Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofn
Han var tydligen väldigt mobbad i skolan. Tanken slog mig igen att är det inte nästan alltid såhär? Galningar som skjuter hejvilt på skolor osv har varit utsatta och mobbade? Vi vet ju alla vilka barn som var utsatta i skolan så det inte svårt att identifiera dessa individer. Inför noll-tolerans mot mobbing så kommer vi kanske slippa åtminstone den här typen av våld.

Det är jäkla märkligt hur vi accepterar mobbing av barn som är superkänsliga men inte av vuxna trots att de är mer mentalt robusta.

Dessa utsatta individer vill ju bara dö ändå så att få skallen avskjuten var väl precis vad han önskade. Och även hämnas. Trump är ju lite burdus och kan säga elaka saker så kanske kände han att Trump var en lämplig representant för mobbare samtidigt som det skulle bli en garanterad död. På det stora hela en rätt nice exit kan man tänka sig.

Tycker dom som mobbat honom borde straffas efter detta… visst finns ingen som helst rätt att han skjuter ihjäl folk för det han upplevt men dom är å andra sidan säkert en del av vem han blivit.

Detta verkar ju ändå inte varit en korkad kille han var ju tydligen rätt begåvad i matte osv.. en klasskompis en tjej berätta för media att han var alltid en kille vi tjejer gick till om vi behövde hjälp med att lösa problem i något ämne han visste alltid rätt svar.
Citera
2024-07-16, 12:47
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Han var tydligen väldigt mobbad i skolan. Tanken slog mig igen att är det inte nästan alltid såhär? Galningar som skjuter hejvilt på skolor osv har varit utsatta och mobbade? Vi vet ju alla vilka barn som var utsatta i skolan så det inte svårt att identifiera dessa individer. Inför noll-tolerans mot mobbing så kommer vi kanske slippa åtminstone den här typen av våld.

Det är jäkla märkligt hur vi accepterar mobbing av barn som är superkänsliga men inte av vuxna trots att de är mer mentalt robusta.

Dessa utsatta individer vill ju bara dö ändå så att få skallen avskjuten var väl precis vad han önskade. Och även hämnas. Trump är ju lite burdus och kan säga elaka saker så kanske kände han att Trump var en lämplig representant för mobbare samtidigt som det skulle bli en garanterad död. På det stora hela en rätt nice exit kan man tänka sig.

Jag läste ett citat från en tidigare klasskamrat att han inte var mobbad, mer av en enstöring men som ändå hade några vänner. Men efter en sån här incident så dyker det upp alla möjliga gamla klasskamrater med olika åsikter. Håller med dig om att det finns tydliga liknelser till en utmobbad elev som inte orkar med livet längre och vill straffa någon/några.

F.ö. vem är överraskad att det är Biden som kontaktat offret som dog och inte Trump? Är bara ännu ett tecken på hur lite han bryr sig om sina väljare.

https://www.newsweek.com/donald-trump-joe-biden-corey-helen-comperatore-wife-called-rally-1925577

Men när backlashen av detta kommer så orkar nog Trump be en assistent ringa åt honom.
Citera
2024-07-16, 12:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
F.ö. vem är överraskad att det är Biden som kontaktat offret som dog och inte Trump? Är bara ännu ett tecken på hur lite han bryr sig om sina väljare.

Det är fan sant alltså! Han skulle kallat dom för Nazis istället så som ni gjort under åren... Det visar hur en bryr sig.

Det är dock lite konstigt att hon hade velat prata med vem som helst men inte just Biden..
Senast redigerad av vildhane 2024-07-16 kl. 12:57.
Citera
2024-07-16, 13:02
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Det är sorgligt med den oskyldiga döde mannen. Men Trump var tänkt offer och 2 cm från döden och har nog andra frågor att tänka på dagen efter.

Biden är inte ens inblandad så detta är desperat effektsökeri från hans sida. Vi får se om Biden fullföljer och går på begravningen, då blir det nästan creepy.
Citera
2024-07-16, 13:08
Medlem
Citat:
Jag läste ett citat från en tidigare klasskamrat att han inte var mobbad, mer av en enstöring men som ändå hade några vänner. Men efter en sån här incident så dyker det upp alla möjliga gamla klasskamrater med olika åsikter. Håller med dig om att det finns tydliga liknelser till en utmobbad elev som inte orkar med livet längre och vill straffa någon/några.

https://www.newsweek.com/donald-trump-joe-biden-corey-helen-comperatore-wife-called-rally-1925577

Men när backlashen av detta kommer så orkar nog Trump be en assistent ringa åt honom.

