2024-08-02, 09:44
Medlem
Att se sin nyligen fyllda 14 åriga dotter stå och mima till gangsterlåtar, bära pistolhalsband, ha enormt mycket smink, vapea/röka, dansa sexigt och klä sig utmanande och tycka att det är okej för dottern att lägga ut allt detta på TikTok övergår mitt förstånd. Vad tänkte Emilias mamma egentligen?
Citera
2024-08-02, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Eftersom Em*ilia var vid liv när hon hittades så stämmer inte spekulationerna att Mgm:arna lämnade brottsplatsen iom att Bo dog - vidare indikerar det möjligen att avsikten inte var att ta henne av daga utan att ge henne en rejäl omgång oreflekterat risken att hon skulle avlida.
2024-07-23
https://www.pppress.se/nyhet/polisen-antraffade-mordad-kvinna-i-landskrona/

Tycker inte det faktumet att hon fortfarande var vid liv ändrar så mycket med tanke på att det är ofta brottsoffer förklaras döda på sjukhus och det enda livstecknet fram tills dess kan vara så litet att det omöjligt ens har uppfattats av gärningsmännen. De kan lika gärna tro att hon är död (de vet nog inte hur man säkerställer det) eller åtminsone har de lämnat henne till sin död medvetet.
Senast redigerad av Damzzen 2024-08-02 kl. 09:49. Anledning: Råkade citera fel
Citera
2024-08-02, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Att se sin nyligen fyllda 14 åriga dotter stå och mima till gangsterlåtar, bära pistolhalsband, ha enormt mycket smink, vapea/röka, dansa sexigt och klä sig utmanande och tycka att det är okej för dottern att lägga ut allt detta på TikTok övergår mitt förstånd. Vad tänkte Emilias mamma egentligen?

Vad har mamman att säga till om när soc har tagit vårdnaden om henne sedan hon var yngre? När myndigheter tar ifrån föräldrar deras auktoritet, vad tror du påriktigt händer? Sedan att säga att ett barn dansar sexigt. Galet
Citera
2024-08-02, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Vad har mamman att säga till om när soc har tagit vårdnaden om henne sedan hon var yngre? När myndigheter tar ifrån föräldrar deras auktoritet, vad tror du påriktigt händer? Sedan att säga att ett barn dansar sexigt. Galet
Mamman sitter och glor på henne i bakgrunden i en av videosarna, hon har väl en käft att öppna som alla andra? Ja precis, barn kan uppenbarligen dansa sexigt om du missat det, vilken sten lever du under? Att jag säger något som är fakta, vad är problemet? Kanske inte får nämna att hon hade massa piercingar heller trots att hon inte hade åldern inne för det. Är väl galet det också.
Citera
2024-08-02, 09:58
Medlem
Citat:
Mamman sitter och glor på henne i bakgrunden i en av videosarna, hon har väl en käft att öppna som alla andra? Ja precis, barn kan uppenbarligen dansa sexigt om du missat det, vilken sten lever du under? Att jag säger något som är fakta, vad är problemet? Kanske inte får nämna att hon hade massa piercingar heller trots att hon inte hade åldern inne för det. Är väl galet det också.

Det finns ingen åldersgräns för puercingar din mupp. Intelligensnivån i dig är alldeles för låg. Man kan nästan undra vart allt DITT hat mot brottsoffret grundas i? Vad har något av det du tar upp med mordet på henne att göra? Var det musiken som döda henne? Hennes kläder? Hennes piercingar? Vilken psykisk sjukdom är det du projicerar här egentligen?
Senast redigerad av Damzzen 2024-08-02 kl. 09:59. Anledning: Fel citerat
Citera
2024-08-02, 10:07
Medlem
Citat:
Det finns ingen åldersgräns för puercingar din mupp. Intelligensnivån i dig är alldeles för låg. Man kan nästan undra vart allt DITT hat mot brottsoffret grundas i? Vad har något av det du tar upp med mordet på henne att göra? Var det musiken som döda henne? Hennes kläder? Hennes piercingar? Vilken psykisk sjukdom är det du projicerar här egentligen?
Den enda som projicerar något här är du, som måste dra till med skällsord för du inte har bättre argument. DET om något är låg intelligens och projektion. Alla piercare har 15-årsgräns av en anledning. Att hennes mamma inte var kapabel att ta hand om henne resulterade indirekt till hennes mord, har jag sagt att något av det hon bar resulterade i det? Nä. Jag ifrågasatte hur mamman tänkte som bara sitter och glor på sin dotter medan hon utför väldigt olämpliga saker och beteendemönster. Hon verkade ha en god relation till henne av det man sett och borde kanske satt ner foten när Emilia var hos henne. Lägger ingen skuld på Emilia för någonting, däremot är hennes mamma uppenbarligen inte en lämplig förälder som blivit av med båda sina barn.
Citera
2024-08-02, 10:13
Medlem
Citat:
Tänker inte kontra med några skällsord tillbaka heller för jag kan få fram mitt argument ändå. Om du är upprörd för att du tycker eller uppfattat att jag lägger skulden på Emilia så vill jag understryka att jag absolut inte gör det, det är mamman jag ifrågasätter.
Citera
2024-08-02, 10:17
Medlem
Citat:
Den enda som projicerar något här är du, som måste dra till med skällsord för du inte har bättre argument. DET om något är låg intelligens och projektion. Alla piercare har 15-årsgräns av en anledning. Att hennes mamma inte var kapabel att ta hand om henne resulterade indirekt till hennes mord, har jag sagt att något av det hon bar resulterade i det? Nä. Jag ifrågasatte hur mamman tänkte som bara sitter och glor på sin dotter medan hon utför väldigt olämpliga saker och beteendemönster. Hon verkade ha en god relation till henne av det man sett och borde kanske satt ner foten när Emilia var hos henne. Lägger ingen skuld på Emilia för någonting, däremot är hennes mamma uppenbarligen inte en lämplig förälder som blivit av med båda sina barn.

