Citat:
Ursprungligen postat av
Trippelfyra
Hej,
Ja har en storebror som är några år äldre än mig som alltid har varit lite speciell. Han är väldigt ensam, egen och hemlig. För cirka 10 år sen upptäckte ja blöjor, nappar o nappflaskor på hans rum. Vilket ja redan då tyckte var konstigt. Ja o andra syskon har barn men han lever ensam utan barn. Han studerar på annan ort o är hemma mellan varven o bor då hos vår gemensamma mor. Han har cirka inga vänner o vill alltid vara med mina o syskonens barn. Det har varit händelser senaste tiden som skapat friktioner o funderingar hos oss andra. Ja beslutade att gå in på hans rum o snoka när ingen var hemma o ja fann samma saker som ja gjorde för 10 år sedan. Samt massa andra konstiga grejer. Alltså det var mängder blöjor. Nappar. Nappflaskor. Gosedjur. Sängkläder för bebisar. Papper som man fyller i som bebis/barnet får fylla i när det typ borstat tänderna.
Känns konstigt att ha mina barn kring detta o inte säga till mina syskon. Ja vet inte hur ja ska tänka alls.
Killen har bara en kink där han tycker om att få vara bebis själv ibland. Och han tycker om att leka med barnen för att få känna sig som en av dem en stund. Sålänge han varken skadar eller uppför sig olämpligt tycker jag du ska berätta att du snokat och hittat sakerna. Och acceptera och älska din bror som du kanske alltid gjort? Prata med han ifall.