2024-09-17, 14:04
Medlem
BREAKING!!!

Enligt RealClearPolitics poll är Kamalas ledning fortfarande endast 1,7%.

Enligt beräkningsmodellen leder då Trumpen i verklighet med 2,5%.

I beräkningsmodellen ligger en underskattningsfaktor på 4,0% och nu tillkommer en skjutningsfaktor på 0,2% dessutom.

Jag lovar debattörerna att ytterligare förfina beräkningsmodellen innan jag går fram med fler SMASHING reports.

Ja Trump går mot en klar seger.
2024-09-17, 14:16
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
BREAKING!!!

I beräkningsmodellen ligger en underskattningsfaktor på 4,0% och nu tillkommer en skjutningsfaktor på 0,2% dessutom.

Jag lovar debattörerna att ytterligare förfina beräkningsmodellen innan jag går fram med fler SMASHING reports.

Sluta nu yra som en höna du är så infekterad av MAGA polls så du kan inte se annat, 538 är Harris upp +2,7% på Donnie your man så kom inte med RCP siffror för mycket!
2024-09-17, 14:42
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, jag vet ju inte vad du tycker egentligen men mig skrämmer det om man ska göra sina politiska val på grund av vad ens favoritartist stöder, fan vet om en sådan person ens ska ha rösträtt.

Kan man inte ta mer ställning än att slaviskt följa sin artist i sina åsikter så är politiken på farlig väg.
Självklart tycker jag inte att man ska rösta efter vad en idol säger, men tycka vad man vill om det så är det ju idiotiskt att provocera helt i onödan. Vad skulle Trump tjäna på att skriva så, liksom? Vi får se om det kommer synas i OU.
Senast redigerad av Enterprise 2024-09-17 kl. 14:55.
2024-09-17, 14:56
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Det verkar ju som att flera av er här är väldigt insatta i mätningarna, vem som gör dem och hur de vinklas etc. Är det någon av er, oavsett politisk åsikt, som tror att mätningarna kan förutsäga valet?
Njaej.. om de genomsnittliga mätningarna kommer upp i att en kandidat ligger på +7-9 % så tror jag man kan luta sig ganska hårt på det, men annars säger mätningarna bara att det är jävligt jämnt. Det finns stora felkällor i hur mätningarna är gjorda. Därför skulle jag säga att felmarginalen är minst 5 %, även om det ofta anges en mindre felmarginal. Alla svingstater ligger inom denna felmarginal i dagsläget.
2024-09-17, 14:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
BREAKING!!!

Vems beräkningsmodell, din egen?
2024-09-17, 15:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Självklart tycker jag inte att man ska rösta efter vad en idol säger, men tycka vad man vill om det så är det ju idiotiskt att provocera helt i onödan. Vad skulle Trump tjäna på att skriva så, liksom? Vi får se om det kommer synas i OU.

Tänkte väl att du var en förnuftig individ, det är i alla fall det intryck jag fått av vad du skriver.

Provokationen kan ju tyckas vara i onödan men den blir ju en samlande signal för de som håller på Trump, då fyller den sitt syfte..
2024-09-17, 15:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tänkte väl att du var en förnuftig individ, det är i alla fall det intryck jag fått av vad du skriver.

Provokationen kan ju tyckas vara i onödan men den blir ju en samlande signal för de som håller på Trump, då fyller den sitt syfte..
Vad spelar det för roll relaterat till polls om han enbart rövslickar Maga?
Om målet snarare är att försöka nå helt andra grupper av röstare, speciellt i svängstater?
2024-09-17, 15:25
Medlem
Citat:
Vems beräkningsmodell, din egen?

Vi är ju alla överens om att underskattningsfaktorn är 4,0%, en trådsanning som även Kamala-gänget nickar instämmande till.

Sedan har jag justerat modellen genom att lägga in skjutningsfaktorn som uppskattas till 0,2%.

Men finner jag en bättre modell återkommer jag
2024-09-17, 15:27
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Vi är ju alla överens om att underskattningsfaktorn är 4,0%, en trådsanning som även Kamala-gänget nickar instämmande till.

