Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-08-16, 17:19
  #13
Medlem
s3vens avatar
adobe captivate.

http://www.adobe.com/products/captivate/

gå in och klicka på try (eller vad det står)
gör ett konto och ladda ner och installera programmet.
XXX
och kör på!

lättare än så här blir det inte

(har bara testat programmet lite men det funkar bra


Edit: Serienummer bortediterat /Mod
Citera
2006-08-17, 00:12
  #14
Avstängd
radikal08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaxXz
Camtasia är bra dock blir filerna jävligt stora men det ordnar sig med windows movie maker!

Eller ännu bättre, för att behålla kvalitén. Använd winrar för att rara ner filen.
En fil på 900 mb kan bli så liten som 10-20 mb.
Citera
2007-09-25, 10:19
  #15
Medlem
Stones avatar
Jag skapar nytt liv i denna tråd från -06.

Jag vill göra en screen recorder på en DVD film som spelas med Power dvd. Jag får varken bild eller ljud. Jag använder Snagit som verkar vara ett bra program i övrigt. Snagit fungerar wid screen recording om jag har en streamad film på nätet. Tacksam för tips hur jag kommer runt problemet.
Citera
2007-09-25, 14:43
  #16
Medlem
Jag använder varken powerdvd eller snagit,,,
Men du kan ju prova att ha ingen video-acceleration i powerdvd,,om det nu går att fixa?
Varför inte bara rippa den med shrink/decrypter,,men du kanske vill ha powerdvd-fönstret med i inspelningen,,eller?
Citera
2007-09-26, 16:56
  #17
Medlem
Stones avatar
Tack för svar. Skall test att koppla ifrån video-acceleratorn. Kanske fungerar.

Jo visst kan jag rippa en hel dvd men jag är endast ute efter ca 10 minuter per film.
Citera
2008-07-23, 02:32
  #18
Medlem
Innuendos avatar
Jag håller på att bli galen. Har provat ett 10-tal program för att kunna spela in direkt från skärmen, men resultatet i samtliga blir enbart hackigt.
Är det så att programmen inte klarar av att fånga en streamad film genom att man endast "spelar in skärmen(record screen)" utan lagg eller är det jag som använder fel inställningar?

Det jag vill spela in är inte någon fil som man direkt kan kopiera URL:en till som youtube och dyl.
Citera
2008-07-23, 11:00
  #19
Medlem
unikums avatar
Det här använde jag härom året utan problem. Testa om det funkar att ta dvdrecording också.
http://camstudio.org/
Citera
2008-07-23, 13:11
  #20
Medlem
Innuendos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
Det här använde jag härom året utan problem. Testa om det funkar att ta dvdrecording också.
http://camstudio.org/

Tusen tack, unikum! Funkar perfekt.
Fantastiskt att detta lilla gratisprogram sopar banan med de andra betal-programmen jag provat.
Citera
2008-07-23, 18:23
  #21
Medlem
unikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innuendo
Tusen tack, unikum! Funkar perfekt.
Fantastiskt att detta lilla gratisprogram sopar banan med de andra betal-programmen jag provat.

Det var så lite så.
Man ska inte underskatta freewares. Det är ganska vanligt i windowsvärlden tycker jag. Jag har pillat en del med linux och fått annan erfarenhet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback