Citat:
Ursprungligen postat av
Lofn
Han var tydligen väldigt mobbad i skolan. Tanken slog mig igen att är det inte nästan alltid såhär? Galningar som skjuter hejvilt på skolor osv har varit utsatta och mobbade? Vi vet ju alla vilka barn som var utsatta i skolan så det inte svårt att identifiera dessa individer. Inför noll-tolerans mot mobbing så kommer vi kanske slippa åtminstone den här typen av våld.
Det är jäkla märkligt hur vi accepterar mobbing av barn som är superkänsliga men inte av vuxna trots att de är mer mentalt robusta.
Dessa utsatta individer vill ju bara dö ändå så att få skallen avskjuten var väl precis vad han önskade. Och även hämnas. Trump är ju lite burdus och kan säga elaka saker så kanske kände han att Trump var en lämplig representant för mobbare samtidigt som det skulle bli en garanterad död. På det stora hela en rätt nice exit kan man tänka sig.
Av det jag läst hittills så tror jag droppen för gärningsmannen var att inte heller duga i en skytteklubb. Efter hans död beskrivs han av jämnåriga som en nörd, vilket är mycket typiskt amerikanskt att nördar är lovliga måltavlor för skolmobbing.
Så redan där bland jämnåriga dög han inte och sedan inte heller i något typiskt manligt sammanhang som skytte.
Jag tror han skulle visa sig själv och även omvärlden vad han faktiskt gick för.
Jag tror han kände så.
Jag tror också att om man blir mobbad i skolan så är det oftast de av samma kön som mobbar en.
Hans manlighet var redan fråntagen honom, tror jag han kände, först genom mobbingen och sedan kom det sista att i skytteklubben där han var med sin far så dög han inte, heller.
Allt detta gör ju så klart något med en person och som dessutom utsätts för det redan som barn. Drabbas man av mobbing av vuxna som vuxen så bryts man ju också ned.