2024-10-05, 15:39
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Uppgifterna som förekommit tidigare i tråden, att hjulspåren kom dit först på morgonen och att P lagt dit en leksak, har jag nu fått bekräftat från ytterligare en person.

Det ger än större trovärdighet åt detta.
Du tror på lösrykten det förstår jag och då blir det kaus. När man lyssnar på sånt och bara hör det man vill höra inte tänker själv. ID HUNDSEN FÖLJER INTE MÄNNISKO SPÅR ELLER LETAR LEKSAKER, Det vill säga att leksaken är helt obetydlig i hundens arbete. Du kan inte lura en hund så!
Citera
2024-10-05, 15:46
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Hoppar in här .Jag skrev tidig i tråden att OM Pö anmält detta till sitt försäkringsbolag hoppas jag att dom särskilda utredarna tar in telefonlistor. Jag skulle säga att om dom gjort detta när hunden försvann och far och son Ö haft telefonkontakt t.ex på den påstådda kvällen 11/7 när Essie ev. försvann kan ju det vara av intresse. Att farfar åker med sin husbil till Vilhelmina i närtid när Essie försvann och sen säljer den får mig att fundera. och det hoppas jag dom särskilda utredarna på försäkringsbolaget oxså gör. Enligt EP hade åklagare sagt det skulle ta 1 år att utreda detta. Jag tror inte polisen gör så mycket åt stölden jag tror mig veta att dom låter särskilda utredarna på försäkringsbolaget jobba. sen lämnar dom in en polisanmälan. Varför jag tror det är för att jag varit med om det fast med bilar väldigt många gånger genom mina år. Därav min höga tilltro till att försäkringsbolaget löser detta. men vi får se längre fram om jag har haft rätt. Jag står fast vid att jag inte tror Essie är stulen. och motivet klarnar mer och mer. det är pengar det handlar om. får väl tacka blixtmannen för frasen "follow the money" Fast vi har olika sin på vem som ville berika sig.

Om nu PÖ försöker sig på ett försäkringsbedrägeri så kommer han få en tuff match. Utredarna på försäkringsbolag är inte sällan f.d utredare hos Polisen och är i allmänhet mycket skickliga och har, liksom erfarna poliser, ofta en stark magkänsla när något luktar skunk. Men kanske PÖ tror att han är smartare än de är? I så fall tror han fel. Kanske suget efter pengar är starkare än förnuftet?

Han har anmält Essie stulen, men Polisen har inte tid att djupundersöka försvunna hundar utan lägger ärendet på hög, eller låter en rookie undersöka detta med Essies försvinnande. Mer tid tror jag däremot försäkringstjänstemännen har.

(Drar mig till minnes de 2 som undersökte fallet med Arbogakvinnan Johanna Möllers drunknade make Aki Paasila. De var t.o.m ute och rodde i området där AP hittades. JM fick inga pengar)
Senast redigerad av Nonitotta 2024-10-05 kl. 15:51.
Citera
2024-10-05, 15:55
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Givetvis finns det ingen förundersökning, det vore ganska meningslöst eftersom Essie saknas. Men det finns ingenting som heter aktiv eller inte aktiv polisanmälan. Du skrev att det inte finns någon anmälan vilket var en lögn.

Att det sedan har kommit okynnesanmälningar förvånar mig inte det minsta, det är helt normalt när man har med rättshaverister att göra. De kommer att utredas och läggas ner.
Nej det är inte lögn och med aktiv menar jag en anmälan som har övergått i förundersökning
Och gällande befintliga anmälningar då finns det inga,är en anmälan mottagen och därefter arkiverad utan åtgärd så finns det faktiskt tekniskt sett ingen anmälan.
Det är m.a.o ingen lögn och fya mig jag använde ordet aktiv för att det skulle vara enklare att uppfatta att det inte finns någon anmälan helt enkelt.
Alla anmälningar som gällde djurplågeri m.m är "stendöda" är det ett bättre ord?
Nada anmälningar? pågående, levande?
Vad passar "experterna"?😂😂
Bäst att passa sig så fel ord inte förvandlas till lögn.
Rent ut sagt en löjlig anmärkning på förskolenivå, inte ovanligt.
Senast redigerad av Pinkies 2024-10-05 kl. 16:02.
Citera
2024-10-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Och gällande befintliga anmälningar då finns det inga,är en anmälan mottagen och därefter arkiverad utan åtgärd så finns det faktiskt tekniskt sett ingen anmälan.
Rent ut sagt en löjlig anmärkning på förskolenivå, inte ovanligt.
Du är lite underlig i dina försök att förvränga sanningen. Alla anmälningar arkiveras. Det som sker är att man antingen inleder en förundersökning eller så avskriver man anmälan. Eftersom Essie saknas så finns det ingen anledning att utreda anmälan i det här läget. Men jag kan lova att om hon mot all förmodan skulle återfinnas så skulle anmälan öppnas på nytt. För tekniskt sett så finns den, oavsett vad du fantiserar om.
Citera
2024-10-05, 16:54
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Du är lite underlig i dina försök att förvränga sanningen. Alla anmälningar arkiveras. Det som sker är att man antingen inleder en förundersökning eller så avskriver man anmälan. Eftersom Essie saknas så finns det ingen anledning att utreda anmälan i det här läget. Men jag kan lova att om hon mot all förmodan skulle återfinnas så skulle anmälan öppnas på nytt. För tekniskt sett så finns den, oavsett vad du fantiserar om.
Nej
Faktiskt inte och förstår att det är svårt att ta in och nej skulle hon bli återfunnen då skulle inga anmälningar "öppnas" gällande djurplågeri iaf.
Och förvränga sanningen? Vad svamlar du om egentligen?
Svåra problem att förstå?
Ta reda på fakta gällande förfarandet innan du högst otrevligt anklagar andra för lögner m.m.
Lite underligt tycker jag att hänga upp sig på "ord" och frågan är vad det gör för skillnad gällande essies försvinnande?
Vilka ord som används för att beskriva en arkiverad ,nedlagd avskriven anmälan
Och igen...oj ojsi ojsi "avskriver" nej jag använde inte det ordet fy igen jag skrev arkiverar återigen för att förenkla så det är förståeligt på "nivån"
Senast redigerad av Pinkies 2024-10-05 kl. 16:59.
Citera
2024-10-05, 17:30
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Ursäkta att jag kliver in här.
Många ur personalen på det senaste boendet, även föreståndaren , anmälde överfall av A till AMV (Arbetsmiljöverket). Tyvärr finns inte länken till AMV kvar här, men den kan hittas på TikTok.

