2024-08-01, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Faktiskt det mest bullshit jag har hört på hela dagen.
Finns INGEN kritisk tankegång i medicin. Oavsett vad så följer man riktlinjerna som sätts.

De läkarna under pandemin som gick emot strömmen (kritiskt tänkande) förlorade ju allt.

Så är det. Det finns inga kritiska tankegångar inom ekonomi heller. Allt är politiskt. Tyvärr känner jag en gammal människa som blir informerad varje dag av massmedia. Jag känner förresten minst två sådana. De verkar bägge vara helt förlorade.

Citera
2024-08-01, 20:06
Avslutad
Det handlar ju om IQ, inte utbildning, IQ och utbildning har inget gemensamt.
Citera
2024-08-15, 11:40
Medlem
PotatisHulkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
En hel familj av duktiga labbmöss. Big pharma säger tack för slanten. Sen kan du ju sluta ljuga för med 100000 inrapporterade bieffekter, 10 gånger mer än samtliga alla andra vaccin dom 10 åren innan covidhoaxen så vet alla vilken komplett massiv katastrof mRNA-vaccinen var, när Florida helt stoppade vaccinen för män under 35 år gjorde man det för att hjärtdöd hade ökat med 84%.

Jag såg vaccinerade dö i drivor, jag bor jämte en kyrka, har aldrig varit 3 begravningar om dagen innan. Jag fick också covid och var väldigt milt sjuk i typ 20 timmar och sen var det över och redan innan det så visste jag ju att detta bara var en massiv scam för ingen frisk människa dör av detta extremt milda virus och nu har dom stoppat hela världen. Dom ljög ju direkt memba guldfisken? Filmerna från Wuhan? Folk som bara ramlade ihop och dog på gator och torg? Det hände ju aldrig någon annan stans i världen eftersom det vi såg var skådespeleri och vi ska ju inte ens prata om hur dom ljög om level 5 superlabbet i Wuhan som bedrev gain to function forskning på coronavirus tillsammans med jänkarna.

Ändå köpte du och resten av labbmössen i din familj alla lögner helt okritiskt. Ja du kära Darwin award, det är ingen flex.

Vill du se Darwin Awards så ta en titt på /r/HermanCainAward. Vi lever och är friska allihopa och ett antal av mina vänner har nyligen fått friska barn så arvsmassan är det inget fel på.

Hur vet du att de du såg begravas dog av vaccinet om jag får fråga? Vilka är dessa 100000 bieffekter du talar om, du får gärna länka dem. Jag har kikat lite i bieffektsdatabasen och det verkar till 99% vara skit som lite rodnad på injektionsstället eller mild feber kort efter injektionen.

Sjukdomar slår olika på olika människor. Bara för att du fick mild sjukdom betyder inte det att alla får det. Ett feltänk som kanske åter igen beror på att du inte har några vänner och bara sitter hemma, läser konspirationsteorier och tittar genom fönstret på kyrkan utanför?
Citera
2024-09-17, 21:31
Medlem
gargamel-jonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gargamel-jonas
Människor är mest mottagliga för den information/fake news som bäst motsvarar deras befintliga/inlärda världsbild.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Är inte det fake news?

Tjaa… det är väl det som brukar kallas confimation bias.
Citera
2024-09-24, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Utbildning och intelligens är olika saker så tror det spelar mindre roll man skulle tro.

Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
Om du har hög utblidning kanske du kunde läsa hela trådstarten så man förstår vilken fråga du svarar på.
När man läser din trådstart så anar man ju att du du själv anser dig vara högutbildad. Det känns tryggt, eftersom du indirekt talar om att de ”respektabla nyhetskanalerna” inte rapporterar fake news.

Tror du att man kommer att svara på dina frågor på det sätt som du vill, när man inte ens delar din grundsyn? Det blir därför lite löjligt när du kör ”högutbildnings-kortet” för att trycka ner folk.

För övrigt så är ”dom” talspråk. En högutbildad skriver ”de”...
Citera
2024-10-05, 13:56
Avslutad
(FB) Vänsterpropagandan på universiteten gör att högutbildade får en hög dos av hjärntvätt, lägg sedan till att många av högutbildade är autistiska och lever i en teoretisk verklighet och har svårt förstå saker utanför sitt speciella utbildningsomåde. Högutbildade är ofta narcissistiska och saknar helt moral och följer massmedia för de vill veta vad makthavarna säger så de lyckas bättre i sin karriär. Fråga något svenskt universitet hur många olika kön de finns och se vad du får för svar, och jämför det med svaret från en vanlig arbetare.
Citera
2025-03-14, 22:07
Avslutad
Högutbildade.

Därför att de upprepar saker som de vet kanske inte är sanna för att värdesignalera.

De har ett helt annat tryck på sig att passa in än lågutbildade som alltid kan spela korkade för att slippa behöva säga vad de tycker.
Citera
2025-04-29, 08:57
Medlem
Källkritik i Sverige 2025
Många svenskar upplever att det är svårt med källkritik på sociala medier. I denna studie tittar vi därför på utmaningen att avgöra sanningshalten i material om samhällsfrågor på sociala medier.
https://svenskarnaochinternet.se/utvalt/kallkritik-i-sverige-2025/
Citera
2025-04-29, 09:11
Medlem
Finns ingen korrelation mellan utbildning och IQ.
Citera
2025-05-02, 08:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfonso
Finns ingen korrelation mellan utbildning och IQ.

Du kan vara hur smart som helst, det krävs mod för att tänka rätt.

Tar man en titt på vilka som rattar skutan Svea så ser jag nog folk jag hellre hade gjort mig av med än dela skyttegrav med.

Jag vet att de är farligare för mig än fienden.

Hur man kan medvetet medverka till landets förfall för pengar är indikator för att man egentligen bör fråntas allt.

Antingen är man till salu eller så är man inte det.

Men landet svämmar över av dumma horor så det är som det är med det här fartyget.

Redigering: kan tilläggas att det finns inga som är så till salu som "influencers".

You have been cheating on life, Sweden. Man kan inte äta drömmar.
Senast redigerad av SolarPowered 2025-05-02 kl. 09:01.
Citera
2025-05-02, 12:14
Medlem
Ankdammsmans avatar
Denna är från 2018 men ger en bra bild:

https://pos.org/whos-watching-a-look-at-the-demographics-of-cable-news-channel-watchers/

Ingen större skillnad mellan de som tittar på Fox och MSNBC förutom när det gäller utbildning. I övrigt är de vita och medelålders plus, alltså som tevepubliken överlag.

Det är intressant att när lågutbildade röstar höger är det legitimt att kalla dem diverse och skylla deras åsikter på låg utbildning eller till och med intelligens. Det är däremot inte acceptabelt att uttrycka sig på det sättet om exempelvis socialdemokraternas väljare som är de med lägst utbildning i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in