2026-01-19, 02:22
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k9ptrl1
Fint att det är någon mer än mig som har insikt i fallet och som kommer in här och berättar sanningarna om Essies försvinnande och det runtomkring.

Många av de som hatar inbillar sig att sådant de själva inte vet aldrig har hänt. Ett märkligt beteende är också att istället för att lyssna på de som faktiskt vet något och pekar på fakta i ärendet, lyssnar man ändå hellre på konspirationsteoretiker.

Det är sedan länge bekräftat med olika bevis att HH började ljuga i stort sett omgående om Essie, familjen och försvinnandet, även till LS ljög HH, liksom i sina inlägg på Facebook.

Också kring crosstrials som jobbar hos HH har det sedan länge kommit fram info från flera håll om oegentligheter liknande försvinnandet med Essie, även om inget av de fallen fått någon medial uppmärksamhet.

Det mesta som vi säger nu är inga nyheter, det har framkommit i tråden sedan länge. Det som alla som har öppna ögon kan konstatera är att det inte finns någonting överhuvudtaget som talar för alla dessa olika konspirationsteorier som sprids av näthatarna, inte ett smack. Däremot finns gott om saker som talar för det som familjen berättat. Att det spridits hat och förtal från assistenter med flera har dessutom slagits fast på det mest grundläggande sättet man kan tänka sig. Inte ens de starka tryckfrihetslagarna räckte som skydd mot de brotten.

Att de personer som grovt förtalat och begått sekretessbrott mot en funktionsnedsatt flicka i samband med Essies försvinnande ännu inte åtalats är ingenting annat än en skam för svenskt rättsväsende.
OBS! Det var Essie som det handlade om. Sekretessen vet vi ju att Lex Maja gällde. Det är de anställdas plikt att anmäla misshandel mot djur. Dessutom var det pappan själv som berättade för pressen och TV. Även om dotterns diagnoser. Vad gäller ang sekretesslagen för en förälder som uttalar sej i media om sin dotter. De uppgifter ang diagnoser och hur hon är som person måste ha kommit från en källa. Att ta upp om brukaren är dåligt. Allt för att sätta dit sk skyldiga det borde också räknas som förtal. Försök fatta att en assistanshund inte passade i detta fallet. Det var huvudproblemet. Det var också orsaken till att Essie försvann. Brottet anser jag ligger hos den som ev skyller på andra för ett brott som man kan vara skyldig till själv. Hoppas det isf kommer fram.
Senast redigerad av Alba007 2026-01-19 kl. 02:32.
Citera
2026-01-19, 02:44
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningen.eller
Nej kommunen hyrde inte huset av familjen, kommunen slängde ut dottern på gatan och har nyligen fått betala ett stort skadestånd för det.!
De tidigare chefer på boendet som lät misshandel av dottern ske fick omgående lämna sitt uppdrag och nu har även chefer i Förvaltningen fått lämna sitt uppdrag.

Så huset var familjens och inget annat.!

Kamerorna har suttit i huset i 11 år idag så det är inget som blev installerat.

En kamera laggade inte och det är den 22 min långa filmen som finns hos polis men tyvärr syns lite av baksidan men allt är tydligt av hur förfarandet varit.
Förövarna står bakom buskarna vid öppningen dit Essie springer men syns tyvärr inte.
Hur var det nu igen enligt de anmälningar som kommit in från boendet till Arbetsmiljöverket. Där finns anmälan om våld mot personal och hot. Jag har dessa offentliga handlingar. Personal trots utbildning var rädda att gå till jobbet. Som sagt handlingar finns.
Så håll reda på sanningen. Osanning skyddar ingen snarare tvärtom. Det är beklagligt men man måste inse fakta. Nu bor brukaren i ett eget hus med assistenter och det verkar fungera gläds åt det istället. Ingen blir hjälpt av att förtränga verkligheten. Gå vidare.
Och att den som bragt Essie om livet kliver fram och erkänner så det blir ett slut. Eller är detta ett spel för ngn.
Citera
2026-01-19, 03:27
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MormorPutte
Vad säger du om datumet 240620 tjänsteanteckning?
vi som läst och vet samt sparat.
282
4954-2024-1
Tjänsteanteckning vid samtal
2024-06-20
Johanna Strand, hundhjälpen
gare
Eleonor Carlquist
Senast redigerad av Alba007 2026-01-19 kl. 03:29.
Citera
2026-01-19, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alba007
Själva försvinnandet engagerade många då det gick ut i TV och press. Då hatade man nog den som stal Essie. Sedan dök annat upp, och då blev många reaktioner starka. De man kan skylla på är nog de som inte tog ansvaret. Vilket assistenterna gjorde. Men det fanns teorier från P sida om tänkbara för stölden. Essie hade tränats för att vara ett stöd inte för att plågas. De enda som larmade om detta var assistenterna. Försvinnandet var ingen stöld enligt polisen.

