2024-07-30, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Okej, då avvaktar jag.

Just nu finns det iaf inget nytt ärende i de diarienummer som resterande handlingar har. Så inget nytt där. Om de kommit ett nytt i annat diarienummer så får jag ut det vid en begäran. Det ser man igenom begära ut registerutdraget på den person man vill veta om det finns några ärenden
Citera
2024-07-30, 20:36
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jobbar han förresten fortfarande på B*sch? Tänker att arbetsgivare och kollegor förmodligen undrar vad i allsin dar han håller på med. För att inte tala om all tid han lägger på sina sociala medier men även på sina andra "uppdrag" kopplade till dotterns assistansbehov. Visserligen tar arbetsgivare mycket hänsyn till anställda som har barn/anhöriga med särskilda behov, men PÖ verkar ju dessutom ta på sig en massa extra ansvar (läs kontrollbehov) plus starta egenföretagarverksamhet vid sidan om. För att inte tala om eventuella kommande rättsliga turer.

Just nu kanske han fortfarande har semester, men sedan? Har han överhuvudtaget tid att jobba med det som han är anställd för? Och tycker arbetsgivaren att det är lämpligt med alla hans mediala (och icke-mediala) utspel? Och hur ställer sig arbetsgivaren till hans bisysslor? Visserligen är statliga arbetsgivare mer restriktiva till att tillåta bisysslor (kan tom. vara otillåtet) än privata sektorn, men oavsett så brukar arbetsgivare inte se på detta med helt blida ögon. Särskilt inte tyska företag (vilket väl B*sch är rent organisatoriskt) där jag av erfarenhet vet att tyska företag generellt har striktare krav på att man som anställd skiljer mellan arbete och fritid/övriga uppdrag än vad många svenska företag har.

Exakt! Han drar ju ner sin arbetsgivare i skiten också. De kommer inte vilja ha honom kvar för han är ju utskänd i hela Sverige.

De lär väl behöva betala ett maffigt avgångsvederlag eftersom han är chef. Men någon ny anställning tror jag blir svårt att få och företaget han har är ju någon typ av hälsocoaching. Vem i hela fridens dagar skulle vilja bli coachad av ett sånt äckel?
Citera
2024-07-30, 20:39
Medlem
Citat:
Jag måste ha fattat helt fel för det har sagts här om jag inte missminner mig att också han jobbade som PA åt flickan?

Har för mig han uppgett sig tvungen hoppa när det saknats personal, däremot har han nog inte varit anställd på schemarad
Senast redigerad av jzon8988 2024-07-30 kl. 20:46. Anledning: Stavfel
Citera
2024-07-30, 20:43
Medlem
Citat:
Jag måste ha fattat helt fel för det har sagts här om jag inte missminner mig att också han jobbade som PA åt flickan?

Jag har oxå läst något om det. Sanningshalt vet jag dock inte.
Däremot vore det väl smidigt?
Vara den som lägger schema så kan man välja när man har lust att "jobba" och dessutom få betalt när man umgås med sin unge? Eller iaf vistas i sitt hus.
För jag tror ju inte att han gjort något annat/mer än vad en normal förälder med ett normalt (dock yngre) barn.

Sorry men efter allt som framkommit har jag nog inte så höga tankar om honom.. det har han själv så det räcker.
Citera
2024-07-30, 20:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Har för mig han uppgett dig tvungen hoppa när det saknats personal, däremot har han nog inte varit anställd på schemarad

