Flashback bygger pepparkakshus!
2006-08-16, 12:08
Medlem
Mysonoxens avatar
Grisfesten på Gran Canaria läggs ner och en kulinarisk institution går i graven.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=658113
Citera
2006-08-16, 12:21
Medlem
Meanmachines avatar
Tur att man han med att uppleva det.
Citera
2006-08-16, 12:56
Medlem
Skints avatar
På med sorgebandet och in med fläskfilén i ugnen.

Sangrian står färdig att avnjutas

Har tyvärr missat denna begivenhet.
Citera
2006-08-16, 13:25
Medlem
Mysonoxens avatar
Jag var på grisfesten på Casa Antonio 2002 senast kan tilläggas.
Minns den där snubben som skulle supa mig under bordet, men hamnade där bokstavligen själv

I alla fall en trevlig institution med allmän nordisk förbrödring, man finner sig helt plötsligt skålandes och ylandes med norrmän, finnar, danskar och egna landsmän.
Citera
2006-08-16, 13:27
Medlem
Sun Rulers avatar
Något som jag skulle velat ha fått deltaga i, detta till trots att jag inte inmundigar gris. En iskall sangria på balkongen med utsikt över medelhavet är dock riktigt uppskattat. En institution som går i graven.
Citera
2006-08-16, 13:29
Medlem
Seamus Costellos avatar
Har för mig att det var självaste Simon Spies som uppfann den Äkta Spanska Grisfesten. Skandinaver var tydligen skeptiska till tapas och små glas och han gav folk vad folk ville ha: kött och så mycket spånken man orkade med. Synd att man missade det... Efter vad kamrater har berättat så var den stora begivenheten att se förödelsen när de tände upp för att städa...
Citera
2006-08-16, 14:43
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Har för mig att det var självaste Simon Spies som uppfann den Äkta Spanska Grisfesten. Skandinaver var tydligen skeptiska till tapas och små glas och han gav folk vad folk ville ha: kött och så mycket spånken man orkade med. Synd att man missade det... Efter vad kamrater har berättat så var den stora begivenheten att se förödelsen när de tände upp för att städa...

Intressant.
Nån som har den officiella historien om när/var/hur grisfesten uppstod?
Citera
2006-08-16, 18:10
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Jag var på grisfesten på Casa Antonio 2002 senast kan tilläggas.
Minns den där snubben som skulle supa mig under bordet, men hamnade där bokstavligen själv

I alla fall en trevlig institution med allmän nordisk förbrödring, man finner sig helt plötsligt skålandes och ylandes med norrmän, finnar, danskar och egna landsmän.

Har också varit där, det var fylla på hög nivå. En sak som jag kommer ihåg starkt var att reseledaren delade ut spypåsar i bussen efteråt, "påse, varsågod"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in