Hur fick Biden kontakt med det döda offret?!?
Citera
2024-07-16, 13:09
Medlem
Hur många är det inte som har fantiserat om att skjuta många eller skjut en känd person och bli berömd? I alla fall har jag gjort det. Han som nu gjorde det verkar vara urtypen för en sådan person och han satte det också i verket
Citera
2024-07-16, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eriksmannen
Hur många är det inte som har fantiserat om att skjuta många eller skjut en känd person och bli berömd? I alla fall har jag gjort det. Han som nu gjorde det verkar vara urtypen för en sådan person och han satte det också i verket

Detta är sannolikt motivet varför han gjorde det, men många har snöat in sig på det politiska.
Citera
2024-07-16, 13:18
Medlem
Cigge3s avatar
Citat:

Tog dom liket till vita huset, biden pratade väll tidigare med en kongressledamot/senator som varit död i 10år. https://www.svt.se/nyheter/utrikes/biden-fragade-efter-doda-kollegan-jackie-var-ar-jackie

Biden är orsaken till att mannen dog då han hetsade tokvänstern att försöka mörda president Trump, biden verkar nu ångra att han försökte mörda Trump
Senast redigerad av Cigge3 2024-07-16 kl. 13:24.
Citera
2024-07-16, 13:28
Medlem
Gentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Vet du något om GM mentala hälsa?

Han har periodvis varit väldigt instängd men fått episoder där han fastnat mycket för saker. Senast var vapen. Mådde väldigt dåligt i skolan och försökt skjuta bort att folk skulle ogilla honom, så även om det var uppenbart av hans skolkamrater att han var mobbad så var det inget han tog med hem direkt.

Oavsett så är det här tragiskt och jag lider med familjen.
Citera
2024-07-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Tänkbart att han blev hatiskt och mentalt skadaf av sin omgivning .

Ang. Det feta.
Ja, det är väl inte så konstigt. Vem vill bli mobbad varje dag i flera år...
Har aldrig förstått mobbare. Folk borde ta sina ungar i örat. Tvärtom har man sett motsatsen att det finns föräldrar som uppmanar sina ungar att mobba för att inte själva komma utanför.
Här borde skola och samhälle gå in med krafttag. Nolltolerans mot mobbning.
Oavsett hur stor roll detta hade i detta tragiska förlopp så borde det vara nolltolerans mot mobbning.
Man kunde väl rent av använda vuxen juridik mot tonåringarna rörande detta så det räknas som trakasserier.
Senast redigerad av Opriviligierad 2024-07-16 kl. 13:35.
Citera
2024-07-16, 13:45
Citat:

Av det jag läst hittills så tror jag droppen för gärningsmannen var att inte heller duga i en skytteklubb. Efter hans död beskrivs han av jämnåriga som en nörd, vilket är mycket typiskt amerikanskt att nördar är lovliga måltavlor för skolmobbing.
Så redan där bland jämnåriga dög han inte och sedan inte heller i något typiskt manligt sammanhang som skytte.
Jag tror han skulle visa sig själv och även omvärlden vad han faktiskt gick för.
Jag tror han kände så.
Jag tror också att om man blir mobbad i skolan så är det oftast de av samma kön som mobbar en.
Hans manlighet var redan fråntagen honom, tror jag han kände, först genom mobbingen och sedan kom det sista att i skytteklubben där han var med sin far så dög han inte, heller.
Allt detta gör ju så klart något med en person och som dessutom utsätts för det redan som barn. Drabbas man av mobbing av vuxna som vuxen så bryts man ju också ned.
Citera
2024-07-16, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Å andra sidan Olof Palme sköts perfekt med påsittande skott medans Lisbeth missade skytten. Många faktorer som spelar in.

Fallet Palme, måste skytten har varit väldiig stresserad. I fallet Trump, att dom inte montera ett lämplig vapen på en drönare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in