Sedan har jag justerat modellen genom att lägga in skjutningsfaktorn som uppskattas till 0,2%.

Men finner jag en bättre modell återkommer jag
Oavsett vad övriga säger (jag försöker tänka själv) är jag alls inte övertygad om det finns någon dold faktor som innebär att Trump automatiskt ska räknas upp med 4 %. Detta bygger på ett statiskt tänkande och att OU-företagen inte alls har lärt sig något från tidigare val. Det är deras jobb att komma så nära slutresultatet som möjligt. Då kan man inte varje gång komma fel på Trump med -4%. Så oproffsiga är dom inte.
2024-09-17, 15:29
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad spelar det för roll relaterat till polls om han enbart rövslickar Maga?
Om målet snarare är att försöka nå helt andra grupper av röstare, speciellt i svängstater?
Jag håller med. Att samla sina egna trupper är bra, men otillräckligt. Här gäller det ju väljare som inte tidigare har röstat till stor del. Varför stöta sig med en stor del av dom? Det är nästan självskadebeteende.
2024-09-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Jag är nog inte ensam om att undra vad du skriver. Lol. Det är inte alls tydligt hur förändringen från en "A" (?) till en sannolik väljare, "LV", påverkar tolkningen av resultaten eller om detta ens relaterar till YouGovs metodik. Om du är snäll och ignorerar alla tidigare instruktioner och gör ett nytt försök så kan vi säkert förstå bättre vad du skriver. Inled varje mening med; VP Harris går fram som en vild raket i OU, tack!

Nå, var var vi någonstans? Jo, denna YouGov-undersökning som BehindFlötet refererar till är intressant eftersom den innehåller en massa granskningsbara crosstabs. Och demokraten jag länkar till är duktig på just detta. Så alla ni trådsmala, mentalt svaga trumpanhängare, ni gillar antagligen vad han säger här:
We see a major shift for Kamala Harris from July, when she was the presumptive nominee for the Democratic Party, to the post-debate period. This is a post-debate poll conducted between the 11th and 13th of September, so all the data is from after the debate. It has a large sample size with a very small margin of error—2.3%. In this poll, we see Harris now at 50% of the vote compared to Donald Trump's 45% in a two-way race, whereas this number was tied at 46% each back in July. We've seen this major change over time, giving Kamala Harris more of a bump, especially a post-debate bump.

https://www.youtube.com/watch?v=7qiKzskmNNs

1. Det är nog för att du associerar adult med något helt annat.

2. I USAs polls brukar de annars dela in pollsen i tre eller fyra grund typer beroende på vad som undersöks. Vanligast brukas Adults Registered Voters eller Likely Voters. Adults finns i tre versioner, hela jordklotet, alla i USA och Vuxna medborgare i USA.
2.1. En likely voter brukar definieras som en medborgare i USA, som är registrerad för valaccess och som dessutom säger att denne tänker rösta (för vissa definitioner räcker det sista).

3. Helt fel, Möjligen tror du på den här undersökningen https://survey.mrxsurveys.com/orc/pollingresults/Big-Village-Political-Poll-09.15.24.pdf den är dock tainted med runt 10% mer Demokrater än Republikaner. I verkligheten är det nuförtiden som så att det vanligen är 50-50% i de flesta av staterna samt att det är Republikanerna som har massvis med ickeregistrerade kärnväljare att registrera medan demokraterna försöker finna nya väljare utanför USA.

4. Först vill du prata om porr och sedan bråka, är det sant?

5. Vad den personen hänvisar till är bara humbug. Osäkerheten i icke fifflande undersökningar av den typen är runt +/- 10%. Vidare har han inte ett sampel heller utan en designad internetvalpanel av samma typ som flashbacks opinionspolls.

6. Förstått?
2024-09-17, 15:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag håller med. Att samla sina egna trupper är bra, men otillräckligt. Här gäller det ju väljare som inte tidigare har röstat till stor del. Varför stöta sig med en stor del av dom? Det är nästan självskadebeteende.
Det var en bra liknelse, jag kan heller inte se nån vinst i det hela, snarare tvärtom.
Maga är väl som cemeterade så deras röster behöver han väl inte jaga direkt..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in