2024-08-27, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Var låses så unga mördare in vid RPV?

Det vet jag faktiskt inte och jag måste säga att jag är lite osäker på om man kan döma till den påföljden eller om det blir sluten ungdomsvård i och med hon endast är 15 år.
Citera
2024-08-27, 14:00
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Jaha okej, men varför vänta ytterligare 4 veckor innan FUP isf?
Allting tar sin tid. Det vanlig är att det tar ungefär ett halvår mellan mord och rättegång. Nu när det är minderåriga inblandade ska det ske skyndsamt men mer än att som bäst halvera tiden går knappast.
Citera
2024-08-27, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Soso är SIS hems placerad 6-7 mån till, hon blir 21 & släpps ut.
Men hon var inte på SIS vid förchatten/mordchatten eller efterchatten.
Hon var på resa hem till Göteborg & hade fri tillgång till mobil.

Jag tycker verkligen inte att hon ser ut som 20-21 mer som de andra ca 15 år ( gissar förövrigt på att hon är afghan, men vem vet). En post från 2023 ser hon ut att var 13 år typ. Är det att hon har 04 i sin TT namn som får dig och tro eller annat?

Citat:
Ursprungligen postat av dr.krankenhot
Inte så troligt om man är i socialens händer, bör ha uppmärksammats tidigare isåfall. Om hon nu lider av en allvarlig psykisk störning och det INTE uppmärksammats av social, skola, vården etc är det helt jävla galet.

Det var jag som skrev att jag fick "bipolär-vibbar" efter att ha läst M's LVU dom.
Det verkar kunna hända då de SJÄLVA har misstänkt nåt psykiskt eller om det stod funktionsnedsättning, men att utredning ej gjorts. Så nåt har de ju märkt på henne utöver att vara en "strulig" tonåring som blivit utsatt i hemmet.

Tänker även på 16-åringen som högg sin polare med en yxa som ingen visste att han var psykisk sjuk. ( Hade dock ej kontakt med soc)
Både R och M är ju aktiva i klippen men nånstans i det sjuka märker man att R kan känna nånting. Ja det är hon som sitter på E, slår, hotar och börjar med spottandet. M känns inte som hon känner nåt. Hon repeterar det R säger om att älska E. R säger "jag håller på börja gråta..." nånstans lååååååångt in finns en liten människa. Jag får NOLL sådana känslor från M. Hon vill hugga och hon vill hugga nu och letar efter en anledning.
Har någon sett nån vänlig kommentar/emoji till E, R , S , M*y* eller annan på TT från M? Tänk på hur viktigt det är med sånt för tjejer i deras ålder. Det är lite hmmm för min del. Jag kan förstås ha missat eller hon kanske har ett annat konto också samt kanske överanalyserar.
Citera
2024-08-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Bättre för samhället om hon låses in för rättspsykiatrisk vård istället för ett kortare fängelsestraff/sluten ungdomsvård. Förhoppningsvis sitter hon då inspärrad betydligt längre.

Det bästa vore att hon och hennes släkt blev utkastade från Sverige. Indragna bidrag och svenska medborgarskap! De har missbrukat rätten av vara i vårt land! Ser ingen som helst anledning till att vi ska livnära dessa mördargäng!
Citera
2024-08-27, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Fanns kanske två länkar, jag hittade denna.

(FB) Göteborg: Tre tjejer häktade efter knivdåd vid Posthotellet

Tack!
Tyvärr inte mycket givande i den tråden heller.
Citera
2024-08-27, 16:06
Medlem
Mindbusinesss avatar
Den 15-åriga flicka som misstänks för inblandning i mordet på en 14-årig flicka i Landskrona under sommaren, kan ha en allvarlig psykisk störning, något Helsingborgs dagblad var först med att rapportera.
Flickan har genomgått en rättspsykiatrisk bedömning. Den visar att hon misstänks ha lidit av störningen under brottstillfället men också när utredningen gjordes.
Det kan i sin tur leda till vidare utredningar kring hennes psykiska status om hon åtalas och bedöms vara skyldig.
https://sverigesradio.se/artikel/mordmisstankt-flicka-kan-lida-av-psykisk-storning
Citera
2024-08-27, 16:27
Medlem
Citat:
Det står bl.a följande om psykisk störnin:
"En allvarlig psykisk störning kan exempelvis vara vanföreställningar, tankestörningar och hallucinationer eller kombinationer av dessa."

Det har skrivits om att mördarna tog droger / inhalerade något innan mordet. Kanske de vill undersöka om M kan ha hamnat i ett sånt tillstånd (fetmarkerade) av den anledningen?
De inhalerade lustgas innan mordet.
Citera
2024-08-27, 17:15
Medlem
31337Tiggers avatar
Ble usikker men er ikke dette R og Soso lagt ut for 3 dager siden, sitter de på samme plass🤯😱

https://vm.tiktok.com/ZGeTMSvmn/
Citera
2024-08-27, 17:26
Medlem
Citat:
Det vet jag faktiskt inte och jag måste säga att jag är lite osäker på om man kan döma till den påföljden eller om det blir sluten ungdomsvård i och med hon endast är 15 år.

15 åringen som dömdes för mord på sin syster i vollsjö för många år sen dömdes till RPV ocb satt på rättspsyk i malmö.
Citera
2024-08-27, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31337Tigger
Ble usikker men er ikke dette R og Soso lagt ut for 3 dager siden, sitter de på samme plass🤯😱

Verkar som att hon varit på besök på bup och ska tillbaka till sis idag.
Citera
2024-08-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31337Tigger

Nej det är inte R!
Citera
2024-08-27, 18:00
Medlem
Citat:
Man döms till rättspsykiatrisk vård
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in