2024-07-30, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Jag finner det inte alls konstigt att ID-hundföraren inte träder fram. Skulle du vilja ha din semester förstörd eller bli störd under arbetstid av journalister och andra vetgiriga?

ID-hundförarna har otroligt många uppdrag att de måste säga nej till många. Att då lägga på bördan av att bli ett villebråd för journalisterna är inte sannolikt

Exakt. Förutom den jag såg häromdagen. De hade lagt upp en reel på facebook om hur en av deras hundar spårade "efter Essie". När folk frågade så svarade de att nejdå, det finns många djur som heter Essie.
Citera
2024-07-30, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenOldie
Har följt sökandet efter Essie sedan jag fick kännedom om det i fb-gruppen ”Vi i Enköping” och i Enköpings-Posten. Jag tror att det var under fredagen efter försvinnandet. Sedan dess har en försvunnen hund hunnit bli både ”Cirkus P” och ”Cirkus Ö”.
Enköpings-Posten skrev om försvinnandet på fredagen. PÖ berättar ”Hela natten har folk varit ute och letat. Det har varit ett jätteengagemang. Varenda liten moppe och Epa har varit ute.”
Samtidigt säger grannar att dom inte har hört eller sett någon som ropat eller letat efter Essie. Det skulle vara intressant att höra från några av de ungdomar som deltog i sökandet under natten vilken information dom fick och hur många dom var som letade.
Drönarpiloten med värmekamera har vad jag vet inte heller lämnat någon mer information än den som PÖ delgett. Det är denne självklart inte skyldig någon att göra, men det vore intressant att veta vilken yta som söktes av och med hur stor säkerhet värmekameran hittar ett djur.
Bilspåren visar ju bara att det har varit en bil där. Det finns ingen som vet när dom kom dit mer än bilföraren, som ju kan vara vem som helst. Att tolka det som att hunden är stulen saknar ju helt värde. Det kan ju vara en av fastighetsägarna som fraktat något.
Efter någon dag dyker det upp övervakningsfilmer som påstås visa att hunden försvinner. En film visar att det som sägs vara mamman plockar ihop hundens saker, ser sig om och försvinner ur bild. Om det var min hund skulle det även finnas en film som visar hur jag, eller rättare sagt hela familjen springer runt och ropar och letar. Kanske finns det en sådan film, kanske inte. Vad vet jag.
Ganska snart skapar PÖ en fb-grupp ”Essie ska hem” och på morgonen den 16/7 börjar han be om Swish-bidrag för att skaffa en ny hund.

—ESSIE—
••Hjälp oss få en ny assistanshund till min dotter••
Assistanshunden Essie har blivit stulen och min dotter står nu utan sitt ovärderliga stöd. Vi behöver er hjälp för att kunna köpa en ny assistanshund till henne.
Om du har möjlighet att bidra, vänligen swisha valfri gåva till 070xxxxxxx och märk betalningen med ”Essie”. Varje krona gör skillnad!

Skulle Essie mot all förmodan komma hem igen så kommer pengarna att användas till hittelönen alternativt betalas tillbaka till alla som bidragit.
Stort tack för ert stöd och generositet!”

Tydligen hade han glömt att Essie är försäkrad - för det kan väl inte vara så att han tänker tjäna pengar på detta?

Som Enköpingsbo har jag handlat i flera affärer och under dom här dryga två veckorna har jag inte sett ett enda anslag med en efterlysning av Essie. Om min hund försvunnit skulle jag ju inte lita på att alla har fb utan se till att det kom ut och upp efterlysningar överallt.

Nej i min värld är inte det här Mission-Impossible upplägget med klippta filmer, endast fb sökande och tiggandet trovärdigt. Rena Cirkus P.

Kan bara önska att sanningen kommer fram och att jag har fel.

Vi får se om jagorkar sammanfatta mina funderingar kring Cirkus Ö och sammanställa min teori.

Tack för värdefullt inlägg om iakttagelser från trakten. Håller helt med dig. Tror en att hunden är stulen far en runt som en tok och skriker och ropar och letar, lappar hela stan, skriver inlägg på bortsprungna hundar-sidor på FB och frågar hos grannar etc om de sett något.
Citera
2024-07-30, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joramensaatte
Någon har skrivit någonstans att A blev "utslängd" fån sitt boende efter ett skyddsstopp, någon som vet mer om det? Det borde isf gå att få ut handlingar från AVM.

Jag läste också på pappans sida att hon blev utslängd från sitt boende, men jag hittar det inte nu? Kan han ha tagit bort det? Han hade använt ett annat namn än A men man förstod ju att det var dottern det handlade om.