Är du på allvar? Alltså genuint? E har LVU av en anledning, hennes mamma har inte visat att hon kunnat sätta gränser i hemmet och därför har E slussats runt i olika familjehem och behandlingshem. Det du säger är verkligen ingen nyhet så förstår inte om du kände dig som Einstein när du kom upp med den slutsatsen?

Att du skammar E för hur hon klädde sig och hur hon dansar ÄR att skuldbelägga E. Spelar ingen roll om du riktar det mot mamman. Ta och läs det du själv skriver istället. E har inte betett sig eller lagt ut saker som skiljer sig från vad ungdomar i hennes ålder lägger ut. Du har nog ingen koll på den åldersgruppen alls och det syns tydligt. Att säga att det är hennes mammas fel att hon dog? Gå och göm dig.
Senast redigerad av Damzzen 2024-08-02 kl. 10:19.
Citera
2024-08-02, 10:18
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det här med klocka på v.arm och armband på h.arm är inget bevis för att det är M.
Om man inte har så bra bild att klockan eller armbandet kan identifieras.
Ty även R bär alltid klocka på v.arm och har alltid ett armband på h.arm.
Sen var det de här med att identifiera på dialekten att R är skånska och M uppländska.
Det blir också galet för M är skåning men uppvuxen även utomlands M är t.o.m ännu skriven i Malmö (ligger i Skåne jajamensan) dock är hennes mamma skriven i Västerås.
R är inte uppvuxen i Skåne utan på olika hem och i Halmstad, det är soc i Halmstad som haft hand om hennes olika placeringar och där är dialekten närmast uppländsk.
För att säkerställa vem som är vem måste dom själv säga vem som gjorde vad.

Det har hon förvisso inte på alla sina TT's så det stämmer inte att hon alltid har både klocka och armband på sig

Och den på videon är en större person som är längre än BO.
Det ser man ju hur hon sitter över henne och längden på hennes överkropp i relation till BO's (även om hon ligger ner).

Ser man på TT'n där de dansar så är M är ca ett halvt huvud längre än BO.
Och även om man inte sett R i relation till BO så utifrån hennes egna TT's/bilder så uppfattas det som att hon är betydligt kortare än både BO och M. Jag kan såklart ha fel, och R kanske är 170 lång 🤷🏻‍♀️

Och tillbaka till det att på videon så har både BO och den som sitter över henne vita gympaskor, precis som i TT videon där de dansar.

(Visst kan R säkert också äga ett par vita gympaskor. men skorna ser större ut- och det brukar väl generellt "följa ens längd relativt bra?")
Citera
2024-08-02, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Handväskan fann de väl samma natt eller dagen därpå vid mordplatsen?
Ja men hon hade även med sig en sportbag med kläder då hon trodde att hon skulle på pyjamasparty
Citera
2024-08-02, 10:22
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Det var jag som skrev, var inte på plats men finns video på HD när de tar upp föremålet och lägger i en vit plastlåda. Lådan i sig är relativt stor (kanske 60×40×30 cm eller så) men man ser att föremålet är litet och inte fyller hela lådan. De letade även med metalldetektor så kniv ed är nog troligt.

Däremot sökte de även med en hund i fören en bit bort, oklart om det också är relaterat till detta fallet, men eftersom de hade hund med sig där kan man ju spekulera kring vad det är som man vill att hunden ska snappa upp. Likdelar? Narkotika? Vad annars?

Tack för att du skrev och förtydligade.
Citera
2024-08-02, 10:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Det var jag som skrev, var inte på plats men finns video på HD när de tar upp föremålet och lägger i en vit plastlåda. Lådan i sig är relativt stor (kanske 60×40×30 cm eller så) men man ser att föremålet är litet och inte fyller hela lådan. De letade även med metalldetektor så kniv ed är nog troligt.

Däremot sökte de även med en hund i fören en bit bort, oklart om det också är relaterat till detta fallet, men eftersom de hade hund med sig där kan man ju spekulera kring vad det är som man vill att hunden ska snappa upp. Likdelar? Narkotika? Vad annars?

Ett mordvapen kan vara besudlat med blod, så det kan vara det man söker efter med hund över vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in