Dessutom var där inte någon assistent där 22.20 då C tog hand om A på nätterna när hon sov..
Citera
2026-01-19, 07:24
Avstängd
Fel fel fel..

Det var en assistent natten och C hade dag passet den dagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Maniac60
Dessutom var där inte någon assistent där 22.20 då C tog hand om A på nätterna när hon sov..
Citera
2026-01-19, 08:01
Medlem
Citat:
Fel fel fel..

Du kan sluta med att citera mig överhuvudtaget..
Du har inte någon bevislig fakta ens att komma ,så jag ser det som utopi...
Vi andra som följt det angående Essie här, media och andra plattformar vet vad det handlar om..
Dessutom diskuterar vi Essie och inte hela världen runt omkring...
Tack för ordet...
Citera
2026-01-19, 08:54
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Du kan sluta med att citera mig överhuvudtaget..
Du har inte någon bevislig fakta ens att komma ,så jag ser det som utopi...
Vi andra som följt det angående Essie här, media och andra plattformar vet vad det handlar om..
Dessutom diskuterar vi Essie och inte hela världen runt omkring...
Tack för ordet...
på tal om världen så gjordes efterlysningar runt hela världen. Men det kom inte framkom inget där heller.
Citera
2026-01-19, 09:27
Medlem
Citat:
Nej kommunen hyrde inte huset av familjen, kommunen slängde ut dottern på gatan och har nyligen fått betala ett stort skadestånd för det.!
De tidigare chefer på boendet som lät misshandel av dottern ske fick omgående lämna sitt uppdrag och nu har även chefer i Förvaltningen fått lämna sitt uppdrag.

Så huset var familjens och inget annat.!

Kamerorna har suttit i huset i 11 år idag så det är inget som blev installerat.

En kamera laggade inte och det är den 22 min långa filmen som finns hos polis men tyvärr syns lite av baksidan men allt är tydligt av hur förfarandet varit.
Förövarna står bakom buskarna vid öppningen dit Essie springer men syns tyvärr inte.
Varför togs,anmälde, EP bort när man kunnat ha så mycket hjälp av dom i fallet Essie och allt annat.
Senast redigerad av MormorPutte 2026-01-19 kl. 09:31.
Citera
2026-01-19, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alba007
på tal om världen så gjordes efterlysningar runt hela världen. Men det kom inte framkom inget där heller.

Jag tror att det mesta söktes här i Sverige med länderna omkring Sverige plus en hel del inom, har jag för mig här i tråden 🫩
Tradigt är det verkligen att vi inte får veta vad som egentligen hände med Essie 😥
Jag tror att svaret finns ibörjan av tråden de första 100-200 inläggen..

Sen är det några som har tillfört tråden mycket information som angår Essies närmaste och tiden efter försvinnandet...
Citera
2026-01-19, 19:52
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Fel fel fel..

Men om en assistent endast var där som du påstår, hur kan då mamma C gå omkring och leta efter Essie på den video som ska föreställa tidpunkt för då Essie enligt familjen ska ha försvunnit? Det går ju inte ihop? Dagpasset sträckte sig väl ändå inte fram till sena aftonen?
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-01-19 kl. 20:23.
Citera
2026-01-19, 20:05
Medlem
Det var inte någon assistent på plats efter 22.20
A badade innan och sov vid tidpunkten..
Hur länge ska detta nonsens pågå med falsk ryktesspridning....
Citera
2026-01-20, 23:16
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Det var inte någon assistent på plats efter 22.20
A badade innan och sov vid tidpunkten..
Hur länge ska detta nonsens pågå med falsk ryktesspridning....
Fint att det är någon mer som står på Essies sida och känner till ngt också så vi kan få fram sanningen. Vad som egentligen hände. Och varför hon försvann.
Senast redigerad av Alba007 2026-01-20 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in