Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-14, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Bump stock?

Tycker det det låter som 9mm kulor men jag har för lite erfarenhet och kunskap för att göra en kvalificerad bedömning

Ett gevär som skjuter 9 mm? Troligt
Citera
2024-07-14, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Det stärker väl argumentet att hans sympatier inte var hos republikanerna. Men det är det nog ingen som tror egentligen heller.

Han var med största sannolikhet bara en förvirrad och hjärntvättad radikalvänster. Sjävhatande känslig betahane utan vänner som var kraftigt påverkad av MSM och sociala medier. Det vimlar om dem där ute det är garanterat inte det sista dådet.

Ptja.. det var en engångsdonation på 15$. Kan ha varit ett plötsligt infall, vad vet jag.

Han kan ju ha tyckt illa om Trump redan då och påverkats under insamlingskampanjen. Men visst kan ju funnits ett djupare politiskt engagemang. Inget som bekräftar det dock.
Senast redigerad av EnoughisEnough 2024-07-14 kl. 23:42.
Citera
2024-07-14, 23:39
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Såvitt man säger sig veta, var GM ensam, men jag undrar också. Tydligen rörde sig GM även runt ingången en bra stund innan han tog sig upp på taket. Polisen tyckte han uppförde sig underligt vid ingången, men agerade inte, däremot rapporterades till Secret Service.

Vänta nu här... observerades han innan? Var kom då vapnet ifrån? Man får väl förutsätta att Secret Service INTE släpper igenom att en snubbe stryker omkring "runt ingången" med en stor jävla bag eller vapenväska. I så fall ska han alltså ha hållit på runt ingången, sedan hämtat ett vapen någonstans, och klättrat upp på taket? Men takplatsen måste ha varit utspanad i förväg, att han råkade hitta den platsen är helt osannolikt. Och varför skulle han vara vid ingången om han hade en skytteplats.

Det här blir mer och mer Lee Harvey Oswald.
Citera
2024-07-14, 23:39
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Killen har tydliga drag av utvecklingsstörningen autism. Coca-cola bottnarna vi alla sett i amerikanska high-school filmer (ögat är det känsligaste organet för störningar i livmodern) och extremt bred snorränna (en annan stark indikation på autism). Han ser ut som bubbles från trailer park boys på flera foton.
Min tanke också, lutar stärkt åt aspergers syndrom som jag jobbat med. Dom blir lätt arga/frusterad, är ändå smarta och fungerar väl nog att gennomföra dåd.
Senast redigerad av Norrbagg79 2024-07-14 kl. 23:49.
Citera
2024-07-14, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Namn: Thomas Matthew Crooks
Född: 2003-09-20
Adress: 2506 Milford Dr, Bethel Park, PA 15102 (hade inte flyttat hemifrån)

Körkortsbild från 2021
https://pic8.co/sh/D3KQLT.jpg

Närbild avliden: Känsliga tittare varnas.
https://pic8.co/sh/wj3vOi.jpg

Platsen han sköts på:
https://pic8.co/sh/gjrSNT.jpg

Som avliden är Thomas Crooks förvillande lik Maxwell Yearick
Känsliga tittare varnas.
https://pic8.co/sh/n8inGK.jpg

Har för egen del oerhört svårt att begripa varför Thomas Crooks skulle ha något agg mot Trump. Det är för tusan bl.a. såna som Thomas Crooks som Trump kämpar för.

- Vit
- Medelklass
- Normalbegåvad så borde kunna stå på egna ben

Det är som att han tappat bort sin egen identitet, hur man nu lyckas med något sådant.
Det behövs nog i vissa fall bara en personlig faktor att utlösa sådant.
Om han kommit av sig att studera vidare och satt på t ex lura pedofilforum och från det gled vidare till ryktena om vad Trump anklagats gjort mot kvinnor och tonåringar på det vildare 1980-90talet t ex.
Citera
2024-07-14, 23:49
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Han ser ut som en ung Jomshof.

Vet ej hur Jomshof såg ut men högst troligt har du rätt.
Jag skulle tro att denna unge mannens underbett och glasögon och allmänt psykopatiska utseende är ungefär likt en SD are.

Så ser den typiska SD väljarna ut - sedan får man se en bild med denna kille med underbett och glasögon tjocka som inget annat på jorden
Citera
2024-07-14, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Min tanke också, lutar stärkt åt aspbergers syndrom som jag jobbat med. Dom blir lätt arga/frusterad, är ändå smarta och fungerar väl nog att gennomföra dåd.

Det finns inget som heter aspergers syndrom. Det går under benämningen "autism" eller "autismspektrumtillstånd". Men hur tusan ska du som har arbetat med det veta det? Det finns inte heller något som via utseendet kan ledas till autism, som skämtet till användare du replikerade på. Jobbat med autistiska? Sluta skäm ut dig.
Citera
2024-07-14, 23:52
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Hur tänkte du nu? Menar du att han låtsades vara intresserad av militärkläder och blev mobbad på köpet för 2-3 år sedan, allt i en spektakulär plan för att luras inför ett presidentmord som han skulle utföra 3 år senare?

Nix. Att han typ har alla rätt i fördomslistan för en presidentmördare.
Citera
2024-07-14, 23:56
Medlem
Skytten var stressad. En polisman hade klättrat upp i en stege till taket men fick vända. Strax efter det avlossade skytten skotten mot Trump.

En lokal polis klättrade upp på taket och mötte Crooks, som riktade sitt gevär mot polisen. Officeren drog sig tillbaka nerför stegen, och Crooks sköt snabbt mot Trump, och det var då Secret Service-krypskyttar sköt honom, sa tjänstemännen, som pratade med The Associated Press på villkor att han var anonym för att diskutera en pågående utredning.

https://www-pbs-org.translate.goog/newshour/politics/gunman-pointed-rifle-at-local-officer-before-firing-at-trump-during-rally-sources-tell-ap?_x_tr_sl=e n&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv&_x_tr_pto=sc
Citera
2024-07-14, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Det finns inget som heter aspergers syndrom. Det går under benämningen "autism" eller "autismspektrumtillstånd". Men hur tusan ska du som har arbetat med det veta det? Det finns inte heller något som via utseendet kan ledas till autism, som skämtet till användare du replikerade på. Jobbat med autistiska? Sluta skäm ut dig.

Han kan ha jobbat som vårdare eller stödperson men knappast som psykläkare.

Jag har sett en idiot som faktiskt var läkare fast inte psykiatriker utan s.k. förtroendeläkare skriva "Aspebergers".
Citera
2024-07-15, 00:06
Medlem
vilken motivbild håller ni som #1?
Citera
2024-07-15, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Vet ej hur Jomshof såg ut men högst troligt har du rätt.
Jag skulle tro att denna unge mannens underbett och glasögon och allmänt psykopatiska utseende är ungefär likt en SD are.

Så ser den typiska SD väljarna ut - sedan får man se en bild med denna kille med underbett och glasögon tjocka som inget annat på jorden

Betyder det att 20% av den svenska befolkningen ser ut sådär då?

Men vad har SD med Thomas Matthew Crooks att göra? Jag vill gärna se hur du kopplar ihop det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in