten, MUST och KSI under rubriken "rikets säkerhet".
2024-07-30, 06:07
Moderator
v50s avatar
I delforumet Aktuella Brott och Kriminalfall så diskuterar man enskilda brott som har inträffat det är inte rätt delforum för frågeställningar likt denna. Trådskaparen kan fila på sin trådstart så den blir mer lättförstådd och sedan överväga att posta en ny tråd i t.ex. delforumet brott och brottsbekämpning eller juridik beroende på hur den är utformad. Tråd låst.
/ Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in