2024-07-28, 09:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Du är HELT fel ute - okunnighet är ett gift som förgiftar samhället, och, du spär på den tesen…

Bevisa motsatsen?
Morsan kände ju inte ens sitt egna barn…
Jag är övertygad att hon nu gör allt i media för fame o pengar.

Oavsett hemskt för barnet iaf.
Citera
2024-07-28, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men det blir löjligt när vi alla vet att hon och dottern har knappt bott ihop.

Hon vill måla upp en bild som inte stämmer med verkligheten.

Håller med till fullo, om flickan har hotbild på sig, placerad hos mamma i väntan på nytt boende, och mamman är så fantastiskt inte någon skit i ryggsäcken, förutom 2 barn som är plockade 🙈 hur kan man låta henne åka iväg helt galet i min värld. Med tanke på hennes bilder i sociala medier så förstår jag att hon ställer upp i media, exponering och pengar, hon är ju inte den första, når ju ut lite längre än på Facebook 😳
Citera
2024-07-28, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
De första raderna du skriver låter fint! Jag bara undrar om du vet vad det innebär att fostra sina barn till självständiga bra människor!? Det är en förälders största uppgift! Där har mördartrions föräldrar misslyckats! Hade de fostrat sina döttrar till bra människor så hade Emilia levt idag! Jag är så otroligt nyfiken på dessa misslyckade föräldrar som fostrar sina döttrar till iskalla missfoster och mördare. Nu tycker jag att vi talar om de skyldiga istället för att göra livet ändå värre för folk som är drabbade av deras ondska!

Absolut, helt med dig och hade tänkt skriva det också! Att förbereda sitt barn på att bli en självständig god medmänniska att fatta rätt beslut i livet och kunna klara sig på egna ben är det övergripande syftet med föräldrarskapet.

Instämmer fullt ut beträffande mgm föräldrar dock har dessa inte haft i uppdrag att skydda bo om du förstår min poäng?

Det är förälderns/samhällets vid LVU uppdrag att skydda sitt barn och visa omsorg för det. Ju större problematik desto större omsorg och kontroll för att skydda barnet.

Primärt är det ju sociala myndigheterna som misslyckats att skydda bo när de låtit henne komma hem. Hoppas detta utreds noga.
Citera
2024-07-28, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Kan flickan som skriver detta veta det här med pulsådern? Stått i tidning? MGM sagt det till henne före gripandet, men hade hon själv kunskap att förstå?

Infon kommer kansue från e:s mamma?
Citera
2024-07-28, 10:01
Medlem
Säkert magstarkt men det är väldigt sannolikt att ung ålder, låg ses, allvarliga psykiatriska störningar (egna, familjära), samt rötter i andra kulturer/länder ökar risken för att både bli våldsoffer och för att bli våldsam gärningsperson.
Får mig att undra hur fasta banden var mellan de inblandade. Hade det lika gärna kunnat ha varit ett annat offer och andra gärningspersoner men samma inblandade?
Citera
2024-07-28, 10:02
Bannlyst
varför står det att hon var 25-35 ?
Citera
2024-07-28, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimphri
Jag är tydlig med att jag inte fråntar MGM sitt ansvar.
Det är fruktansvärt och jag önskar hela hennes liv sett annorlunda ut.
Du svarar på ett inlägg jag aldrig skrivit.

Jag vet inte riktigt vad du menar, men gissar att du menar att vissa har svårt att vara bra föräldrar, vilket är min poäng.
Oavsett hur man själv vuxit upp eller lever så har man ett ansvar när man väljer att sätta barn till världen.
Tar man det ansvaret kommer barnen växa upp hos en, inte bo på olika hem 2/3 av sitt liv.

- - -

Vad gäller att barn är ute sent och så vidare:
Det här visar väl extremt tydligt varför inte barn ska vara ute och ränna hej vilt?
I alla fall inte barn med sån här problematik.
Hade dessa barn vuxit upp med bra, ansvarstagande föräldrar hade E levt idag.
Och framför allt, vem umgås dom med, drt är ju också ganska väsentlugt
Citera
2024-07-28, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Bevisa motsatsen?

Mamman har regelbundet besökt dottern på sis-hemmet, så dom ska ha haft en tät kontakt genom åren.
Citera
2024-07-28, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasOlofsson
varför står det att hon var 25-35 ?

Antar att de tyckte att hon såg äldre ut (fysiskt), kläder, smink, tatuering etc. Läste också att polisen själva angav att det var mörkt, mitt i natten, svårt att se.
Citera
2024-07-28, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Absolut, helt med dig och hade tänkt skriva det också! Att förbereda sitt barn på att bli en självständig god medmänniska att fatta rätt beslut i livet och kunna klara sig på egna ben är det övergripande syftet med föräldrarskapet.

Instämmer fullt ut beträffande mgm föräldrar dock har dessa inte haft i uppdrag att skydda bo om du förstår min poäng?

Det är förälderns/samhällets vid LVU uppdrag att skydda sitt barn och visa omsorg för det. Ju större problematik desto större omsorg och kontroll för att skydda barnet.

Primärt är det ju sociala myndigheterna som misslyckats att skydda bo när de låtit henne komma hem. Hoppas detta utreds noga.

Du ger dig tydligen inte! Du har gett dig fan på att skuldbelägga och skylla mordet på Emilia och hennes mamma! Så otroligt lågt av dig!
Citera
2024-07-28, 10:09
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Bevisa motsatsen?

Mamman till BO har visserligen inte haft BO hemmavarande sedan 2016, men, det finns bildbevis att dom träffats kontinuerligt genom åren, så, mamman kände säkerligen sin dotter ganska väl…

Dessutom, mamman till BO har en ordnad ekonomi med relativt bra inkomst och noll offentliga skulder, så, hon är ingen utarmad person som längtar efter allmosor från pressen hyenor.

Jag tror mest på att det är mammans behov av ett sorgearbete som får henne att hugga på pressen, inget annat.
Citera
2024-07-28, 10:12
Medlem
Nu räcket det med dumheter!

Mördartrions föräldrar har misslyckats! Hade de fostrat sina döttrar till bra människor så hade Emilia levt idag! Jag är så otroligt nyfiken på dessa misslyckade föräldrar som fostrar sina döttrar till iskalla missfoster och mördare. Nu tycker jag att vi talar om de skyldiga istället för att göra livet ändå värre för folk som är drabbade av deras ondska!

Fram med uppgifter om dessa misslyckade monster som ni tydligen vill skydda till varje pris . Jag får hoppas att ni inte har barn som umgås med dessa. Skyll er själva då om ert barn blir mördat. Då är det er fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in