2024-07-29, 12:50
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Är du muslimvänlig, eller vad är det du försöker säga?

Jag är vänlig mot alla som är vänliga mot mig!

Vad jag skriver implicit är att Sveriges demografiska sammansättning förändras i en mycket rask takt.
Senast redigerad av DeValera 2024-07-29 kl. 12:57.
Citera
2024-07-29, 12:51
Avstängd
ManicToos avatar
Säkerligen några ängsliga kvinnliga inkvoterade höga militärer som satt igång detta, under påverkan av reklamfirmor som består av 50% gays. Om vi tvärtom fimpar alla kvinnliga militärer så sparar vi pengar och slipper BS som detta och militären kan åter fokusera på den riktiga arbetsuppgiften. Att försvara Sverige.

I värsta fall är detta styrt av någon politisk agenda, som politiska lagar om jämställdhet. Militären ar helt insyltad med politikerna som ger dem pengar, och de blir ibland tvingade till icke-konstruktiva insatser styrda av agendor och ideologi. Huvudproblemet är i så fall de inkvoterade politiker som inte fattar vad som är bra för Sverige.
Senast redigerad av ManicToo 2024-07-29 kl. 13:30.
Citera
2024-07-29, 12:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Då trodde du fel. Det har varit allmän värnplikt för både kvinnor och män i sju år nu.

Men inte samma stränga regler som förr. Tror inte man får fängelse längre om man vägrar.
Citera
2024-07-29, 13:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Fast ordet hen har ju blivit ett nedsättande ord på senaste tiden, om inte en riktig svordom.

Det är att jämföras med att säga, "Till sista neger", eller "Till sista tattare", "Till sista fitta".
”Till sista fitta” gillar jag. Och så en en bild på försvarsstaben i såna rosa fittmössor.
Det skulle få ryssarna att tänka till två gånger innan de försöker nåt.

Jag fattar inte varför vi ens anstränger oss längre. Det bästa vore väl att ersätta försvaret med sådana där telefonsvarare vid gränsen med meddelandet ”vi ger oss” på ryska som Glistrup föreslog en gång i tiden.
Citera
2024-07-29, 13:17
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag är vänlig mot alla som är vänliga mot mig!

Vad jag skriver implicit är att Sveriges demografiska sammansättning förändras i en mycket rask takt.

Ja, det har du förstås rätt i tyvärr.
Citera
2024-07-29, 13:17
Medlem
Twitterturkens avatar
Försvarsmakten och Svenska Kyrkan verkar vara mer intresserade av att sprida vänsterideologi än det som ska vara deras huvuduppdrag.
Citera
2024-07-29, 13:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
"Liberal" i betydelsen socialliberal är alltså vänster. Trudeleau och gänget.

Socialliberal är inte heller vänster. Vänster är en halmgubbe och boogie man som konservativa stått och slått på så pass länge att de inte längre förstår riktigt varför. Man klarar knappa skilja på vad liberal, konservativ och fascism är, så jag inte särskillt förvånad.
Citera
2024-07-29, 13:23
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
OnT: helt rätt av försvarsmakten. Givetvis ska alla, oavsett kön och sexuell identitet vara med och försvaret vårt land. Förutsatt att de uppfyller uppställda krav såklart.
Okej, men om de sänker kraven för vissa grupper då? Det vill säga diskriminera mellan män och kvinnor genom att göra kraven enklare för kvinnorna.
Citat:
Och på samma dött, givetvis ska svenska soldater försvara ALLA friheter och värderingar som finns i vårt land, mot dem som vill minska det som tex ryssar, muslimer, religiösa fanatiker och annat pack.
Ska militären försvara alla värderingar som finns i vårt land?
Citera
2024-07-29, 13:32
Avstängd
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Försvarsmakten och Svenska Kyrkan verkar vara mer intresserade av att sprida vänsterideologi än det som ska vara deras huvuduppdrag.
Det blev så när kyrkan släppte in kvinnliga präster och militären kvinnliga överstar. Kvinnor har annat sätt att tänka än män. Kvinnor fokuserar aldrig, de ser alltid brett på sitt arbete. Detta breda seende fungerar i en familj där det är omsorg och överlevnad som gäller. Men inte inom ledning, organisationer, företag.
Citera
2024-07-29, 13:33
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Försvarsmakten tänjer på gränserna, igen. Denna gång med en provocerande vänsterkampanj i tidningen SvD. Budskapet:
Vi kommer kämpa till siste hen. Vi är stolta över att försvara Sverige, våra allierade och vår rätt att identifiera oss precis som vi vill
Det är ingen hemlighet att vi sett en betydande förändring i Försvarsmaktens rekryterings- och opinionsbildningskampanjer de senaste åren, från traditionell låtsaspatriotism till mer renodlad vänsterpropaganda (mångkultur, HBTQ, "demokrati", osv). Efter DCA-avtalet och NATO-inträdet verkar myndigheten vilja signalera för svenskarna att vi även förväntas dö för NATO och USA.

I ett pressmeddelande försvarar man kampanjen genom att hänvisa till "allas lika värde".

