2024-07-14, 13:20
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PullahMutler
Han beskrev sig sjlv som antifascist p Instagram.

https://x.com/AndrewCFollett/status/1812336473422610644

r den screenshotten frn facebook, eller ngon annan plattform?

Som ngon slags signatur str det:
"@skvmlord" made me do it"

Gr det kolla upp nr denna signatur lades in?

Ngon som vet vem eller vad skvmlord r fr ngot?
Citera
2024-07-14, 13:21
Medlem
Ferhs avatar
Mest sannolikt en vnsterextrem terrorist som var villig att offra livet fr den goda sakens skull, typ. Skert inspirerad av skytten som startade frsta vrldskriget och liknande s att han sg sej sjlv som en betydelsefull och intellektuell person som skulle frndra vrlden. Frmodligen ingen annan som var inblandad. S inte direkt en sinnessjuk person eller s tror jag, utan mjligtvis hjrntvttad av media bara, och vldigt mlmedveten och vertygad att det hela var vrt att d fr.

Men lr vl f veta mer om honom de kommande dagarna.
Citera
2024-07-14, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Hur kom han upp p taket?
Hade han med sig egen stege?

Lg han dr lnge innan skotten?

Ingen som sg honom p vg till byggnaden och sedan klttra upp?

MYSKO ALLTIHOP!!!!

Jag har inte tittat p byggnaden men mnga am byggnader har brandstegar eller s gick inomhus.

Jag tror inte riktigt p vittnesmlen som sger att de sg honom 2-3 min innan. Det finns en video dr hr man folk skrika om vapen cirka 6-7 sek innan frsta skottet och sen efter frsta skotten ngon sga till polisen(?) se p taket
Citera
2024-07-14, 13:25
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Hur kom han upp p taket?
Hade han med sig egen stege?

Lg han dr lnge innan skotten?

Ingen som sg honom p vg till byggnaden och sedan klttra upp?

MYSKO ALLTIHOP!!!!

Inifrn huset troligen, som i Mannen p Taket.
Citera
2024-07-14, 13:26
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nelspels
Tycker inte att man r speciellt ung nr man r 20 2024,sjlv startade jag fretag som 20 ring 1972 och r fortvarand aktiv s att han saknar konsekvenstnk tror jag inte ett skit p.Om man kommer in p ett sdant event i USA med ett sdant vapen r det andra aktrer som hjlpt till precis som i mordet p Ollof Palme!
Skillnaden r dock att det var helt meningslst att mrda rttan Olof Palme, han var enbart en galjonsfigur fr en rrelse som var lika sjuk som han sjlv (sosse-globalisterna) och han var vid tillfllet allt annat n ett dragplster utan p vg ur politiken. Trump andra sidan r ett riktigt hot mot etablissemanget.

Ingen skulle skjuta Biden heller (frutom en demokrat som vill ha Kamala Harris som presidentkandidat, men dessa r nog srskilt entusiastiska personer). De som hatar Biden tycker samtliga att han r den perfekte motstndaren att besegra i valet och vill hlla honom vid liv till varje pris.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Vi vet att hans far arbetar inom mentalsjukvrden. Att bde hans far och mor r demokrater. Vi tror att han frskt vara smart och registrerat sig som republikan, men att han mest troligt r demokrat.

Gissar p detta ocks..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag har inte tittat p byggnaden men mnga am byggnader har brandstegar eller s gick inomhus.

Jag tror inte riktigt p vittnesmlen som sger att de sg honom 2-3 min innan. Det finns en video dr hr man folk skrika om vapen cirka 6-7 sek innan frsta skottet och sen efter frsta skotten ngon sga till polisen(?) se p taket
5-7+ minuter enligt det hr vittnet

https://x.com/Mrgunsngear/status/1812273738823745712
Citera
2024-07-14, 13:28
Avstngd
Cigge3s avatar
Denna video gjorde vnsteslddret innan skjutningen.

https://www.bitchute.com/video/e11Bw8OHxeNM
Citera
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Okej, och du tror att han inte hade blivit skjuten ifall han tog dd p Trump?

Vi pratar om att lyckas. En lyckad assassination innebr att man lyckas dda targeten och komma drifrn obemrkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nelspels
Tycker inte att man r speciellt ung nr man r 20 2024,sjlv startade jag fretag som 20 ring 1972 och r fortvarand aktiv s att han saknar konsekvenstnk tror jag inte ett skit p.Om man kommer in p ett sdant event i USA med ett sdant vapen r det andra aktrer som hjlpt till precis som i mordet p Ollof Palme!

Jag skulle sga att du r mer unik. Hjrnan r frdigutvecklad ofta runt 23-25r. Han kunde kpa det sjlv nr han fyllde 18r. Klart myndigheterna mste underska om det finns fler inblandade.

Han var 20 r, troligen intelligent - vunnit priser i Matematik och Naturkunskap, Sen verkar man inte veta mycket mer. Han verkar inte synas p social media. Givit 15 dollar till dem organisation och r registrerad GOP
Citera
2024-07-14, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Titta p kartan!
https://www.reddit.com/r/PublicFreakout/s/unBv0YtKmV

Vrdels karta.
Citera
2024-07-14, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Vi vet att hans far arbetar inom mentalsjukvrden. Att bde hans far och mor r demokrater. Vi tror att han frskt vara smart och registrerat sig som republikan, men att han mest troligt r demokrat.

Minoriteter p bda sidor har registrerat som det andra fr att kunna pverka nomineringar(det behvs ju ofta frre rster dr n i sjlva valen) fr att ge sin egen kandidat strre chanser att vinna senare. Det har varit kampanjer runt det. En del demokrater kampanjade fr att stdja Nikki Haley i nomineringsstriden mot Trump tex.

Att man r registrerad det ena eller det andra behver inte vara ngot skert. Det behvs lite tid fr att f ordning p det.

Ser 3 stora mjligheter sjlv.

1. Demokrat frn delen som tror Trump r satan och vill fngsla(eller mrda) alla som sagt ngot dumt om honom, som flera inom framfrallt MSNBC predikat lnge.
2. Republikan frn krigshkfaktionen. Dr Liz Cheney ingr. Trump r inte tillrckligt krigisk fr krigsindustrin i USA. Dessa brukar ocks vara tungt allierade med det som brukar kallas deep state.
3. Republikan som tycker Trump inte r tillrckligt radikal, och hoppas att det ska g att radikalisera hela MAGA om Trump dr.

Alternativ ett r troligast, alternativ 3 minst sannolik, men alla r mjliga. Behvs tid fr att ta reda p vad som gller.

Sen finns sklart bubblaren "galning som vill bli knd" ocks.
Senast redigerad av adyring 2024-07-14 kl. 13:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in