2024-08-27, 12:06
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Har psykopatbarnen fått idéer från det här fallet, eller det kanske är ett "vanligt" MO?

"Sara lurades in i en dödsfälla av vännerna

Sara tror att hon ska på fest. Men hon lockas till en byggplats där fyra unga tjejer hoppar på henne. Hon misshandlas och knivhuggs.

Händelsen inträffar i oktober 2020. Sara anländer till centralstationen i Göteborg där hon möter upp en vän. Hon tror att hon ska på fest. Men kort efter blir hon ledd iväg till en byggarbetsplats. Det hon inte vet är att en tjej hon är osams med väntar där tillsammans med ytterligare två personer.

Snart blir hon påhoppad och huggen med kniv. Men frågan är vem som höll i kniven?"

https://sverigesradio.se/avsnitt/knivhuggen-sara-lurades-in-i-en-dodsfalla-av-vannerna-mordforsok-och-grova-valdsbrott-p3-krim

Hittade en gammal tråd här inne. Men ingen direkt info utöver att BO berättat att en av GM's hade legat med hennes kille.
Och som "hämnd" träffade hon den tjejens ex, men blev istället intresserad av hans polare.

En av GM's blir 21 i år.
En annan av dem åkte dit förra året för att stulit en Mercedes och kört den till Småland.

Ingen av länkarna funkade längre men hittade detta.

Göteborgs TR B 17010-20 om någon är intresserad att söka vidare.
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-27 kl. 13:04.
Citera
2024-08-27, 12:10
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thenewsecond
Hittade nog tråden men den ger inget speciellt. Väldigt tom på info.

(FB) Kvinna huggen med vasst föremål - Göteborgs Centralstation

Fanns kanske två länkar, jag hittade denna.

(FB) Göteborg: Tre tjejer häktade efter knivdåd vid Posthotellet
Citera
2024-08-27, 12:31
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Det står bl.a följande om psykisk störnin:
"En allvarlig psykisk störning kan exempelvis vara vanföreställningar, tankestörningar och hallucinationer eller kombinationer av dessa."

Det har skrivits om att mördarna tog droger / inhalerade något innan mordet. Kanske de vill undersöka om M kan ha hamnat i ett sånt tillstånd (fetmarkerade) av den anledningen?
Låter som en tillflyktsort i svåra sjukdomar. för att komma undan ett grovt mord.

RPU kanske kan intyga på en allvarlig huvudskada som gjort barnen mindre empatiska.
Det låter mer sannolikt än vanföreställning.
Då sådana patienter inte är så kontakt sökande ?

Speciellt i ett led av uppsökande verksamhet närmast stalking på E* som beskrivit en av tjejerna som en *ora. Tänk dig den äggskalls barriär av hud den tjejen har som "vanligtvis" är full av respekt (sådan man ger och får tillbaka).
Citera
2024-08-27, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thenewsecond
Hittade nog tråden men den ger inget speciellt. Väldigt tom på info.

(FB) Kvinna huggen med vasst föremål - Göteborgs Centralstation

Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Hittade en gammal tråd här inne. Men ingen direkt info utöver att BO berättat att en av GM's hade legat med hennes kille.
Och som "hämnd" träffade hon den tjejens ex, men blev istället intresserad av hans polare.

En av GM's är blir 21 i år.
En annan av dem åkte dit förra året för att stulit en Mercedes och kört den till Småland.

Tackar.
Någon i den tråden har skrivit att samtliga tjejer har svenska förnamn, så kanske inte är denna Soso inblandad i det fallet.
Edit: En annan anger dock ett arabklingande namn och en tredje skriver nåt om att ett av namnen låter estniskt el. ryskt..
Senast redigerad av SthlmHolmes 2024-08-27 kl. 12:59.
Citera
2024-08-27, 12:44
Medlem
Var hittar man en bra sammanfattning?

namn, personr, facebook, bilder på:

* alla misstänkta
* anhöriga till dessa
Citera
2024-08-27, 13:00
Medlem
limen2s avatar
Citat:

En av GM's är blir 21 i år.

Tänkte på det fallet också när jag läste om Emilias fall. Tragiskt båda två
Citera
2024-08-27, 13:03
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Tackar.
Någon i den tråden har skrivit att samtliga tjejer har svenska förnamn, så kanske inte är denna Soso inblandad i det fallet.
Edit: En annan anger dock ett arabklingande namn och en tredje skriver nåt om att ett av namnen låter estniskt el. ryskt..

Jag tyckte jag läste att de bytte ut namnen för det gjordes ett avsnitt om överfallet på någon Krim-podd eller nått.

Edit: Ja jag läste det med.
Tror BO var den med estniskt ursprung och den som hette D S var en av GM's.
Men jag vet inte säkert. Fanns inte mycket info.
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-27 kl. 13:06.
Citera
2024-08-27, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Men hur troligt är det att nån går omkring med en "allvarlig psykisk störning" utan att någon lagt märke till det? Skulle hon ha fungerat i skola, haft kompisar och sånt om hon vore allvarligt psykiskt sjuk? Det här är bara ett försök från försvarets sida att frita flickan från ansvar och straff.

Bättre för samhället om hon låses in för rättspsykiatrisk vård istället för ett kortare fängelsestraff/sluten ungdomsvård. Förhoppningsvis sitter hon då inspärrad betydligt längre.
Citera
2024-08-27, 13:29
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Då lär hon skickas på den större RPUn som tar ca 4v. Så FUPen får vi vänta på ett tag till då.
Den större RPU genomförs mellan rättegången och domen om rätten finner att det finns övertygande bevisning på skuld. (Vilket de så klart kommer att finna här.) FUPen lär vi ändå få vänta på minst en fyraveckorsperiod till.
Senast redigerad av HappySadHarry 2024-08-27 kl. 13:33.
Citera
2024-08-27, 13:36
Medlem
Citat:
Jag tyckte jag läste att de bytte ut namnen för det gjordes ett avsnitt om överfallet på någon Krim-podd eller nått.

Edit: Ja jag läste det med.
Tror BO var den med estniskt ursprung och den som hette D S var en av GM's.
Men jag vet inte säkert. Fanns inte mycket info.
Det kan nog stämma att det är BO som är från Estland.

Angående gärningen låter detta tillvägagångssätt inte som något som svenskar ägnar sig åt.
Citera
2024-08-27, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Den större RPU genomförs mellan rättegången och domen om rätten finner att det finns övertygande bevisning på skuld. (Vilket de så klart kommer att finna här.) FUPen lär vi ändå få vänta på minst en fyraveckorsperiod till.
Jaha okej, men varför vänta ytterligare 4 veckor innan FUP isf?
Citera
2024-08-27, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Bättre för samhället om hon låses in för rättspsykiatrisk vård istället för ett kortare fängelsestraff/sluten ungdomsvård. Förhoppningsvis sitter hon då inspärrad betydligt längre.
Var låses så unga mördare in vid RPV?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in