2024-08-11, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
ASD vad betyder det?
Autism spectrum disorder.
Citera
2024-08-11, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Nej hon är helt normal det skriver ju dom flesta i tråden. Hon är bara ett offer osv bla bla bla det är otroligt provocerande för normal begåvade som älskar sina barn att höra. Hon pratar om en kattig dotter osv det är helt sjukt att inte idioten är inspärrad nånstans det är pga henne lilla flickan fick gå igenom allt . Den idioten till kvinna borde ha steriliseras för länge sen men födde två barn, hon födde två barn trots monumentala brister i intelligens o vett så det är endast hennes fel att E hamnat i socialtjänstens klor. Hon ska må jävligt dåligt o bli påmind om vilket avskräde till kvinna/människa hon är !!!!
Det är ju hon i första led som brustit i sin roll som mamma och fortsatte att göra så även när E nu var hos henne i väntan på ny placering. Både mamman och myndigheterna har brustit. Stackars flicka att flytta runt så många ggr. Soc borde ha placerat E i ngn trygg fin familj, men det kanske de gjorde först, jag har ingen info om det. Istället placeras hon på sämsta tänkbara plats.
Sen borde de inte låtit E vara hos sin mamma, uppenbarligen. En mamma som mer verkar bry sig om sig själv och få en massa uppmärksamhet. Bara att titta på hennes Instagram och i media.
Sinnessjukt att skriva om sin dotter som kattig inför en begravning. Sen är det även stört att sätta en jävla smiley efter. "Vi kommer klä henne i sina rosa juicy kläder och skor. Hennes smycken och självklart en tiara på huvudet ❤️ så kattig 😉"
Citera
2024-08-11, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Jag tror inte heller att mamman är elak, utan snarare säkert väldigt snäll samt godtrogen och naiv.
Men jag ogillar liksom du en del av hennes beteende, ex det hon skriver och lägger upp på insta, inte en vuxen människas beteende.
Sen är jag innerligt trött på alla bortförklaringar, ursäkter mm som folk hittar på varför hon beter sig som hon gör. Och att det är så synd om henne som inte fick någon chans att ta hand om sina barn. Det fanns uppenbarligen skäl till att barnen blev omhändertagna. Därmed inte sagt att myndigheterna inte agerat fel iaf i ärendet gällande E, det har de säkert gjort om stackars E behövt flytta 17 ggr.
Men mamman visar ju upp sig som en fjortis på nätet
Det ser ju alla som går in där att det visar en viss problematik sen finns det inte mycket mer att orda om det
Jag gissar också på snäll och naiv
Som jag skrev tidigare så har myndigheter totalt misslyckats i det här fallet som många andra fall
Hur kan det ens vara möjligt att ett barn får snurra runt i 17 olika boenden?
Om de som jobbar med barn inte fattar att det skadar ett barn så är det riktigt illa
Det låter ju som Emilia inte var lätt att hanskas med och tyvärr så finns det inte speciellt mycket proffs ute i samhället för att ta hand om svåra barn
Citera
2024-08-11, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Man kanske inte behöver spekulera i varför Emilia var hemma i fyra veckor helt plötsligt trots vad som beslutades senast i april:

Efter att det tidigare familjehemmet sagt upp uppdraget placerades hon först i jourhem och sedan hos sin mamma. Vid denna tid vistades hon ute på nätterna och utsatte sig för stora risker. Efter att hon utsatts för misshandel placerades hon på ett HVB. Sedan den placeringen inleddes har hon flera gånger avvikit från boendet och fortsatt utsätta sig för stora risker genom att umgås med äldre personer. Det har därtill framkommit att hon har rökt cannabis och tagit tabletter. Det har även inkommit anmälan från polisen om att hon varit utsatt för ytterligare en misshandel och att hon själv varit aktiv i en misshandel. Hennes destruktiva beteende innebär stora risker för hennes liv och hälsa, varför hon behöver placeras på ett boende med ett geografiskt avstånd från Kristianstad. Samman- fattningsvis är det sannolikt att Emilia behöver beredas vård med stöd av
1–3 §§ LVU och rättens beslut om vård kan inte avvaktas med hänsyn till risken för hennes hälsa och utveckling.
Beslut:
Mot bakgrund av vad som hittills framkommit i målet anser förvaltningsrätten att det i vart fall är sannolikt att Emilia behöver beredas vård med stöd av LVU. Omständigheterna är vidare sådana att rättens beslut om vård inte kan avvaktas med hänsyn till risken för hennes hälsa och utveckling. Det under- ställda beslutet ska därför fastställas.

Exakt!

O det alla här inne som klagar o gnäller på att E aldrig skulle varit inlåst på SIS måste förstå är att:
Det fanns inget annat alternativ!!!!

Läs utredningen vad som hände när E va i familjehem o öppet HVB! Hon rymde konstant o drogade o var både utsatt för misshandel o själv misshandlade. Då måste man låsa in för o skydda ungdomen från sig själv!

Jag är den första som står för att SIS är skit o hela systemet är katastrof!! Men det är vad som finns när en ungdom inte klarar att vara på öppna placeringar. O det klarade tyvärr inte E av. Det va för farligt för henne att vara ute, o därför skulle hon Aldrig fått komma hem dom svåraste veckorna på hela året… Garanterat att trycket på platser på SIS va en av orsakerna till att E blev placerad hemma istället för o vara kvar. Den/dom handläggare som bestämde det har fullständigt missbedömt situationen o borde bli anmälda för tjänstefel!
( Neeeej just det, vi har ju inget sådant ansvar i Sverige…. )

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/krismote-efter-larm-om-akut-platsbrist-pa-sis-hemmen-oron-finns-hela-tiden

Så skrämmande att alla redan visste vad som skulle hända redan i början på juli! 💔
Senast redigerad av 1891-019 2024-08-11 kl. 01:50.
Citera
2024-08-11, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Man kan väl kalla henne för Min ängel om mamman nu brydde sig så mycket om henne.