Frågeställningar:

• Är det lämpligt att Försvarsmakten bedriver polariserande opinionsbildning med vänsterbudskap?
  • Är panelen beredd att sätta livet till för att försvara den ekonomiska zonen "Sverige"?
  • Är HBTQ- och mångkulturvurm effektiva rekryteringsmetoder för Försvarsmakten?
  • Är "Kämpa till siste hen" en grammatiskt korrekt formulering?

https://www.friatider.se/forsvarsmakten-kommer-kampa-till-siste-hen

- Nej, det är inte alls lämpligt
- Jag skiter i Sverige och alla hen, de kan försvara sig själva
- De kommer att rekrytera de minst lämpade
- Nej, det är grammatiskt felaktigt

Sverige och deras korrumperade politiker, hen, feminister och menafolk kan dra åt helvete. Jag ställer inte upp. Alla människor är för övrigt inte lika mycket värda.
Senast redigerad av Kip.Kinkel 2024-07-29 kl. 13:38.
Citera
2024-07-29, 13:41
Medlem
Twitterturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Jag tycker inte det är något fel på själva tanken, men språkligt berör det mig illa. Det borde inte heta ”kämpa till sista hen” eftersom ordet hen är tänkt att användas på samma sätt som han eller hon. Försvarsmakten har ju aldrig sagt ”kämpa till sista han” eller ”kämpa till sista hon”. Hen ersätter normalt inte ”man” eller ”kvinna” utan ”han” eller ”hon”. Vill Försvarsmakten inte använda ”man”, och vara inkluderande hade det vara snyggare och mer korrekt språkligt att skriva ”kämpa till sista person”. Att ordet ”hen” (som är ett väldigt bra och praktiskt ord när det används på rätt sätt och som det var tänkt) används i det här fallet får nog antas bero på bristande kunskap i svenska språket, ett misslyckat flirtande med HBTQ-rörelsen eller ett lika misslyckat försök att verka moderna och ungdomliga.

Att använda ett ord fel på det viset visar bara att de inte tar sitt eget budskap på allvar och därmed får troligen reklamkampanjen motsatt verkan.
Fast syftet med denna kampanj är att provocera, att göra vissa arga. Dom vet att "hen" ses som ett kontroversiellt ord då det oftast använts i aktivistiska syften snarare än av praktiska.
Gissningsvis sitter det någon på Försvarsmaktens PR/reklamavdelning som vill att "vita män" ska sätta kaffet i vrångstrupen när de läser detta.
Det är detta som kulturkriget handlar om, att göra motståndarsidan arga.
Citera
2024-07-29, 13:50
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
OnT: helt rätt av försvarsmakten. Givetvis ska alla, oavsett kön och sexuell identitet vara med och försvaret vårt land. Förutsatt att de uppfyller uppställda krav såklart.

Och på samma dött, givetvis ska svenska soldater försvara ALLA friheter och värderingar som finns i vårt land, mot dem som vill minska det som tex ryssar, muslimer, religiösa fanatiker och annat pack.

Ställ dig frågan: Varför fortsätta envisas med att köra upp HBTQ-grejen i ansiktet på folk när det göder politiska motkrafter som Orban, MAGA, Putin o.s.v. Det går inte ihop någonsstans, det försämrar ju säkerhetsläghet när sådana politiker får makt och/eller blir relevanta.

Det finns inte en chans att försvaret skulle gå med på detta utbyte frivilligt. Varför fokusera på skitfrågor som splittrar folk och göder motkrafter? Svaret är så klart att det här rör sig om hybridkrigsföring.

Vi vet att Försvarsmakten (samma med polisen) har haft stora rektryteringsproblem de senaste åren. Det beror på främst två saker; låga löner och låg fosterlandskärlek. Det är lätt att ta reda på vilka det är som krigar i ett krig. Det är en majoritet unga män, har alltid varit. Dessa lockas så klart inte av att riskera livet för någons sexuella läggning specifikt.

Det finns en flagga som respresenterar allt det du beskrev ovan; den svenska flaggan. Simpelt. Du får med dig alla direkt. Någon debatt som inte har med försvaret att göra blir det ej.

Så varför byta ut denna flagga? Självklart för att skrämma iväg de som kommer att försvara landet vid ett angrepp, d.v.s unga män. Det är ju det man gjort, det är därför man har rekryteringsproblem.

Men rationellt tänkande människor finns det inte många av, därför ser världen också ut som den gör. Vi kommer närmre och närmre en riktig urladdning. Det blir en mycket sorglig upplevelse för många på jorden. Sverige sitter nästan i epicentrum av den urladdningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Fast syftet med denna kampanj är att provocera, att göra vissa arga. Dom vet att "hen" ses som ett kontroversiellt ord då det oftast använts i aktivistiska syften snarare än av praktiska.
Gissningsvis sitter det någon på Försvarsmaktens PR/reklamavdelning som vill att "vita män" ska sätta kaffet i vrångstrupen när de läser detta.
Det är detta som kulturkriget handlar om, att göra motståndarsidan arga.

Bingo. Någon har släppt in räven på PR-byrån.

Gemene man underskattar nästan alltid människans inneboende ondska och manipulativa färdigheter. Homo Sapiens är den falskaste arten på jorden, tveklöst. Nån jävla hårlös apa som dök upp från ingenstans. Märkligt iaf.
Senast redigerad av TotalWar 2024-07-29 kl. 13:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in