Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Den jag postade. Det finns ju så klart solklara vattendelare här. Göra sig själv till labbmus innebär att du alltid och jämt är korkad. Du slåss nu mot väderkvarnar.

Det jag publicerade precis var research. Du postade din egen slutsats baserat på din väldigt begränsade förståelse för medicin och virologi. Ponera att det finns en annan förklaring till varför mer välutbildade (mer intelligenta) personer väljer att bli labbmöss.
Pandemier har varit en konstant i människans historia. Pesten och spanska sjukan är bra och närliggande exempel. En pandemi idag riskerar dessutom att bli mycket mycket värre med tanke på hur mycket vi reser.
Vad har det moderna samhället för vapen mot en världsomfattande, dödlig pandemi likt pesten eller spanska sjukan? Det finns ett par, men det viktigaste är helt klart
vaccinet. Absolut, det är lite av en gamble. Men det är ett nytt virus också. Visste du att symptomen på AIDS kom först 8 år efter man smittats med HIV?
Och även om det är en gamble, så anser jag att man har en skyldighet att ta den risken för sitt samhälle och sina medmänniskors skull. För att vi inte ska få en ny pandemi som spanska sjukan eller pesten, och kanske till och med utrota sjukdomen helt.
Men jag fattar att en paranoid egoist som du själv hellre tar en gamble med ett sprillans virus på samhällets bekostnad än någonting som kommit ur "big pharma".