Kattig=fin, vacker.
Såg att nån sjöng det ordet oxå på nån raplåt.
Citera
2024-08-11, 04:55
Medlem
Citat:
Jag har nog levt ett någorlunda normalt liv, med inslag av både en massa skit och en hel del bra saker. Jag skyller inte på någon för de dåliga sakerna, jag sitter inte och gråter och tycker synd om mig själv, det har gjort mig starkare.

Och hur länge sen var du ute och sprang i 12-13 års ålder då, under det senaste decenniet? Att jämföra hur det såg ut när du växte upp med hur det ser ut i dagens samhälle blir ganska fel, tycker du inte det? Dessutom beror det på vad man umgicks med för människor.

Sen missade du poängen angående det där med "kattig", läs om och försök förstå rätt. Sen behöver du inte stämpla folk bara för att man inte tycker som du: religiös - absolut inte, konservativ - kanske en aning. Ska jag kalla dig perverterad då för att du tycker det är normalt att en mamma klär sin dotter "kattig" när hon ska ligga i kistan, och som vilka människor som helst kan titta på?

Och nej, alla tänker och agerar självklart inte likadant som en själv, men det finns oftast normer om vad som anses normalt eller inte.
Hade mamman sagt att hon ville klä Emilia i något favorotplagg så hade det låtit mer normalt
Hon nämner märket också på plaggen
Jag tror att det är något dyrt märke
För mig låter det billigt att skriva märket
men vem vet hur hon tänker
Citera
2024-08-11, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Hade mamman sagt att hon ville klä Emilia i något favorotplagg så hade det låtit mer normalt
Hon nämner märket också på plaggen
Jag tror att det är något dyrt märke
För mig låter det billigt att skriva märket
men vem vet hur hon tänker

Tror absolut inte de var menat som att hon försökte skryta med märket, specifikt den typen av velour-set kallas för juicy bara. Så pass mycket till och med att man i folkmun brukar kalla alla liknande velour-set för juicy oavsett om det är off-brand eller äkta. Lite som hur många säger jacuzzi till alla spa-bad eller hur vi säger post-it lappar till alla klistriga lappar oavsett om dom är av post-it varumärket eller inte.
Citera
2024-08-11, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoyoshi
Tror absolut inte de var menat som att hon försökte skryta med märket, specifikt den typen av velour-set kallas för juicy bara. Så pass mycket till och med att man i folkmun brukar kalla alla liknande velour-set för juicy oavsett om det är off-brand eller äkta. Lite som hur många säger jacuzzi till alla spa-bad eller hur vi säger post-it lappar till alla klistriga lappar oavsett om dom är av post-it varumärket eller inte.
Favoritkläder hade låtit bättre
Citera
2024-08-11, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Favoritkläder hade låtit bättre
Ja, men om vi nu utgår från att vederbörande har, som många av oss, begränsat ordförråd, vilket ivrigt har påpekats…ska hon ha extra skit för det, när det liksom ingår i begreppspaketet som hon redan är pådyvlad?
Nu är det som det är.
Teorin att R ringde SIS för att konfirmera att hon, den yngsta, var GM, verkar trolig.
Likaså intressant att M på länken säger: ”ska jag hugga dig igen” (har inte sett filmerna, går efter uppgifter i tråden).
Citera
2024-08-11, 08:34
Medlem
i.doserings avatar
Hade eg inte tänkt skriva mer i tråden men vet vi eg mer än att:
Två mgm är gripna. 13 och 15 år och deras identiteter är klarlagda.
En person 40+ är misstänkt för skyddande av brottsling. En förmodad förälder?
Fanns en chattgrupp där brottet ev planerades och där man ”hejade på”?
Ingen anstiftare (som jag trodde skulle uppdagas) är gripen.
Nu väntar vi på att åtal ska väckas mot 15-åringen och en ev bevistalan mot 13-åringen?

Något jag har missat som ni tror utredarna för den här soppan sitter med? (förutom detaljerna i det filmerna visar)
Citera
2024-08-11, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Ja, men om vi nu utgår från att vederbörande har, som många av oss, begränsat ordförråd, vilket ivrigt har påpekats…ska hon ha extra skit för det, när det liksom ingår i begreppspaketet som hon redan är pådyvlad?
Nu är det som det är.
Teorin att R ringde SIS för att konfirmera att hon, den yngsta, var GM, verkar trolig.
Likaså intressant att M på länken säger: ”ska jag hugga dig igen” (har inte sett filmerna, går efter uppgifter i tråden).

M: jag har huggit dig en gång, ska jag hugga dig igen.
Ej ordagrant återgett.
Citera
2024-08-11, 08:50
Medlem
Citat:
Man får ju tycka olika och det skiljer sig nog en hel del; i dina kretsar är det kanske ok att låta barnen åka iväg på det sättet, i andra kretsar inte lika okej.
Din analytiska förmåga är inte så lysande må jag säga. jag iaf är varken religiös eller jobbar på en myndighet. Civilingenjör och jobbar som projektledare på ett stort svenskt företag. Ganska långt ifrån en myndighet dvs.

Nu släpper jag den här diskussionen för det finns allt för många som inte verkar ha nån läsförståelse och/eller som gärna misstolkar det man skriver.

”Mina kretsar” läsförmågan är inte där va? Fembarnspappan som igår främst var upprörd över hennes föräldraskap särskriver röv knulla. Och jag tänker att det är så det ser ut generellt. Att lågbegåvade personer tar tillfället i akt att förstöra tråden med dessa diskussioner genom att förskjuta sin egna problematik på mamman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in