Kanske är så det varit ja och därifrån jag fått det. Tack. Därav att jag också tänkte om det kanske var han och mamman som var de enda på plats den kvällen de påstår att Essie försvann...
Citera
2024-07-30, 20:45
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sputte1970
Verkmamhetskod
Nummer
Rubrik
Datum
Iniierare
Mandlaggaro
Tjänstoantechning
4954-2024 Tjänste..
282
4954-2024-1
Tjansteanteckning vid sartal 2024-06-20
Johanna Strand, hundhjatpen i Uppland Eleonor Carlqust
TJÄNSTEANTECKNING
Utskntdatum/'id 2024-07-26 13:50
C 1l 65%
1 59%
Hundhjalpen i Upptarid leveterade forra aret hunden Essio flabrador. fodd - 21) soe en civil fjarstehunid tl en tamil sorn har of dotter med funkzionshinder, Dottern (Amanida) har en NPF-diagnos, A har assistons 24 om dygnot av 2 personer. Hundryjalpen har Pratat med fera ur pertorialen: som ar lortvtade over hur hunsden behandias, De ar ocksa rədda om sira jobb, Amandtas foralrar driver, asistenstoretaget; som personalen ar anstallda av, Det ar et vanligt scenario att det fungerar sh. Foraldrarna har forbjudit pertonalen at kontakta Lansstyrelsen
Hunden blir slagen fera gänger i veckan Amanda ar som ett itet bamn och kan inte ta ansvar for hunden. Hon tllats att ala ph hunden, akaka den och skrika den h orat. Det finns skarmdumpar fran en personalchatt dar foraldramna har skrivit att hunden ar stabl nog for att Amanda i princip skulle kunha ala ihjal hunden utan att hunden skule saga dfràn, Om A ar hardhint sa ar det for att A mår daligt Om A mar bra sa ar hon inte hardhant
Personalen har ocksa berattat hur hunden tvingas snta oskyddad i gassande sol nar A badar och at hunden màste sitta i en cykelvagn fast hon piper. Nar A skriker sa blr hunden radd och går sin vag men tvingas bilibaka. 4- 5 ganger per dag gor A nagot saatt hunden bbr radd. Det kan exempelvis vara at si hunden med leksaker. Htunden motioneras ibland inte tiracklig margd Foraldrarna saper att det räcker med att bara hloppa S hunden pa torten, lbland tar A med hunden in i badrummet och far for aig at halla och spruta vatten pa hunden, Hunden har ingen möjlighet att komma undan, Personalen ar tisagda att inte stoppa detta, Personalen har sel hunden bli aparkad, Pappan tvingshaller hunden nar han kipper klorna. Han kpper det biOder, Han sager att hunden inte har nagra kanslor, den ar som en rulstol,
Infor leveransen skickades mycket dokumentation til famitjen or hur hunden ska hanteras och att det alitid maste finnas-nagon som kan skydda hunden nar barnet har de problem som finns,
Hunden blif fysiskt och psykisht misshandlad och kommer at bl forbrukad En hundhunnig person kan se att hunden beler sig pa ett satt som visat att den ar radd . Hunden kommer aldrig forsvara-sig.De har hundarna- gorinte det.De flyri stalet Den harda behandingen sker vaidigt Mhe nar de ar we biland folk, utan mest hemta. Amanda It inte ute sa mycket
Personalen har sagt att de aka hora av sig tll oss. Hundhjaipen infermerades om att misshandel av djur ar ett brott som utreds av polisen och att de och personalen ska kontahta polsen ocksa
Hundhjalpen berattade aft de kommer ta kontakt med famljen. Bad dem att aterkoppla bll Lansstyreisen

Är detta ett officiellt dokument från Länsstyrelsen? Det verkar vara en ordblind person som skrivit och det är svårläst, men innehållet verkar ju stämma med vad som framkommit.
Citera
2024-07-30, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Jag har oxå läst något om det. Sanningshalt vet jag dock inte.
Däremot vore det väl smidigt?
Vara den som lägger schema så kan man välja när man har lust att "jobba" och dessutom få betalt när man umgås med sin unge? Eller iaf vistas i sitt hus.
För jag tror ju inte att han gjort något annat/mer än vad en normal förälder med ett normalt (dock yngre) barn.

Sorry men efter allt som framkommit har jag nog inte så höga tankar om honom.. det har han själv så det räcker.

Ja precis. Svårt veta vad som stämmer här och hur det sett ut.
Citera
2024-07-30, 20:46
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Jag har gjort en ny begäran för att se om de kommit in fler ärenden.

