2024-07-31, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
På film som jag sett är det 13 åringen som sitter på BO o matar box mot huvudet medans 15 åringen står brevid o hetsar med kniv o hotar att hon ska skära henne i halsen o hon ska dö.

tvärtom annars var det rätt.
Citera
2024-07-31, 22:53
Medlem
Vad jag läst så är det en tredje person som är misstänkt för skyddande av brottsling, någon aning om vem den personen kan vara?
Citera
2024-07-31, 22:54
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petterniklas
tvärtom annars var det rätt.
Nej. Inte om du sett den där de ska skära tungan av henne och håller fram en kniv i slutet. Det är R som sitter på henne och M som filmar. M är stor btw, inte som R.
Citera
2024-07-31, 22:55
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Vad jag läst så är det en tredje person som är misstänkt för skyddande av brottsling, någon aning om vem den personen kan vara?
Inte mer än att personen över 15 och inte anhållen men fortfarande misstänkt.
Citera
2024-07-31, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Bara bra allmänheten får ta del av det så man ser hur det ser ut i Sverige. Samt hur dessa apor beter sig. De är absolut ingen som klandrar offret. Men som vanligt vill man väl dölja sanningen för folket, då ska saker ner snabbt som fan.
De är väl så synd om alla som begår brott?

Om de är olagligt att sprida så kan dom ju åtala dom som spred den från början, dom har de redan gripit och släppt dvs MGM 1 och 2.
Sen är det ingen som sagt det är olagligt utan det kan vara. Skärp dig nu
Är du medveten om att det finns sexual sadister som just nu sitter och dräglar över den här sidan?
I hopp om att lägga vantarna på filmen. Så skärp dig själv och tänk till.
Tycker du att det är moraliskt o etiskt försvarbart att sprida sådana filmer? Och eventuellt trigga småungar med omogna hjärnor att tillverka dylika filmer själv? Har vi inte skit nog så det räcker i samhället?
Och var finns din medkänsla för Emilias mamma?

PS. Kan vara olagligt.....betyder vadå i dina öron?
Senast redigerad av ottoplommon 2024-07-31 kl. 23:02.
Citera
2024-07-31, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Om du läser de dokument rörande varför flickorna omhändertagits så ser du att de utför vad de själva utsatts för sen de var små - våld. Det sociala arvet är starkare än gener, men att mammor bär barn samtidigt som de missbrukar, misshandlas, lever under stress och rädsla påverkar fostrets utveckling, att barnet sen tillbringar sina första år i en miljö där de inte är prioriterade skapar trasiga individer.
Tur att inte alla som har vuxit upp med återkommande trauman i barndomen blir så störda, som i detta fall. De flesta blir ju tack och lov inte mördare.
Citera
2024-07-31, 22:58
Medlem
Citat:
MGMs1 pappa.
Citera
2024-07-31, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
H(...) Jag är fortfarande osäker på M*y*s roll i det hela och den fjärde personen i chattgruppen.

Läste någonstans tidigt att MGM1 och MGM2 tagit person X sida (den som blev kallad hora). Jag har inte sett någon som bekräftat att det är MGM1 som var den som kallades hora (...)
Var har det skrivits om den fjärde personen i chattgruppen? Tror på fler involverade än MGM1 och MGM2. Inte det minsta övertygad om att någon av dessa två nödvändigtvis skulle vara synonym med SiS-flicka X (som enligt narrativet ställt till ett drama över att bli kallad för hora). Också väldigt nyfiken på TT-trollet M*y*s roll. Verkar som att lill*n583 fortsatt ligger lågt...
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
På TT verkar alla ungarna vara överens om att Mal@k var den som kallats hora.
Det som spontant talar mot MGM2/15åringen (utan att ha läst vad kidsen kommunicerat på TT) är väl att MGM2 och BO såg ut att ha en helt OK relation när de dansade i den senares TT-video. Om de haft en beef är MGM2 mindre trolig som goare (men det kanske inte var hon som goade (kommer inte ihåg))...
* = a
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyomayo
Jag förstår att det är skoj att leka kriminalare å lösa gåtor. Var går gränsen då ? Är det ok att svenska folket sprider runt tortyr på minderårig flicka för att vi alla vill leka detektiv? Emilia är med om det värsta övergreppet som finns och förklaringen är ” jaja ju finns den ju redan på internet så vad kan man göra 🤷‍♂️ ” .

