Citat:
Ursprungligen postat av
GoldenOldie
Har följt sökandet efter Essie sedan jag fick kännedom om det i fb-gruppen ”Vi i Enköping” och i Enköpings-Posten. Jag tror att det var under fredagen efter försvinnandet. Sedan dess har en försvunnen hund hunnit bli både ”Cirkus P” och ”Cirkus Ö”.
Enköpings-Posten skrev om försvinnandet på fredagen. PÖ berättar ”Hela natten har folk varit ute och letat. Det har varit ett jätteengagemang. Varenda liten moppe och Epa har varit ute.”
Samtidigt säger grannar att dom inte har hört eller sett någon som ropat eller letat efter Essie. Det skulle vara intressant att höra från några av de ungdomar som deltog i sökandet under natten vilken information dom fick och hur många dom var som letade.
Drönarpiloten med värmekamera har vad jag vet inte heller lämnat någon mer information än den som PÖ delgett. Det är denne självklart inte skyldig någon att göra, men det vore intressant att veta vilken yta som söktes av och med hur stor säkerhet värmekameran hittar ett djur.
Bilspåren visar ju bara att det har varit en bil där. Det finns ingen som vet när dom kom dit mer än bilföraren, som ju kan vara vem som helst. Att tolka det som att hunden är stulen saknar ju helt värde. Det kan ju vara en av fastighetsägarna som fraktat något.
Efter någon dag dyker det upp övervakningsfilmer som påstås visa att hunden försvinner. En film visar att det som sägs vara mamman plockar ihop hundens saker, ser sig om och försvinner ur bild. Om det var min hund skulle det även finnas en film som visar hur jag, eller rättare sagt hela familjen springer runt och ropar och letar. Kanske finns det en sådan film, kanske inte. Vad vet jag.
Ganska snart skapar PÖ en fb-grupp ”Essie ska hem” och på morgonen den 16/7 börjar han be om Swish-bidrag för att skaffa en ny hund.
—ESSIE—
••Hjälp oss få en ny assistanshund till min dotter••
Assistanshunden Essie har blivit stulen och min dotter står nu utan sitt ovärderliga stöd. Vi behöver er hjälp för att kunna köpa en ny assistanshund till henne.
Om du har möjlighet att bidra, vänligen swisha valfri gåva till 070xxxxxxx och märk betalningen med ”Essie”. Varje krona gör skillnad!
Skulle Essie mot all förmodan komma hem igen så kommer pengarna att användas till hittelönen alternativt betalas tillbaka till alla som bidragit.
Stort tack för ert stöd och generositet!”
Tydligen hade han glömt att Essie är försäkrad - för det kan väl inte vara så att han tänker tjäna pengar på detta?
Som Enköpingsbo har jag handlat i flera affärer och under dom här dryga två veckorna har jag inte sett ett enda anslag med en efterlysning av Essie. Om min hund försvunnit skulle jag ju inte lita på att alla har fb utan se till att det kom ut och upp efterlysningar överallt.
Nej i min värld är inte det här Mission-Impossible upplägget med klippta filmer, endast fb sökande och tiggandet trovärdigt. Rena Cirkus P.
Kan bara önska att sanningen kommer fram och att jag har fel.
Vi får se om jagorkar sammanfatta mina funderingar kring Cirkus Ö och sammanställa min teori.
Välkommen till Flashback!
Jo, detta är en riktig cirkus av oanade proportioner!
Jag har försökt berätta att INGEN har kunnat bekräfta vare sig något sökande, hjulspår, drönare, värmekamera och ID-hund. All information kommer från EN enda person.
Vissa tror att hunden är kidnappad av assistenter, vissa tror att hunden är död.
Jag är osäker, men det är konstigt att INGEN kunnat bekräfta någonting sedan 11/7.
Läs gärna en teori jag skrev tidigare ikväll.... Inlägg 5537 på sidan 462 och kom med funderingar om du vill.