2024-07-29, 13:50
Medlem
Det räcker att se deras senaste reklamutspel på youtube. ”Sverige är ditt land. Värt att försvara”.

De filmar ute i skogen där en massa pinnsmala rangliga ”hens” svassar runt i vad som närmast ser ut som i något hippieläger. Det går inte att bestämma kön på majoriteten av individerna men det var väl vad FM gick in för antar jag. Musiken är nån slags mjuk slinga som är så långt i från aggressiv testosteronstinn upbeat fightingmusik man kan komma.

Jag kräks lite i halsen varje gång jag ser det. Är det dessa rangliga gossar och flickor som ska försvara vårt land i händelse av krig. Brrrrr….

FM har verkligen gått ner sig. Organisationen skulle behöva brytas ned i grunden och byggas upp igen. Vem har tillåtit det gått så här långt?
Citera
2024-07-29, 13:52
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Man kan ju undra varför TS inte går direkt till källan dvs Försvarsmaktens egna pressmeddelande kring kampanjen innan hen börjar svamla?

Kanske TS är en svagbegåvad idiot som bara klarar av att läsa Fria tider?

Varsågod TS, här har du Försvarsmaktens pressmeddelande.

"I år har Försvarsmakten uppdaterat den militära sägningen "Vi kommer kämpa till siste man" till "Vi kommer kämpa till siste hen".

Kampanjens budskap understryker vårt syfte och mål att försvara Sverige och våra allierade, oavsett kön eller vem de väljer att älska. Genom att anpassa språkbruket vill Försvarsmakten visa att man står för de värderingar som genomsyrar vårt samhälle.

- Försvarsmakten har länge arbetat för att främja mångfald och inkludering. Denna kampanj är ett ytterligare steg i att visa på hur viktigt det är att påminna om allas lika värde. Vi tror att mångfald stärker vårt försvar och gör oss bättre rustade att möta framtiden, säger Johan Landeström, marknadschef på Försvarsmakten.

Kampanjen kommer att synas under Prideveckan 2024 med utomhus- och sociala medieenheter samt i tryck. Under Stockholm Pride kommer Försvarsmakten även att delta med aktiviteter och samtal för att stödja HBTQ+-gemenskapen."

https://www.mynewsdesk.com/se/forsvarsmakten/pressreleases/foersvarsmakten-kommer-att-kaempa-till-siste-hen-under-stockholm-pride-och-alla-andra-dagar-3335588

Bra inlägg.

TS vill skapa något som inte finns.
Citera
2024-07-29, 13:58
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Okej, men om de sänker kraven för vissa grupper då? Det vill säga diskriminera mellan män och kvinnor genom att göra kraven enklare för kvinnorna.
Ska militären försvara alla värderingar som finns i vårt land?

Är det olika krav för män och kvinnor vid mönstringen menar du?
Citera
2024-07-29, 13:58
Avstängd
”Vi kommer kämpa till siste person” hade varit bättre.

Nu är det ren Vänsterextrem smörja då någon vänsterextrem suttit och beslutat.
Citera
2024-07-29, 14:01
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Ställ dig frågan: Varför fortsätta envisas med att köra upp HBTQ-grejen i ansiktet på folk när det göder politiska motkrafter som Orban, MAGA, Putin o.s.v. Det går inte ihop någonsstans, det försämrar ju säkerhetsläghet när sådana politiker får makt och/eller blir relevanta.

Aha, så för att Orban är en efterbliven idiot så ska vi sänka toleransen i vårt eget samhället? Låter ju som att Orban vinner i så fall. Dessutom, de efterblivna idioter i Sverige som följer Orban och hans gelikar hade gjort det iaf då de är svagsinta och faller för den förenklade retorik som den typen av politiker alltid använder sig av.
Citera
2024-07-29, 14:02
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
”Vi kommer kämpa till siste person” hade varit bättre.

Nu är det ren Vänsterextrem smörja då någon vänsterextrem suttit och beslutat.

