2024-07-17, 09:48
Avslutad
Flashback har ju inte bara ett forum, utan även en nyhetssajt, www.flashback.se som dock uppdateras väldigt sällan.

Men jag tänkte att när forumet ligger nere så hade det varit bra att ha en separat sida där man kan se status.
Citera
2024-07-17, 10:20
Medlem
wes420s avatar
https://downforeveryoneorjustme.com/flashback.org

Varsågod, lite skämtsamt sådär!
Förstår vad du menar, det hade varit bra ändå, men den hade väl uppdaterats sällan.
Citera
2024-07-17, 10:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
https://downforeveryoneorjustme.com/flashback.org
Visst, den finns ju, men på flashback.se så skulle det kunna postas uppdateringar om vad som hänt och när forumet väntas vara uppe igen.
Citera
2024-07-17, 10:22
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Visst, den finns ju, men på flashback.se så skulle det kunna postas uppdateringar om vad som hänt och när forumet väntas vara uppe igen.
Håller med dig!
Editade mitt förra inlägg.
Citera
2024-07-17, 11:43
Avstängd
Det tråkiga är att det troligen krävs för ofta, och de själva inte vet varför sidan ibland bara är otillgänglig..
Citera
2024-07-18, 19:15
Moderator
vhes avatar
Jag är inte superentusiastisk. Problemet med status-sidor är att de ofta har fel, och då är de ju sämre än värdelösa.

Det finns ju två sätt att designa dem på:
1) De skall på egen hand medelst automatik lura ut vad statusen är.
2) De skall uppdateras manuellt.

Problemet med (1) är att det finns i runda slängar 1287382¹³ olika sätt en sida kan gå ner på, och statussidan kollar i allmänhet bara de tre eller fyra som personen som programmerade statussidan kom att tänka på då statussidan byggdes.

Problemet med (2) är att det kan gå lång tid innan personen vars jobb det är att uppdatera statussidan får reda på att det finns ett problem, och när denne får det så glömmer alt. nedprioriterar den uppdatering av statussidan till förmån för att fixa grundproblemet.

Axplock på siter som misslyckas kapitalt med att ha pålitliga statussidor: GitHub, Google, Facebook, Assembla, Slack.
Flera av ovan nämnda har lätt miljontals dollar att kasta på problemet, och klarar alltså inte av det.

Jag vet inte riktigt om det är något som känns värt Flashbacks rätt begränsade resurser...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in