2024-10-08, 14:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Procrastination1
Tydligen är det mest ensamstående kvinnor, ofta med psykiska problem som är Kamalas huvudsakliga väljargrupp. Gifta kvinnor med familj föredrar Trump. Kamala är vidare otroligt impopulär bland heterosexuella män i alla åldrar.
Säger du det?

Om jag bodde i usa skulle jag gladeligen lägga min röst på Harris eftersom Trump inte är ett alternativ.
Jag är heterosexuella kvinna kan tilläggas om du behöver mer uppgifter nu när du ska argumentera emot mig.

"The race between Vice President Kamala Harris and former President Donald Trump is close to a dead heat less than five weeks before the election, according to a string of surveys this month—the latest four showing Harris with leads ranging from two to five points."

https://www.forbes.com/sites/saradorn/2024/10/08/trump-vs-harris-2024-polls-harris-leads-by-2-points-in-latest-survey/
Senast redigerad av develi 2024-10-08 kl. 14:22.
2024-10-08, 14:53
Medlem
Ouelets avatar
Entusiasmen sviker inte demokraterna. De gillar verkligen VP Harris. Och med halva Trump-country bortblåst i North Carolina så kan uppviglaren med dokumenterad brottslig bakgrund bara hoppas att fansen är beredda att storma Kapitolium igen.
In today’s NY Times/Siena poll Kamala Harris has a 93-point net advantage with Democratic voters while Donald Trump has just an 80-point net advantage with Republicans - an indication that the unprecedented number of high profile Republicans opposing Trump are having an impact.

https://x.com/geoffgarin/status/1843621124846039494
2024-10-08, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Fant, det bor alltså 100 miljonrrypsyksjuja
+ några miljoner illegala invandrare

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Säger du det?

Om jag bodde i usa skulle jag gladeligen lägga min röst på Harris eftersom Trump inte är ett alternativ.
Jag är heterosexuella kvinna kan tilläggas om du behöver mer uppgifter nu när du ska argumentera emot mig.

"The race between Vice President Kamala Harris and former President Donald Trump is close to a dead heat less than five weeks before the election, according to a string of surveys this month—the latest four showing Harris with leads ranging from two to five points."

https://www.forbes.com/sites/saradorn/2024/10/08/trump-vs-harris-2024-polls-harris-leads-by-2-points-in-latest-survey/

Trump har på kort tid överlevt 2 mordförsök men krigar vidare och är nere och besöker de drabbade delstaterna och försöker bilda sig en uppfattning om läget och vad man kan göra. Sittande VP Kamala deltar i en podd med någon korkad feminist och diskuterar sex och tamponger istället.

Kamala påstår att hon kommer från en medelklass bakgrund, lite tvivelaktigt då hon uppenbarligen aldrig har hanterat en skyffel i hela sitt liv innan det här pr-jippot: https://x.com/EndWokeness/status/1843406138026668344

De flesta väljer Trump över Kamala som presidentkandidat och det är inte speciellt svårt att förstå varför.
2024-10-08, 15:33
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kamala Harris sjunker en tiondel till i RCP, från 2,1% till 2,0% ledning i "popular vote", oförändrat i antalet elektorer, 281 till Trump, 257 till Harris.

https://www.realclearpolling.com/polls/president/general/2024/trump-vs-harris
Tappet som du uppmärksammat som Harris gjorde beror på att Reuters/Ipsos senaste undersökning petar bort en äldre undersökning. Men det egentliga tappet är mycket större. I den nya undersökningen (7 oktober) har Harris endast +2% i popular vote. I senaste undersökning ifrån Reuters/Ipsos (23 september) ledde Harris med +6%. Hon är i princip körd då Reuters tenderar att favorisera Dems och göra skeva undersökningar.

Trump ser till och med ut att ta hem Popular Vote denna gång.
2024-10-08, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen

Ja, det verkar gå väldigt bra för Trump nu. Även de som rejält ogillar Trumps uppsyn börjar väl se igenom Harris hyckleri.
(På tiden...)
2024-10-08, 16:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Tappet som du uppmärksammat som Harris gjorde beror på att Reuters/Ipsos senaste undersökning petar bort en äldre undersökning. Men det egentliga tappet är mycket större. I den nya undersökningen (7 oktober) har Harris endast +2% i popular vote. I senaste undersökning ifrån Reuters/Ipsos (23 september) ledde Harris med +6%. Hon är i princip körd då Reuters tenderar att favorisera Dems och göra skeva undersökningar.

Hmm, det ser faktiskt så ut om opinionsmätningarna stämmer och Trumps väljare är lika intresserade att rösta som 2020, Kamala Harris ledning i mätningarna för "popular vote" är enligt mig för liten, Hillary Clinton hade mycket bättre siffror och hon vann ju i och för sig "popular vote med nästan 3 miljoner röster men det var ju endast 2,1% skillnad i röster, Kamala Harris har ju sämre differens.