Bra! Vi får absolut inte glömma katten!
Citera
2024-07-30, 20:48
Medlem
Har följt sökandet efter Essie sedan jag fick kännedom om det i fb-gruppen ”Vi i Enköping” och i Enköpings-Posten. Jag tror att det var under fredagen efter försvinnandet. Sedan dess har en försvunnen hund hunnit bli både ”Cirkus P” och ”Cirkus Ö”.
Enköpings-Posten skrev om försvinnandet på fredagen. PÖ berättar ”Hela natten har folk varit ute och letat. Det har varit ett jätteengagemang. Varenda liten moppe och Epa har varit ute.”
Samtidigt säger grannar att dom inte har hört eller sett någon som ropat eller letat efter Essie. Det skulle vara intressant att höra från några av de ungdomar som deltog i sökandet under natten vilken information dom fick och hur många dom var som letade.
Drönarpiloten med värmekamera har vad jag vet inte heller lämnat någon mer information än den som PÖ delgett. Det är denne självklart inte skyldig någon att göra, men det vore intressant att veta vilken yta som söktes av och med hur stor säkerhet värmekameran hittar ett djur.
Bilspåren visar ju bara att det har varit en bil där. Det finns ingen som vet när dom kom dit mer än bilföraren, som ju kan vara vem som helst. Att tolka det som att hunden är stulen saknar ju helt värde. Det kan ju vara en av fastighetsägarna som fraktat något.
Efter någon dag dyker det upp övervakningsfilmer som påstås visa att hunden försvinner. En film visar att det som sägs vara mamman plockar ihop hundens saker, ser sig om och försvinner ur bild. Om det var min hund skulle det även finnas en film som visar hur jag, eller rättare sagt hela familjen springer runt och ropar och letar. Kanske finns det en sådan film, kanske inte. Vad vet jag.
Ganska snart skapar PÖ en fb-grupp ”Essie ska hem” och på morgonen den 16/7 börjar han be om Swish-bidrag för att skaffa en ny hund.

—ESSIE—
••Hjälp oss få en ny assistanshund till min dotter••
Assistanshunden Essie har blivit stulen och min dotter står nu utan sitt ovärderliga stöd. Vi behöver er hjälp för att kunna köpa en ny assistanshund till henne.
Om du har möjlighet att bidra, vänligen swisha valfri gåva till 070xxxxxxx och märk betalningen med ”Essie”. Varje krona gör skillnad!

Skulle Essie mot all förmodan komma hem igen så kommer pengarna att användas till hittelönen alternativt betalas tillbaka till alla som bidragit.
Stort tack för ert stöd och generositet!”

Tydligen hade han glömt att Essie är försäkrad - för det kan väl inte vara så att han tänker tjäna pengar på detta?

Som Enköpingsbo har jag handlat i flera affärer och under dom här dryga två veckorna har jag inte sett ett enda anslag med en efterlysning av Essie. Om min hund försvunnit skulle jag ju inte lita på att alla har fb utan se till att det kom ut och upp efterlysningar överallt.

Nej i min värld är inte det här Mission-Impossible upplägget med klippta filmer, endast fb sökande och tiggandet trovärdigt. Rena Cirkus P.

Kan bara önska att sanningen kommer fram och att jag har fel.

Vi får se om jagorkar sammanfatta mina funderingar kring Cirkus Ö och sammanställa min teori.
Citera
2024-07-30, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
En sak till, i sverige är det lagligt att avliva/döda hunden så länge rätt avlivningsmetod skett och det behöver inte vara hos en veterinär

En jägare med jaktlicens får skjuta hund t.e.x

Föreskrifter på avlivning av de flesta djur finns på SJV s sida

Så det kommer inte bli några konsekvenser om de hittar hunden korrekt avlivad. Men däremot blir det ju inga pengar om essie hittas död.

Så om hon lever vilket jag ändå hoppas och är på ett tryggt ställe så vore det absolut bästa, frågan är när kommer sanningen fram egentligen?

Jägare med jaktlicens har nog farfar tillgång till i Norrland om han nu själv inte har licens
Citera
2024-07-30, 20:50
Avstängd
flugornass avatar
Citat:
Har för mig han uppgett sig tvungen hoppa när det saknats personal, däremot har han nog inte varit anställd på schemarad
Fakta är att han aldrig vart anställd som PA till A.

Att han hoppat i vid akut behov finns dokumenterat men det är inget konstigt med det.

Lite OT så håller den här tråden på att spåra ur i en rundgång av frågor som är besvarade/bekräftade sedan långt tillbaka i tråden i brist på något nytt sensationellt i ärendet antar jag.
Citera
2024-07-30, 20:51
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Ja det där har jag också sett någonstans. Dessutom är det fullt logiskt att han tvingas hoppa in.. Ingen vill ju jobba där.

Så det är fullt möjligt att det bara var föräldrarna som var på plats den kväll då stölden påstods har skett. Ett sånt upplägg stämmer in i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in