Stackars hund, snälla alla som vet något anmäl nu?!
Citera
2024-07-30, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Bra! Vi får absolut inte glömma katten!

Stackars katt också. Får så ont i hjärtat för dessa djuren som behöver leva med ett sånt barn
Citera
2024-07-30, 20:55
Medlem
[quote=Kommer-vara-anon|89004499]Det är väl som alltid, även inne på psyket. Man försöker minska anfall, men vid en viss tidpunkt så får man gå ut och stänga dörren, och hoppas att patienten inte skadar för mycket.

Man försöker avleda och minska, men när det inte går så sätter man sig själv i säkerhet. Varför skulle inte Essie kunna göra samma sak.[/QUOTE

Essie är en Labrador, inte Krypto.
Citera
2024-07-30, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Fakta är att han aldrig vart anställd som PA till A.

Att han hoppat i vid akut behov finns dokumenterat men det är inget konstigt med det.

Lite OT så håller den här tråden på att spåra ur i en rundgång av frågor som är besvarade/bekräftade sedan långt tillbaka i tråden i brist på något nytt sensationellt i ärendet antar jag.

Det är egentligen inte hur många timmar el inte han jobbat för dottern vi vill få fakta kring, utan vi resonerade om det kan ha varit han och mamman som var de enda som jobbade isådana fall kvällen Essie sägs ha försvunnit. Helt on topic.
Citera
2024-07-30, 20:58
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Har följt sökandet efter Essie sedan jag fick kännedom om det i fb-gruppen ”Vi i Enköping” och i Enköpings-Posten. Jag tror att det var under fredagen efter försvinnandet. Sedan dess har en försvunnen hund hunnit bli både ”Cirkus P” och ”Cirkus Ö”.
Enköpings-Posten skrev om försvinnandet på fredagen. PÖ berättar ”Hela natten har folk varit ute och letat. Det har varit ett jätteengagemang. Varenda liten moppe och Epa har varit ute.”
Samtidigt säger grannar att dom inte har hört eller sett någon som ropat eller letat efter Essie. Det skulle vara intressant att höra från några av de ungdomar som deltog i sökandet under natten vilken information dom fick och hur många dom var som letade.
Drönarpiloten med värmekamera har vad jag vet inte heller lämnat någon mer information än den som PÖ delgett. Det är denne självklart inte skyldig någon att göra, men det vore intressant att veta vilken yta som söktes av och med hur stor säkerhet värmekameran hittar ett djur.
Bilspåren visar ju bara att det har varit en bil där. Det finns ingen som vet när dom kom dit mer än bilföraren, som ju kan vara vem som helst. Att tolka det som att hunden är stulen saknar ju helt värde. Det kan ju vara en av fastighetsägarna som fraktat något.
Efter någon dag dyker det upp övervakningsfilmer som påstås visa att hunden försvinner. En film visar att det som sägs vara mamman plockar ihop hundens saker, ser sig om och försvinner ur bild. Om det var min hund skulle det även finnas en film som visar hur jag, eller rättare sagt hela familjen springer runt och ropar och letar. Kanske finns det en sådan film, kanske inte. Vad vet jag.
Ganska snart skapar PÖ en fb-grupp ”Essie ska hem” och på morgonen den 16/7 börjar han be om Swish-bidrag för att skaffa en ny hund.

—ESSIE—
Assistanshunden Essie har blivit stulen och min dotter står nu utan sitt ovärderliga stöd. Vi behöver er hjälp för att kunna köpa en ny assistanshund till henne.
Om du har möjlighet att bidra, vänligen swisha valfri gåva till 070xxxxxxx och märk betalningen med ”Essie”. Varje krona gör skillnad!

Skulle Essie mot all förmodan komma hem igen så kommer pengarna att användas till hittelönen alternativt betalas tillbaka till alla som bidragit.

Tydligen hade han glömt att Essie är försäkrad - för det kan väl inte vara så att han tänker tjäna pengar på detta?

Som Enköpingsbo har jag handlat i flera affärer och under dom här dryga två veckorna har jag inte sett ett enda anslag med en efterlysning av Essie. Om min hund försvunnit skulle jag ju inte lita på att alla har fb utan se till att det kom ut och upp efterlysningar överallt.

Nej i min värld är inte det här Mission-Impossible upplägget med klippta filmer, endast fb sökande och tiggandet trovärdigt. Rena Cirkus P.

Vi får se om jagorkar sammanfatta mina funderingar kring Cirkus Ö och sammanställa min teori.

