Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-14, 22:36
Medlem
RightRites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Har du bild på en annan kille och kan bekräfta att den andra killen är den riktiga mördaren? Eller varför har du fått för dig att mannen i min länk som ser exakt likadan ut som skytten och har exakt samma namn och vars bild spridits på en jävla massa nyhetskanaler inte är den riktiga mördaren?

Varför är du så lat? Läs tråden för fan...

Du vet väl att dina kära nyhetskanaler spred bilder på en snubbe som de sa var skytten? Någon som befann sig i Rom samtidigt som det skedde? Vem fan litar på vad nyheterna säger? Är du verkligen så korkad?

https://archive.ph/Sbhpi
Senast redigerad av RightRite 2024-07-14 kl. 22:39.
Citera
2024-07-14, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
När i tiden och i vilket sammanhang säger Crooks: ”I hate the republicans. I hate Donald Trump. But you got the wrong guy”?

Det gör han inte nån gång vad vi vet.
Citera
2024-07-14, 22:38
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Ake
En fråga som stör mig, hur visste han att taket han befann sig på var obevakat? Han måste haft insider information från Secret Service eller polisen.

För följa att ensam galning-teorin så hade han närmast en osannolik tur i förberedelserna. Alternativt haft målet att bli gripen/skjuten till döds innan han avlossade skotten mot Trump.
Citera
2024-07-14, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RightRite
Varför är du så lat? Läs tråden för fan...

Du vet väl att dina kära nyhetskanaler spred bilder på en snubbe som de sa var skytten? Någon som befann sig i Rom samtidigt som det skedde? Vem fan litar på vad nyheterna säger? Är du verkligen så korkad?

https://archive.ph/Sbhpi

Vill du förklara vad det är din länk bevisar?
Citera
2024-07-14, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Skytten var nog fullt medveten om vilket vapen han hade samt vilken skada det brukar ge. Om han nu hade träffat.

This is how bullets from an AR-15 blow the body apart.

https://www.washingtonpost.com/nation/interactive/2023/ar-15-damage-to-human-body/

Alla gevär utom de i kaliber .22 LR ger stora skador när de träffar. Det är inget speciellt med det där geväret.
Citera
2024-07-14, 22:43
Medlem
RightRites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Vill du förklara vad det är din länk bevisar?

Du, vet du vad? Jag tänker inte tjafsa med dig mer. Gör dig själv en tjänst och läs på innan du sprider massa skit.
Senast redigerad av RightRite 2024-07-14 kl. 22:45.
Citera
2024-07-14, 22:45
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Den länken bekräftar ju att det var den andra Thomas Crooks, boendes i Pittsburgh PA.

Inte GM i det här fallet nämligen Thomas M. Crooks, boendes i Bethel Park PA.

Du debunkade åt fel håll här..

Nej, det är bekräftat för länge sen. Folk är förvirrade. Båda platserna har samma postnummer. Det är han. Läs på och gräv.

Ner i kaninhålet med dig. Den bollen ligger redan död. Det var 20-åringen som donerade, och var 17 år när han gjorde det. T.o.m. nyhetskanalerna har rapporterat om det.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Har själv följt denna kanal i flera år. Helt ofarliga videor i Mythbusters-format med humoristiska inslag med vapentema. Ex. "hur många metallplattor kan stoppa en AR15?". Senaste videon jag såg kastade de frukt på en flygplanspropeller.

Detta är på inget sätt en höger- eller extremistorganisation som det nu utmålas att vara, utan säljer som samtliga större youtubers merch och har samarbeten med företag som de promotar.

Med detta sagt är de givetvis högerlutande, och att detta är obekant för vänstertrollen som lever i sin PK-bubbla där alla tycker samma är föga förvånande.

Att han följer en random Youtube-kanal är alltså inget som egentligen behöver spela in i narrativet. Kanske tog han helt enkelt på sig den t-shirt som skulle smälta bäst in på ett höger-rally.

Ja men någon annan menade att det var för en vapenbutik, jag vet inte vad som är korrekt.
Citera
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja fast man har ju redan konstaterat att skytten inte hade youtube så det hela är ju bara märkligt. Köper merch men är inte subbad? Vem någonsin beter sig så.

Ganska logiskt (hans logik) då han inte ville lämna några digitala spår efter sig. Jag får dock inte ihop hans höga IQ, intresse för matematik och naturvetenskap med intresse för vapen och militärkläder. Väldigt udda ung man.
Citera
2024-07-14, 22:52
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja men någon annan menade att det var för en vapenbutik, jag vet inte vad som är korrekt.
De har samarbetat ihop med en vapenbutik, antar jag.

Hur som helst är det svårt att ur ett svenskt perspektiv förstå att man som demokrat kan vara väldigt vapenintresserad. Man glömmer lätt att även demokrater är väldigt pro-vapen jämfört med oss, och det är i många stater normalt att ha automatvapen oavsett politisk färg.
Citera
2024-07-14, 22:53
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
I inslaget säger en klasskamrat, som framstår trovärdig, att GM var mobbad för bl a sin klädsel. Reportern förklarar att GM gick klädd i jägarkläder och militärkläder. Låter som ett väldigt udda klädval för en tonåring på gymnasieskola i Pittsburgh. Enligt texten nedan hade han på sig en "Demolitia" t-shirt under mordförsöket på trump. En t-shirt som promotar en vapenaffär. Samtidigt hade GM en pappa som till yrket var psykolog och hade det mycket udda intresset för psykologer nämligen intreese för vapen. Verkligen udda pusselbitar i denna historia.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Jbbxlj/trump-skytterens-t-skjorte-vekker-oppsikt

Perfekt som presidentmördare.
Lite för perfekt.
Citera
2024-07-14, 22:55
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Ganska logiskt (hans logik) då han inte ville lämna några digitala spår efter sig. Jag får dock inte ihop hans höga IQ, intresse för matematik och naturvetenskap med intresse för vapen och militärkläder. Väldigt udda ung man.

Då har man inte discord heller och merch köper folk som är del av communityn. Jag tror dock inte dom vet mycket alls än, alla skriver ju nu att dom försöker hacka telefonen så hur vet dom ens vad han har och inte om dom inte ens har tillgång till mobilen än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in