• 1
  • 2
2024-07-25, 18:57
Medlem
Hej,
Ja har en storebror som är några år äldre än mig som alltid har varit lite speciell. Han är väldigt ensam, egen och hemlig. För cirka 10 år sen upptäckte ja blöjor, nappar o nappflaskor på hans rum. Vilket ja redan då tyckte var konstigt. Ja o andra syskon har barn men han lever ensam utan barn. Han studerar på annan ort o är hemma mellan varven o bor då hos vår gemensamma mor. Han har cirka inga vänner o vill alltid vara med mina o syskonens barn. Det har varit händelser senaste tiden som skapat friktioner o funderingar hos oss andra. Ja beslutade att gå in på hans rum o snoka när ingen var hemma o ja fann samma saker som ja gjorde för 10 år sedan. Samt massa andra konstiga grejer. Alltså det var mängder blöjor. Nappar. Nappflaskor. Gosedjur. Sängkläder för bebisar. Papper som man fyller i som bebis/barnet får fylla i när det typ borstat tänderna.

Känns konstigt att ha mina barn kring detta o inte säga till mina syskon. Ja vet inte hur ja ska tänka alls.
Citera
2024-07-25, 19:13
Medlem
mingtians avatar
Kontakta socialen och polisen, gör en orosanmälan
Citera
2024-07-25, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Kontakta socialen och polisen, gör en orosanmälan

Orosanmälan? Det är en vuxen person det gäller.
Citera
2024-07-25, 19:32
Medlem
DIEGOMARADONA10s avatar
Fy fan vilken obehaglig läsning. Ska han kidnappa ett barn eller vad fan? Berätta för samtliga syskon och göra sedan en varsin orosanmälan, ju fler desto väldigt mycket bättre (socialens egna ord).

Citat:
Ursprungligen postat av 1000djur

Precis, en orosanmälan. Vad funderar du på eftersom du verkar ängslig över att det gäller en vuxen person?
Citera
2024-07-25, 19:37
Bannlyst
Citat:
Kan man inte känna oro för en vuxen?
Citera
2024-07-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasOlofsson
Kan man inte känna oro för en vuxen?

Jo i teorin skulle du ju kunna göra en orosanmälan till socialtjänsten. Socialen ska agera när det finns misstanke om att barn far illa. I sällsynta fall om någon anmäler oro för en vuxen eller "ung vuxen" person som tex har ett pågående missbruk eller far illa på något annat vis så kanske socialen agerar i form av att försöka erbjuda personen någon insats.
Citera
2024-07-25, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEGOMARADONA10
Fy fan vilken obehaglig läsning. Ska han kidnappa ett barn eller vad fan? Berätta för samtliga syskon och göra sedan en varsin orosanmälan, ju fler desto väldigt mycket bättre (socialens egna ord).

Precis, en orosanmälan. Vad funderar du på eftersom du verkar ängslig över att det gäller en vuxen person?

Jag undrade mest över vad socialen eller polisen ska göra eller varför ni tror att de skulle bry sig om detta?
Citera
2024-07-25, 19:48
Bannlyst
Citat:
Jo i teorin skulle du ju kunna göra en orosanmälan till socialtjänsten. Socialen ska agera när det finns misstanke om att barn far illa. I sällsynta fall om någon anmäler oro för en vuxen eller "ung vuxen" person som tex har ett pågående missbruk eller far illa på något annat vis så kanske socialen agerar i form av att försöka erbjuda personen någon insats.
Barn?
Citera
2024-07-25, 19:50
Medlem
godhetsapostelns avatar
Läser han till förskolelärare?
Citera
2024-07-25, 19:51
Medlem
Citat:
Barn?
Ja om det hade varit tal om misstanke om att något barn far illa så hade det inneburit att socialtjänsten behöver agera.
Citera
2024-07-25, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ja om det hade varit tal om misstanke om att något barn far illa så hade det inneburit att socialtjänsten behöver agera.
Men nu inget barn det handlar om.
Citera
2024-07-25, 19:55
Medlem
Citat:
Men nu inget barn det handlar om.

Exakt det var ju det mitt första inlägg i tråden gick ut på. Att det är en vuxen man det handlar om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in