2024-07-27, 20:05
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PotatisHulken
Jag sa ingenting om varken utbildningsnivå eller intelligens. Jag gjorde till och med en punktlista för guds skull. Läsförståelse är kanske inte din starka sida?

Va? Jag bara påpekade att du enligt forskningen jag postade helt enkelt har fel. Du är nog enormt aspig.
Citera
2024-07-27, 20:28
Medlem
PotatisHulkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Va? Jag bara påpekade att du enligt forskningen jag postade helt enkelt har fel. Du är nog enormt aspig.

Ursäkta men vilken forskning?

Loneliness trajectories over three decades are associated with conspiracist worldviews in midlife
Citat:
We show that people reporting high levels of loneliness in adolescence, and those who experience increasing loneliness over the life course, are more likely to endorse conspiracy worldviews in midlife.

How Much Does Education Improve Intelligence? A Meta-Analysis
Citat:
Intelligence test scores and educational duration are positively correlated. This correlation could be interpreted in two ways: Students with greater propensity for intelligence go on to complete more education, or a longer education increases intelligence.
Citera
2024-07-27, 20:33
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursäkta men vilken forskning?

Loneliness trajectories over three decades are associated with conspiracist worldviews in midlife

How Much Does Education Improve Intelligence? A Meta-Analysis

Den jag postade. Det finns ju så klart solklara vattendelare här. Göra sig själv till labbmus innebär att du alltid och jämt är korkad. Du slåss nu mot väderkvarnar.
Citera
2024-07-27, 21:13
Medlem
PotatisHulkens avatar
Citat:
Den jag postade. Det finns ju så klart solklara vattendelare här. Göra sig själv till labbmus innebär att du alltid och jämt är korkad. Du slåss nu mot väderkvarnar.

Det jag publicerade precis var research. Du postade din egen slutsats baserat på din väldigt begränsade förståelse för medicin och virologi. Ponera att det finns en annan förklaring till varför mer välutbildade (mer intelligenta) personer väljer att bli labbmöss.

Pandemier har varit en konstant i människans historia. Pesten och spanska sjukan är bra och närliggande exempel. En pandemi idag riskerar dessutom att bli mycket mycket värre med tanke på hur mycket vi reser.

Vad har det moderna samhället för vapen mot en världsomfattande, dödlig pandemi likt pesten eller spanska sjukan? Det finns ett par, men det viktigaste är helt klart vaccinet. Absolut, det är lite av en gamble. Men det är ett nytt virus också. Visste du att symptomen på AIDS kom först 8 år efter man smittats med HIV?

Och även om det är en gamble, så anser jag att man har en skyldighet att ta den risken för sitt samhälle och sina medmänniskors skull. För att vi inte ska få en ny pandemi som spanska sjukan eller pesten, och kanske till och med utrota sjukdomen helt.

Men jag fattar att en paranoid egoist som du själv hellre tar en gamble med ett sprillans virus på samhällets bekostnad än någonting som kommit ur "big pharma".
Citera
2024-07-27, 22:32
Bannlyst
Svenska folket överhuvudtaget är ju väldigt konforma och har hög tilltro till skiten de matas med varje dag. Jag känner läkare som är både Trumphatare, vaccin-pundare och klimatmuppar.
Citera
2024-07-27, 22:36
Bannlyst
Citat:
Men jag fattar att en paranoid egoist som du själv hellre tar en gamble med ett sprillans virus på samhällets bekostnad än någonting som kommit ur "big pharma".

Problemet med pundar-pöbeln var hur intolerant den var och är och hur glad den var i tanken att få tvinga vaccinet in på de som trilskade. Men du är den typiska svensken, mottaglig, lättstyrd, systemlojal.

Pack.
Citera
2024-07-27, 23:01
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Det jag publicerade precis var research. Du postade din egen slutsats baserat på din väldigt begränsade förståelse för medicin och virologi. Ponera att det finns en annan förklaring till varför mer välutbildade (mer intelligenta) personer väljer att bli labbmöss.

Pandemier har varit en konstant i människans historia. Pesten och spanska sjukan är bra och närliggande exempel. En pandemi idag riskerar dessutom att bli mycket mycket värre med tanke på hur mycket vi reser.

Vad har det moderna samhället för vapen mot en världsomfattande, dödlig pandemi likt pesten eller spanska sjukan? Det finns ett par, men det viktigaste är helt klart vaccinet. Absolut, det är lite av en gamble. Men det är ett nytt virus också. Visste du att symptomen på AIDS kom först 8 år efter man smittats med HIV?

Och även om det är en gamble, så anser jag att man har en skyldighet att ta den risken för sitt samhälle och sina medmänniskors skull. För att vi inte ska få en ny pandemi som spanska sjukan eller pesten, och kanske till och med utrota sjukdomen helt.

Ja dom är korkade och har blivit indoktrinerade längre i skolan och det har vi också redan gått igenom i tråden men dom har extremt låg intelligens för skillnaden med faktiska labbmöss är att dom tas mot sin vilja till farliga experiment, här hade vi Darwin awards som utan att ens få betalt för det gjorde sig själva till labbmöss för big pharma och en av dom mest sinnessjuka branscherna på vår planet som mördat miljarder nu.

Det finns alltså noll zero nada smarta labbmöss. Det är liksom ingen diskussion som friska och sunda människor har.