Tack för väldigt bra input från lokal nivå.👍

Vill bara tillägga att swishnumret gick till pappans misslyckade företag.
Citera
2024-07-30, 21:01
Medlem
MrBubss avatar
Citat:

—ESSIE—

Välkommen till Flashback!

Jo, detta är en riktig cirkus av oanade proportioner!

Jag har försökt berätta att INGEN har kunnat bekräfta vare sig något sökande, hjulspår, drönare, värmekamera och ID-hund. All information kommer från EN enda person.

Vissa tror att hunden är kidnappad av assistenter, vissa tror att hunden är död.
Jag är osäker, men det är konstigt att INGEN kunnat bekräfta någonting sedan 11/7.

Läs gärna en teori jag skrev tidigare ikväll.... Inlägg 5537 på sidan 462 och kom med funderingar om du vill.
Citera
2024-07-30, 21:05
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Bra! Vi får absolut inte glömma katten!
Ser ut som det är samma katt (snövit va det va?) som farfar har tillsammans med en annan katt på Fb. Där han skrivit typ. "Går inte så bra"
Citera
2024-07-30, 21:11
Medlem
Citat:
Pappan kommer inte att anmäla detta som stöld till försäkringsbolaget. Då blir han ju granskad ännu mer än vad både polisen och allmänheten gjort. Det räcker ju med att de granskar hans filmer för att de ska förstå allt är fake. Först då blir det försäkringsbedrägeri.

Dessutom har jag en känsla av att det är inte första gången familjen utnyttjar försäkringar under oklara omständigheter. Försäkringsbolagen delar information med varandra så det hjälper inte att byta bolag om man fifflat.

Vi vet vad Essie utsatts för. Jag och många med mig tror att pappan dödat hunden eller att det är dottern i ett utbrott.
Försäkringsbolagen har sen 2001 GSR info. Gemensam skaderegistrering. mycket utmärkt verktyg. man ser antal skador mellan olika bolag. jag utgår från att OM denna hund anmäls stulen och med tanke på värdet på hunden 300,000 i inköp så går detta till särskild utredning gissar jag?, om handläggaren gör rätt. och att beakta även försök till försäkringsbedrägeri är straffbart. Många utredare på försäkringsbolag är f.d poliser. och dom är i regel inga dumhuvuden.(dom bästa utredarna på polisen gick ofta till försäkringsbolagen) kolla t,ex Johanna Möller polisen la ned det IF utredare löste fallet. Jag förlitar mig på att försäkringsbolagets utredare löser gåtan.
Citera
2024-07-30, 21:13
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Välkommen till Flashback!

Jo, detta är en riktig cirkus av oanade proportioner!

Jag har försökt berätta att INGEN har kunnat bekräfta vare sig något sökande, hjulspår, drönare, värmekamera och ID-hund. All information kommer från EN enda person.

Vissa tror att hunden är kidnappad av assistenter, vissa tror att hunden är död.
Jag är osäker, men det är konstigt att INGEN kunnat bekräfta någonting sedan 11/7.

Läs gärna en teori jag skrev tidigare ikväll.... Inlägg 5537 på sidan 462 och kom med funderingar om du vill.
Konstigt att ingen granne på gatan har lagt märke till att en bil kört på gräsmattan.
Det brukar vanligtvis bli ett jävla liv på grannarna om en okänd bil kör omkring på ”deras” gata. När man tittar på filmen så var det fint väder den kvällen. Då brukar folk vara ute i sina trädgårdar.
Det måste ha varit ett fordon som dom kände igen och därför inte noterade det speciellt.
En tanke bara…
Citera
2024-07-30, 21:16
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Försäkringsbolagen har sen 2001 GSR info. Gemensam skaderegistrering. mycket utmärkt verktyg. man ser antal skador mellan olika bolag. jag utgår från att OM denna hund anmäls stulen och med tanke på värdet på hunden 300,000 i inköp så går detta till särskild utredning gissar jag?, om handläggaren gör rätt. och att beakta även försök till försäkringsbedrägeri är straffbart. Många utredare på försäkringsbolag är f.d poliser. och dom är i regel inga dumhuvuden.(dom bästa utredarna på polisen gick ofta till försäkringsbolagen) kolla t,ex Johanna Möller polisen la ned det IF utredare löste fallet. Jag förlitar mig på att försäkringsbolagets utredare löser gåtan.
Försäkringsbolagets utredare gräver under varenda sandkorn. Dom anar nog ugglor i mossen redan nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in