Hade du velat att din mamma , pappa, bror, syster, bästa vän, mormor lever med vetskapen att just nu sprids klipp på dig när du bönar å ber bakbunden? Ett klipp som kommer finnas för evigt i etern. Ett klipp som sjuka människor tänder på att titta på? Ett klipp som skadar små barn att titta på? Gör unga barn rädda och få en rädsla för vänner och samhället vi lever i?

Du snackar om att lägga fokus rätt. Låt polisen lägga fokus å gör din rätt i att sätta gränser och filtrera bort sånt här från ditt liv tycker jag. Så länge du eller annan vill se klippet så sprids det.

Jag vägrar ta ansvar för att klippet finns, det är helt och hållet gärningsmännen som ska belastas för det. Jag är inte för censur och när det nu finns så kan man inte hindra att folk ser det. Jag har ett intresse för brott, straff utredningar osv. Jag läser förundersökningar, domar och följer fall under utredningens gång som nu. Det är ett allmänbildande intresse om hur rättsväsendet och hur samhället ser ut. Att förstå vad som sker i samhället är viktigt och jag tror inte på att lägga locket på och låtsas som att saker inte existerar, först när man exponerar verkligheten kan man komma åt den.
Jag respekterar att detta är ett läskigt ämne för många, men välj då inte att aktivt söka dig till trådar där syftet är att just gräva ner sig i detta fallet, med allt vad det innebär.
Citera
Medlem
Gefreiters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyomayo
Jag förstår att det är skoj att leka kriminalare å lösa gåtor. Var går gränsen då ? Är det ok att svenska folket sprider runt tortyr på minderårig flicka för att vi alla vill leka detektiv? Emilia är med om det värsta övergreppet som finns och förklaringen är ” jaja ju finns den ju redan på internet så vad kan man göra 🤷‍♂️ ” .

Hade du velat att din mamma , pappa, bror, syster, bästa vän, mormor lever med vetskapen att just nu sprids klipp på dig när du bönar å ber bakbunden? Ett klipp som kommer finnas för evigt i etern. Ett klipp som sjuka människor tänder på att titta på? Ett klipp som skadar små barn att titta på? Gör unga barn rädda och få en rädsla för vänner och samhället vi lever i?

Du snackar om att lägga fokus rätt. Låt polisen lägga fokus å gör din rätt i att sätta gränser och filtrera bort sånt här från ditt liv tycker jag. Så länge du eller annan vill se klippet så sprids det.

Din kritik blir lite motsägelsefull när du själv deltar i en tråd vars enda syfte är att skvallra om brottet.
Ingen av oss här, okej nån enstaka kanske (hej), deltar i utredningen.
Trådens själva existens inkräktar på offrets och hennes närståendes integritet.
Att i den tråden då börja dra godtyckliga gränser för vad som är OK eller inte blir rätt skenheligt.

Att videon sprids belyser det fasansfulla som offret faktiskt har utsatts för. De som går igång på den är sedan innan förlorade men för den normala så ger den ett namn och ansikte på Emilia som annars bara hade blivit en tidningsartikel och en i statistiken.
Citera
2024-07-31, 23:04
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Att titta på filmen är en sak. (Jag har inte gjort det fyi.)

Att vara delaktig i att sprida den till fler (som sprider den till fler ändå) är en annan sak.

Så många här som sitter och ojar sig över sociala medier och västvärldens nedgång och dekadens, men ändå glatt och obetänksamt sprider filmen till nästa (för att det känns bättre att inte vara ensam om att gotta sig åt eländet). Ni är inte ett dugg bättre själva än de ni sitter och förfasar er över. Vuxna människor, ni borde fan skämmas.

LYSSNA: Mamman säger att det här är inte hur Emilia skulle vilja bli ihågkommen.

Emilia hade inte velat att filmen som visar hennes skräck och ångest innan dödsögonblicket går runt på internet för alla som vill att se.

Föregå med gott exempel nu. Visa lite respekt och sluta sprida filmen vidare.

Om du inte känner personen ifråga så känner folk känslomässig distans, en av många anledningar till att dom ändå ska titta, tyvärr. Att känna respekt inför olika händelser/situationer har dessvärre blivit sällsynt. Som man vill bli behandlad av andra, så agerar man själv också. Säger allt.
Citera
2024-07-31, 23:05
Medlem
Citat:

Rafaelas vidriga farsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in