• 1
  • 2
2024-07-25, 09:28
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
https://nsd.se/nyheter/overkalix/art...naden/r0qyn3qj

"Redan under marknadsfredagen hajade många till när det i ett av stånden såldes tröjor, kepsar och andra attiraljer med budskapet ”Support 81”. Vilket står för ”stöd HA”. Bakom försäljningen står företaget Key Town Streetwear AB där Jörgen Eriksson, som har en ledande ställning inom HA.
– Jag tycker det är jättetråkigt, sa kommunalrådet Niclas Hökfors (S).

Marknadsgeneralen Rut Henriksson ser inget fel med att företaget får sälja sina produkter.
– Nej, när ansökan kom lyftes det hos styrelsen och då tyckte de att det är ju en vanlig knalle. Man kan ju ha olika åsikter. Men jag tänker att om man inte gillar det man ser kan man ju titta åt andra hållet.
Ordförande Marcus Svedjestrand säger att föreningen inte hade koll på utbudet.
– Vi trodde att de skulle sälja vanliga t-shirts och liknande."

Läge för kaozarna från orten att börja göra reklam för sig på Skärholmens marknad, järvaveckan, eritreanska föreningens familjefest etc?
Citera
2024-07-25, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
https://nsd.se/nyheter/overkalix/art...naden/r0qyn3qj

"Redan under marknadsfredagen hajade många till när det i ett av stånden såldes tröjor, kepsar och andra attiraljer med budskapet ”Support 81”. Vilket står för ”stöd HA”. Bakom försäljningen står företaget Key Town Streetwear AB där Jörgen Eriksson, som har en ledande ställning inom HA.
– Jag tycker det är jättetråkigt, sa kommunalrådet Niclas Hökfors (S).

Marknadsgeneralen Rut Henriksson ser inget fel med att företaget får sälja sina produkter.
– Nej, när ansökan kom lyftes det hos styrelsen och då tyckte de att det är ju en vanlig knalle. Man kan ju ha olika åsikter. Men jag tänker att om man inte gillar det man ser kan man ju titta åt andra hållet.
Ordförande Marcus Svedjestrand säger att föreningen inte hade koll på utbudet.
– Vi trodde att de skulle sälja vanliga t-shirts och liknande."

Läge för kaozarna från orten att börja göra reklam för sig på Skärholmens marknad, järvaveckan, eritreanska föreningens familjefest etc?
Okej så HA säljer öppet kläder till andra ? Förr var de ju en status symbol att ha på sig HA kläder och "vem som helst" kunde ju inte ha på sig det. Vafan har det blivit nu ?
Citera
2024-07-25, 11:30
Medlem
ethernals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyingeagleeye
Okej så HA säljer öppet kläder till andra ? Förr var de ju en status symbol att ha på sig HA kläder och "vem som helst" kunde ju inte ha på sig det. Vafan har det blivit nu ?

så är det fortfarande, du får absolut inte gå runt med HA märken och kläder. men "support 81" går bra eftersom det inte är HA's logga eller namn
Citera
2024-07-25, 11:39
Medlem
Hur menas ”support 81” bli ”stöd hells angels” ?
Genuin undran
Citera
2024-07-25, 11:43
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Genuin undran
8=H
1=A

Support HA.
Citera
2024-07-25, 11:46
Medlem
Citat:
Genuin undran

Åttonde bokstaven i alfabetet är "H" och första "A".
Där är förklaringen.
Citera
2024-07-25, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
8=H
1=A

Support HA.
Jag googlade och hittade precis svaret .
Men tack ändå för ditt svar, det är samma jag googlade
Citera
2024-07-25, 11:49
Medlem
jontebulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
så är det fortfarande, du får absolut inte gå runt med HA märken och kläder. men "support 81" går bra eftersom det inte är HA's logga eller namn

Vi lever i fritt land jag får gå med vilken tshirt jag vill ha märke det bestämmer jag och inte någon annan åt mig.!!
Citera
2024-07-25, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharingetjobb
Åttonde bokstaven i alfabetet är "H" och första "A".
Där är förklaringen.
Lite kul att dom(HA) relaterar till alfabet-numerologi , lite som sådana där ej motorburna ordenssällskap annars kan tänkas relatera till
Citera
2024-07-25, 12:03
Medlem
hawk-tuahs avatar
Klart grabben ska ha lite MC-kläder.
Citera
2024-07-25, 12:05
Medlem
Negerdjurs avatar
Citat:
Lite kul att dom(HA) relaterar till alfabet-numerologi , lite som sådana där ej motorburna ordenssällskap annars kan tänkas relatera till

Ja, det är lite kul. Det finns en hel del likheter.
Citera
2024-07-25, 12:27
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontebula
Vi lever i fritt land jag får gå med vilken tshirt jag vill ha märke det bestämmer jag och inte någon annan åt mig.!!

Så är det men då får du också ta stryket du kommer få med ett leende.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in