Håller med, men det är såklart menat att provocera och väcka uppmärksamt för försvarsmakten.
Citera
2024-07-29, 14:06
Avslutad
"Vi" kommer inte att kämpa. Ni får gärna göra det. Själv kommer jag att förbereda mig genom att sticka så fort det börjar osa katt. Jag har även övat in meningen "Ya Podchinyayus'" (я подчиняюсь). Bara utifall att.
Citera
2024-07-29, 14:08
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Aha, så för att Orban är en efterbliven idiot så ska vi sänka toleransen i vårt eget samhället? Låter ju som att Orban vinner i så fall. Dessutom, de efterblivna idioter i Sverige som följer Orban och hans gelikar hade gjort det iaf då de är svagsinta och faller för den förenklade retorik som den typen av politiker alltid använder sig av.

MAGA är mer relevant för svensk del/säkerhet. Men det här nätverket poppar upp runt hela jorden och bildar någon slags värdegemenskap. Det är ytterst farligt. De matas av den här typen av utspel. Ska vi ge bort Ukraina för att fjäska för en liten pytte-minoritet? Det borde inte Försvaktmakten gå med på, det ligger inte i deras intresse. Att bidra och verka för det. Men det ligger i fiendens intresse.

Underskatta inte människans dumhet.

Svenskar har noll problem med homosexuella landsmän för övrigt.
Citera
2024-07-29, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
En knappt femtedel av de inryckta är kvinnor. Dock är det bara ca 6000 personer total som gör militärtjänst nu.

Ja just nu jag. Men de kvinnor som idag är +35 är väl siffran knappt mätbar?
6000 just nu, ja alla fattar. Vet ej hur många som gjort lumpen de senaste åren men mindre om alls under en generation.
6000 hade väl räckt ett par dagar i Avdivka eller Bachmut? Dvs bara en parantes.
Citera
2024-07-29, 14:11
Medlem
Förstår jag det rätt att svenska militärens uppgift är att skydda pedofiler? De verkar fokuserade på att folk ska få vara dem de är och älska vem som helst.

Skulle de anmäla en kollega som har nakenbilder på barn i sin mobil? Isåfall måste de ju förtydliga det i sin nya coola slogan.

Om alla sexuellt avvikande missfoster ska hyllas så tänker jag att det även innefattar pedofilerna. De flesta bögarna är t.ex pedos. Fråga dem de älska hårlösa småpojkar.

Detta är en militär påverkansoperation på folket.
Senast redigerad av Lastpall500kg 2024-07-29 kl. 14:15.
Citera
2024-07-29, 14:16
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaringKitty
Det räcker att se deras senaste reklamutspel på youtube. ”Sverige är ditt land. Värt att försvara”.

De filmar ute i skogen där en massa pinnsmala rangliga ”hens” svassar runt i vad som närmast ser ut som i något hippieläger. Det går inte att bestämma kön på majoriteten av individerna men det var väl vad FM gick in för antar jag. Musiken är nån slags mjuk slinga som är så långt i från aggressiv testosteronstinn upbeat fightingmusik man kan komma.

Jag kräks lite i halsen varje gång jag ser det. Är det dessa rangliga gossar och flickor som ska försvara vårt land i händelse av krig. Brrrrr….

FM har verkligen gått ner sig. Organisationen skulle behöva brytas ned i grunden och byggas upp igen. Vem har tillåtit det gått så här långt?

Det är väl flera utlänningar med i den videon. Nej det är inte deras land, de är gäster här.
Citera
2024-07-29, 14:18
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Exakt. Tidigare har ÖB bara pratat om män och kvinnor. Nu inkluderar ÖB och går vidare med "hen".

"– Om vi av någon anledning skulle stå ensam som land så lovar jag att Försvarsmakten kommer att göra allt vi kan ned till sista man eller kvinna som står med vapen i hand, säger Bydén i en TT-intervju."

https://www.expressen.se/nyheter/ob-sverige-forsvaras-till-sista-soldaten/

Det kan helt enkelt vara så att Försvarsmakten står upp för allas lika värde.

https://www.mynewsdesk.com/se/forsvarsmakten/pressreleases/foersvarsmakten-kommer-att-kaempa-till-siste-hen-under-stockholm-pride-och-alla-andra-dagar-3335588

Det får du tycka precis vad du vill om.

Tack Försvarsmakten för att ni finns!
Ja eller så samlar man bara alla under en och samma paroll: Försvarsmakten-vi kämpar till siste soldat.

Eller vad fan som helst. Det som dom håller på med nu skapar inte en enhet, den delar upp folk i läger.
Så enkelt vare med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in