Viruset kom från supperlabbet i Wuhan, du är ett korkat och naivt får så tack, du sätter verkligen fingret på er avsaknad av intelligens och därmed kritiskt tänkande. Vill ni döda er själva så go for it, det skiter jag fullständigt i men försöka dra storyn om "de smarta labbmössen" som numera är vrak utan immunförsvar är för mycket tom för en sådan som dig och det vet du med. Det finns inga smarta labbmöss, punkt.
Citera
2024-07-28, 01:22
Medlem
PotatisHulkens avatar
Citat:
Ja dom är korkade och har blivit indoktrinerade längre i skolan och det har vi också redan gått igenom i tråden men dom har extremt låg intelligens för skillnaden med faktiska labbmöss är att dom tas mot sin vilja till farliga experiment, här hade vi Darwin awards som utan att ens få betalt för det gjorde sig själva till labbmöss för big pharma och en av dom mest sinnessjuka branscherna på vår planet som mördat miljarder nu.

Det finns alltså noll zero nada smarta labbmöss. Det är liksom ingen diskussion som friska och sunda människor har.

Viruset kom från supperlabbet i Wuhan, du är ett korkat och naivt får så tack, du sätter verkligen fingret på er avsaknad av intelligens och därmed kritiskt tänkande. Vill ni döda er själva så go for it, det skiter jag fullständigt i men försöka dra storyn om "de smarta labbmössen" som numera är vrak utan immunförsvar är för mycket tom för en sådan som dig och det vet du med. Det finns inga smarta labbmöss, punkt.

Hela min familj tog vaccinet. Hela min släkt tog vaccinet. Alla på min arbetsplats tog vaccinet. Nästan alla mina vänner tog vaccinet. Ingen har upplevt några som helst bieffekter. Mitt immunförsvar är bättre än någonsin. Min farmor har tagit säkert 8 sprutor, hon är pigg som få. Men jag antar att om man inte har så många vänner så kan man undgå att märka att folk som vaccinerat sig är fullt friska.
Citera
2024-07-28, 01:26
Medlem
PotatisHulkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladryss
Problemet med pundar-pöbeln var hur intolerant den var och är och hur glad den var i tanken att få tvinga vaccinet in på de som trilskade. Men du är den typiska svensken, mottaglig, lättstyrd, systemlojal.

Pack.

Och du den typiska ryssen (nyttiga idioten?) som sprider desinformation.
Citera
2024-07-28, 01:49
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Hela min familj tog vaccinet. Hela min släkt tog vaccinet. Alla på min arbetsplats tog vaccinet. Nästan alla mina vänner tog vaccinet. Ingen har upplevt några som helst bieffekter. Mitt immunförsvar är bättre än någonsin. Min farmor har tagit säkert 8 sprutor, hon är pigg som få. Men jag antar att om man inte har så många vänner så kan man undgå att märka att folk som vaccinerat sig är fullt friska.

En hel familj av duktiga labbmöss. Big pharma säger tack för slanten. Sen kan du ju sluta ljuga för med 100000 inrapporterade bieffekter, 10 gånger mer än samtliga alla andra vaccin dom 10 åren innan covidhoaxen så vet alla vilken komplett massiv katastrof mRNA-vaccinen var, när Florida helt stoppade vaccinen för män under 35 år gjorde man det för att hjärtdöd hade ökat med 84%.

Jag såg vaccinerade dö i drivor, jag bor jämte en kyrka, har aldrig varit 3 begravningar om dagen innan. Jag fick också covid och var väldigt milt sjuk i typ 20 timmar och sen var det över och redan innan det så visste jag ju att detta bara var en massiv scam för ingen frisk människa dör av detta extremt milda virus och nu har dom stoppat hela världen. Dom ljög ju direkt memba guldfisken? Filmerna från Wuhan? Folk som bara ramlade ihop och dog på gator och torg? Det hände ju aldrig någon annan stans i världen eftersom det vi såg var skådespeleri och vi ska ju inte ens prata om hur dom ljög om level 5 superlabbet i Wuhan som bedrev gain to function forskning på coronavirus tillsammans med jänkarna.

Ändå köpte du och resten av labbmössen i din familj alla lögner helt okritiskt. Ja du kära Darwin award, det är ingen flex.
Citera
2024-07-28, 09:09
Bannlyst
Citat:
Och du den typiska ryssen (nyttiga idioten?) som sprider desinformation.

Vilken desinformation då? Din arroganta dryga dumma pundarsvensk. Läkemedelsindustrin tackar dig för att du berikade den och samtidigt spred hysteri och skadade ditt land. Ni är så djävla dumma i huvudet hela högen. Svenskarna har inte mycket att vara stolta över längre. Minst av allt kan svensken inte vara stolt över sin avsaknad av personlig integritet.
Senast redigerad av Gladryss 2024-07-28 kl. 09:14.
Citera
2024-07-28, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Hector
En MBA är två år va? Och ska man vara helt ärlig så är det ju lite av en yrkeshögskola och inte särskilt mycket vetenskap och kritiskt tänkande involverat.

Det stämmer.

Jag tog en kandidat i Uppsala först i 3 år, och byggde på med en MBA i USA i nästan 2 år.

Vad vill du ha sagt med det?

Yrkeshögskola?

Kan lova dig att det inte är mycket kritiskt tänkande involverat någonstans. Det är böckerna och professorerna som har svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in