Om Trump får lika många röster i det här valet som 2020 så tar han "popular vote".
Senast redigerad av Reimer 2024-10-08 kl. 16:34.
2024-10-08, 16:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Trump har på kort tid överlevt 2 mordförsök men krigar vidare
Har absolut inget med saken att göra. Fullständigt irrelevant.
Citat:
och är nere och besöker de drabbade delstaterna och försöker bilda sig en uppfattning om läget och vad man kan göra. Sittande VP Kamala deltar i en podd med någon korkad feminist och diskuterar sex och tamponger istället.
Harris som vice president agerar just nu sida vid president Biden och har både gett information om aktuella insatser, både i form av vad som sänts dit samt pengar.
Finns klart och tydligt specat på sidan från regeringen.
Båda har besökt de katastrofdrabbade områdena och de har kontakt med Guvernörer (de som svarar i telefon vill säga).
Walz är knappast i nån position som kandidat och att älta sex och tamponger säger mer om vilket lågliv du är.
Citat:
Kamala påstår att hon kommer från en medelklass bakgrund, lite tvivelaktigt då hon uppenbarligen aldrig har hanterat en skyffel i hela sitt liv innan det här pr-jippot
Kamala har växt upp med sin mor som var ensamstående, en mot som sen utbildat sig.
Det finns inget tvivelaktigt i den frågan.
Citat:
De flesta väljer Trump över Kamala som presidentkandidat och det är inte speciellt svårt att förstå varför.
Det är oerhört lätt att förstå att vissa med begränsat omdöme faller för en fullblodsnarcissist som vill beundras.
De är nämligen extremt manipulativa.
Ur ett perspektiv.

Det är dock obegripligt att med all information som finns om Trump och hans beteende att nån ens vill ha en person med sådan störning i en ledande position.

Det som är helt obegripligt att förstå är att vissa vill ha en dömd brottsling och som har fler betydligt allvarligare åtal hängande över huvudet.

Absolut ingenting visar att han är kapabel att sköta landet sen han klev av presidentposten och han var ifrågasatt redan då via Jan 6.

Han sluddrar som en idiot, han tar till vad som helst för att nå posten och lierar sig med högerextrema.
Han har tappat kontrollen totalt sen Harris steppade upp.
Är det en ny sorts Trump?
Egentligen inte men han höll masken på plats innan han blev stressad av alla åtal, att hans imperium håller på att krascha, att han förlorar miljoner på löpande band.
Att han fick en konkurrent på halsen som visar att det inte blev en promenadseger som han inbillade sig.

Han flörtar med högerextrema med löften om att fria de dömda och han vill garanterat bli president för att benåda sig själv.

Hans egna imperium är på väg att raseras, han håller på att implodera.
Från teflon till narcissistic downfall.

Maga är en personkult som infiltrerat GOP som en parasit.

Så ligger landet och det är fullt begripligt att ordinarie republikaner är bekymrade och röstar på Harris.

Jag hoppas det finns ett stort mörkertal angående polls - att det är många reps som väljer Harris.
2024-10-08, 16:36
Medlem
DjPuttes avatar
https://x.com/PpollingNumbers/status/1843655796217065930
eneral election poll

🔵 Harris 48% (+2)
🔴 Trump 46%

Redfield #D - 1563 LV - 10/5
2024-10-08, 17:44
Medlem
Citat:
Har absolut inget med saken att göra. Fullständigt irrelevant.
Det visar karaktär och mod.
Citat:
han tar till vad som helst för att nå posten och lierar sig med högerextrema.

Han flörtar med högerextrema med löften om att fria de dömda

Låter bra, jag önskar bara att en Trump som flörtar med högerextrema vore något som fanns i verkligheten och inte bara i din fantasi.
2024-10-08, 17:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Det visar karaktär och mod.
En narcissist som horar uppmärksamhet menar du är tecken på mod?
Att det hör till karaktären stämmer dock, det är en p-störning.
Citat:
Låter bra, jag önskar bara att en Trump som flörtar med högerextrema vore något som fanns i verkligheten och inte bara i din fantasi.
Trump flörtar med högerextrema och vill benåda dömda sådana.

Det vittnar dels om hans störda karaktär, det vittnar om hur olämplig han är som pres och det vittnar om att han är en hycklare med sitt mantra om Law & order.

Det vittnar nu även om att du är rubbad som värnar om högerextremism.
2024-10-08, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja, det verkar gå väldigt bra för Trump nu. Även de som rejält ogillar Trumps uppsyn börjar väl se igenom Harris hyckleri.
(På tiden...)

Faktiskt inte, Harris leder i Pennsylvania, den som leder den staten blir president, det är den viktigaste staten att vinna, den brukar avgöra de flesta val, Harris kommer vinna över Trump. Det visar mätningen i den staten. Varje gång Dem vunnit Vita Huset så vann de Pennsylvania
2024-10-08, 18:14
Medlem
Generalanderssons avatar
Detta är utan tvekan den mest underhållande tråden att följa

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in