Man blev tvungna att ta bort allt löst som kunde användas för att skada andra, både brukare och personal. Allt det som skapade hemtrevnad i boendets gemensamma utrymmen pga A. Det blev också oro i brukargruppen. Till slut tvingades boendet till Skyddsstopp!

Det var då A flyttade hem till pappa och mamma då inget LSS-boende tog emot henne pga hennes våldshistorik.

Hon fick då stackars Essie och resten vet vi.

Jepp, Essie var man säkert tvungen att avliva pga tösens misshandel av henne, Farfar Militär hjälpte säkert Pappa Psykopat & Pengakåt att trolla bort tiken.
Citera
2024-10-05, 17:40
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Varför skulle man inte utreda misshandel bara för att offret är borta?
Citera
2024-10-05, 17:59
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Jepp, Essie var man säkert tvungen att avliva pga tösens misshandel av henne, Farfar Militär hjälpte säkert Pappa Psykopat & Pengakåt att trolla bort tiken.

Tror som du, Essie är inte försvunnen - hon skadaes svårt och avlivades därefter.
Pappa PÖ instruerade PA att aldrig säga ordet NEJ till A, så hon fick alltid som hon ville. Hon ville fiska och då köpte pappsen en båt. Hon ville ha en hund och då köpte pappa Essie osv, trots att det inte hade fungerat med den tidigare sällskapshunden Molly (en Golden Retriever) och den stackars katten hade kastats i väggen åtminstone en gång.

Om man hade tagit tag i detta problem redan från tidig ålder hade det nog iaf blivit bättre. PÖ säger att A är på en 4-årings nivå, men mitt ena barnbarn är 4 och förstår mycket mer än så. Det är alltså något annat som fattas...

När A och PA en gång var på promenad passerade de Ica och då ville A ha godis, vilket PA råkade säga nej till. A blev förbannad och bet en av PA i låret. Blev ett sår på 7X7 cm, där dessutom en hudflik lossnade. Fatta hur ont det måste ha gjort för den drabbade!

Jag skriver om detta för att alla ska förstå de blixtattacker som kommer från A. Och för att alla ska förstå det helvete Essie levde i. Så rädd hon måste ha varit, stackars hund.
Senast redigerad av Nonitotta 2024-10-05 kl. 18:26.
Citera
2024-10-05, 18:59
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Man blir mer mörkrädd av att ni påstår att hunden är stulen. Inte ett enda bevis har framkommit om det och polisen har tidigt avfärdat stöld. Det enda som finns är att PÖ påstår att hunden är stulen... inte mycket till bevis.

Märkligt då att du inte blir mörkrädd av de som påstår att Essie misshandlats. Inte ett enda bevis har framkommit om det och polisen har inte ens öppnat någon utredning om det. Stöld däremot tror polisen på och därför har de fortfarande flera månader efter stölden en utredning om just stöld av Essie öppen.

Citat:
Nu när det framkommit att han inte ens betalat hunden själv så lockar självklart försäkringspengarna. Någon pratade om att han förskingrat pengar, ska försäkringspengarna dölja förskingring om det nu stämmer?

Så var har du bevisen för att "han" inte ens betalat hunden "själv"?

"Någon pratade om" = en anonym person på internet skrev något!? Hur var det nu med att bli mörkrädd över vilda påståenden för vilka det saknas all form av bevis!?
Citera
2024-10-05, 19:04
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikaso
Hur ser du på H.st*llet som flera av dessa medarbetare på flera av företagen ovan följer? På deras sida kan man läsa:

”Vanvårdade hundar som tagits ifrån sina ägare hamnar också på H.st*llet.”

Hundstallet tar som de skriver hand om vanvårdade hundar. Hundarna kommer från t.ex. Länsstyrelsen och polisen. Jag tror inte Hundstallet skulle befatta sig överhuvudtaget med en stulen hund som Essie, som dessutom inte var vanvårdad. Möjligen skulle någon djurrättsaktivist som jobbar med Hundstallets djur kunna vara iblandad, men inte inom ramen för Hundstallets verksamhet, det tror jag inte.
Citera
2024-10-05, 19:09
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Finns ju betydligt mer som visar att Essie farit illa. Dokumenten finns länkade.

Det finns ingenting som visar att Essie farit illa. Det är en ren lögn.

Polisen har en brottsutredning öppen sedan flera månader, tydligare bevis än så på att Essie blivit stulen kan vi inte få i detta läget.
Citera
2024-10-05, 19:11
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NNFFS
Vad har du för belägg för det fetmarkerade påståendet? Inget ont om hundföraren, men det finns, som du känner till, spår som leder åt det motsatta hållet..

Du får läsa på om ID-hundsföraren!

Att du behöver lägga lögnaktiga ord i min mun säger allt!

Det finns inga spår som leder åt motsatta hållet.

Allting pekar på att Essie stals och att en fd personlig assistent och Hundhjälpen et al ligger bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in