2024-07-27, 16:09
En trafikolycka skedde sent på fredagskvällen på Öster Mälarstrand i Västerås. En fotgängare blev påkörd och fick föras till sjukhus med livshotande skador.

Larmet om olyckan på Öster Mälarstrands allé kom klockan 23.55 på fredagskvällen och både räddningtjänst och polis kom till platsen.

– Vi konstaterar då att en person är skadad och får föras med ambulans till sjukhus. Det rör sig om en man i 60-årsåldern, berättar polisens presstalesperson Mathias Rutegård.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...hotande-skador

Jag hörde att personen hade avlidit men kan inte garantera att det stämmer.

Vad mer har framkommit?
Citera
2024-07-27, 16:15
Föraren till bilen är i 20-årsåldern och är misstänkt för grov vårdslöshet i trafik. Olyckan ska ha skett i hög hastighet, enligt polisens presstalesperson Mathias Rutegård.
Citera
2024-07-27, 17:51
Moderator
Chantres avatar
Ser inget övergångsställe på bilden från Vlt.

https://static.bonniernews.se/bildix...p&w=1440&h=810
Citera
2024-07-27, 18:26
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Ser inget övergångsställe på bilden från Vlt.

https://static.bonniernews.se/bildix...p&w=1440&h=810

Nej, exakt. Tills vidare är det ju ingen omöjlighet att den påkörde har varit på lyset och vinglat till framför bilen på en del av gatan där han inte ska befinna sig som fotgängare.
Citera
2024-07-27, 19:03
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag hakade upp mig på detta stycke i texten.

– Vi stängde av vägen och sanerade den, berättar Oscar Davila, ledningsoperatör på Räddningscentral Mitt.

Var de tvungen att sanera vägen för att någon vätska läckt ifrån bilen så känns det som hastigheten måste ha varit jävligt hög.

Var de istället tvungna att sanera efter blod och vätskor från den äldre mannen så låter det som att vi tyvärr har en död människa efter krocken.

Någon som vet hur det ligger till och vad de egentligen sanerade?
Citera
2024-07-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag hakade upp mig på detta stycke i texten.

– Vi stängde av vägen och sanerade den, berättar Oscar Davila, ledningsoperatör på Räddningscentral Mitt.

Var de tvungen att sanera vägen för att någon vätska läckt ifrån bilen så känns det som hastigheten måste ha varit jävligt hög.

Var de istället tvungna att sanera efter blod och vätskor från den äldre mannen så låter det som att vi tyvärr har en död människa efter krocken.

Någon som vet hur det ligger till och vad de egentligen sanerade?
Människan lär ju inte ha stoppat bilen om den kom i hög fart. Gissar att den tagit en stolpe eller nåt och läckt ad blue
Citera
2024-07-28, 00:11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inipatienten
Människan lär ju inte ha stoppat bilen om den kom i hög fart. Gissar att den tagit en stolpe eller nåt och läckt ad blue

Kanske kan det vara så men då borde det även stå att flera bilar blivit skadade då det brukar stå bilar längs gatan hela vägen i området. Nu vet jag inte exakt vart det skett ska tilläggas.
Citera
2024-07-28, 13:21
Medlem
Farbaute666s avatar
När jag körde på en hjort (tror jag att det var) på väg hem från Arlanda, så läckte det vätska från bilen. Vet inte om det kallas motorvätska eller något, jag trodde först att det var blod från djuret. Brunaktigt och lite illaluktande.

Bor i närheten av platsen, har inte varit där och observerat efter händelsen. Inga markerade övergångsställen, dock finns skyltar som markerar övergång. Många svarta Audis och BMW:s som kör i hög fart där, för att showa inför andra och för att leverera sitt partygodis till köpare. En del vill träffas där och "göra affärer", de bor inte där, men tycker tydligen att det är ett bra ställe att deala på.

Har länge lekt med tanken att skaffa ett painballgevär, eller några tyngre stålkulor och träffa några bilar med... Jäkligt obehagligt som de kör, skiter helt i (kan nog inte ens) högerregeln.
Citera
2024-07-29, 14:23
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
När jag körde på en hjort (tror jag att det var) på väg hem från Arlanda, så läckte det vätska från bilen. Vet inte om det kallas motorvätska eller något, jag trodde först att det var blod från djuret. Brunaktigt och lite illaluktande.

Bor i närheten av platsen, har inte varit där och observerat efter händelsen. Inga markerade övergångsställen, dock finns skyltar som markerar övergång. Många svarta Audis och BMW:s som kör i hög fart där, för att showa inför andra och för att leverera sitt partygodis till köpare. En del vill träffas där och "göra affärer", de bor inte där, men tycker tydligen att det är ett bra ställe att deala på.

Har länge lekt med tanken att skaffa ett painballgevär, eller några tyngre stålkulor och träffa några bilar med... Jäkligt obehagligt som de kör, skiter helt i (kan nog inte ens) högerregeln.
Bor det inte många kriminella i hyresrätterna på östermälarstrand som dealar och därför rör det sig mycket patrask i området? Har ju varit en del skjutningar i det området också.
Citera
2024-07-31, 22:51
Medlem
Arusianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Bor det inte många kriminella i hyresrätterna på östermälarstrand som dealar och därför rör det sig mycket patrask i området? Har ju varit en del skjutningar i det området också.

Jo, det börjar bli ett riktigt getto där men en massa soc-fall. Tråkigt för de som har betalat och betalar dyrt för att bo där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in