2024-07-28, 13:54
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Jo, det är oetiskt. Inte alla media ”ger sig på” personer som precis drabbats av plötslig sorg.
Men att ge sig på sina barn är etiskt - hycklare
Citera
2024-07-28, 13:55
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Tack för att du förmedlar den informationen. Om det stämmer att dödandet gick till så kan det bli mer invecklad juridik av det där det skall avgöras om MGM hade uppsåt till att döda BO, eller om hon bara avsåg att skada henne. Förmodligen kan man ändå komma fram till att dödandet var uppsåtligt om flickan förblödde och MGM lämnade henne att dö, men återigen, om hon förblödde hastigt så fanns det då inte mycket att göra och då behöver det inte ses som mord.

Att hon varit tejpad till huvud och tår lär vara en försvårande omständighet...
Citera
2024-07-28, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Att hon varit tejpad till huvud och tår lär vara en försvårande omständighet...
Det, och att de lämnade henne i det skicket, samt försökte göra sig av med hennes saker. Då vill man inte att hon ska bli hittad, och man bryr sig heller inte om huruvida hon överlever.
Citera
2024-07-28, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Men att ge sig på sina barn är etiskt - hycklare

Ger vissa media sig på sina egna barn!? Eller vem hycklar?
Citera
2024-07-28, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Antar att de tyckte att hon såg äldre ut (fysiskt), kläder, smink, tatuering etc. Läste också att polisen själva angav att det var mörkt, mitt i natten, svårt att se.
Hur kan man ta så fel? Då kanske man inte ska vara polis om man gör en så dålig uppskattning?
Citera
2024-07-28, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonaL
13-åringen heter R*faell* Eli*sson.
*=a

Bra, då kan vi börja fokusera på MGM och deras familjer...

Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Stämmer

Om du nu vetat om detta och klagat på att vi hela tiden fokuserat på BO och hennes familj så anser jag du är en stor, djävla idiot! Mest sannolikt är du ett troll!
Citera
2024-07-28, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigKund
Tjänstemannaansvar, vem ska ha dömas? De som inte får göra något om tjejerna väljer att dra från platsen de ska vara på?

Om din unge har en mobiltelefon och beter sig som fan och kontaktar idioter som bara gör deras liv värre så kan en förälder plocka bort telefonen från dem, det kan ingen som jobbar med dessa ungar göra. De kan inte tvinga dem befinna sig på plats, de har inte samma rättigheter som föräldrar har över sina egna barn.

Vem ska ta ansvar över vad ungarna har rätt till och väljer att göra själva i dina ögon?
Det kommer att bli lagändring, är övertygad om det.
Citera
2024-07-28, 14:07
Medlem
Citat:
Bra, då kan vi börja fokusera på MGM och deras familjer...

Om du nu vetat om detta och klagat på att vi hela tiden fokuserat på BO och hennes familj så anser jag du är en stor, djävla idiot! Mest sannolikt är du ett troll!

Tror va du vill. Man kan inte gå ut med allt bara för du vill det. Kalla mig troll hur mycket du vill, jag tar ej åt mig bara för du ska få fram information.
Citera
2024-07-28, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Heter Raffes föräldra *ssam och S*lv*a?

*=i
Hennes mamma ja.
Citera
2024-07-28, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Rafaella Eliasson låter romskt.

Stämmer
Citera
2024-07-28, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Tror va du vill. Man kan inte gå ut med allt bara för du vill det. Kalla mig troll hur mycket du vill, jag tar ej åt mig bara för du ska få fram information.

Men, varför tjatade du om att vi andra hela tiden fokuserade på BO och hennes familj när du hade information om MGM, som du ville vi skulle rikta blickarna mot, i stället? Men, du valde att tiga - hur går detta ihop?
Citera
2024-07-28, 14:11
Medlem
Citat:
Men, varför tjatade du om att vi andra hela tiden fokuserade på BO och hennes familj när du hade information om MGM, som du ville vi skulle rikta blickarna mot, i stället? Men, du valde att tiga - hur går detta ihop?
Ja märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in