2024-07-14, 18:32
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Är du säker att det är rätt trebokstäversagency? Inte den på C?

Kanske som producenter, det har bara identifierats massa FBI agenter hittils som spelat roller som, läkare, vanliga poliser och magafolk
Inte för man identifierar ica agenter så lätt iof.
Citera
2024-07-14, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Okej så om det är fejk varför döda dom skytten? Och personen som träffades i huvudet och dog och dom som ligger kritiskt skadade på sjukhus? Är allt detta fejk också?

Eller så tar vi som sagt reda på fakta. I mitt förra inlägg har du platsen länkat, både där skytten är och där Trump är. Som du ser finns det inte en susning att en 20åring skulle träffa någonting med den flacka vinkel som han hade där.
Citera
2024-07-14, 18:36
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Det känns mer konstigt att man lät det hända än att man planerade det.

Den rimligaste slutsatsen utifrån allt är att man lät det hända, så som man planerade det.
Nja USA är mer splittrat än någonsin, Trump är lika hatad som älskad, de åsikterna återspeglas säkert också inom SS och polis, man kanske helt enkelt inte bryr sig lika mycket om att göra ett bra jobb om man avskyr den man ska skydda.

Att planera hela aktionen ända ner till vakterna på plats skulle innebära att väldigt många behövde vara invigda.
Det är där de flesta stora konspirationsteorier faller, det är helt enkelt för många munnar som skulle kunna berätta.

Oftare handlar det om att man "låter" det hända, kapitaliserar på händelsen och undanhåller information.
Senast redigerad av HLundborg 2024-07-14 kl. 18:43.
Citera
2024-07-14, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Snabb googling säger från $400 så pengar är inga problem. Vissa delstater har 21årsgräns på köp av eldvapen, där Pennsylvania ingår, men det går i vissa lägen att komma runt så att 18 år istället blir gränsen.

Huruvida det ska stoppas eller ej är en väldigt aktiv politisk debatt i USA där det oftast är demokrater som vill begränsa och republikaner som vill släppa fritt. MEN det finns gott om undantag från den regeln åt båda hållen.

Träffade han örat så lär han ha siktat på Trump ja, och även om vissa som tror det var false flag påstår att Trump själv hade något att riva sig i örat med så har väl nyhetssidor publicerat stillbilder där kulan far fram i luften precis innan den träffar så om inte även dessa var fejkade så kan vi nog konstatera att det var riktiga kulor och riktigt mordförsök för träffar du örat hade du lika gärna kunnat träffa resten av huvudet.

400 dollar är ju ingenting även folk som lever på minimum lön i USA.

Republikaner gillar ju att hålla hårt på sina rättigheter att bära vapen men dom borde ju tänka till lite och vilja begränsa den här typen av vapen. Dom kan ju fortfarande ha sina vapen att kunna försvara sig med men den här typen känns ju som ett steg längre. Det här är ju mer vapen man har i krig med men eftersom alla talar om inbördeskrig så kanske det inte så förvånande.

Trump försöker ge intrycket att han är en patriot och jag gillar den knutna näven, där fick han verkligen till det. Men personligen så ser jag han mer som en affärsman, jag såg ju bland annat apprentice och sen har jag sett dokumentärer om honom och jag tolkar han som en man som vill ha oddsen på sin sida om han gör något. Så att han skulle göra en false flag där en 20 åring siktar bredvid eller på hans öra det är att spela på hög nivå med sitt liv. Skulle en affärsman som Trump gör det en man som vill ha oddsen på sin sida, mycket tvek på den.

Nu tror jag mest att det kommer målas ut att han var en ensam gärningsman till 90%. Men det är så jävla mycket skumt angående det hela så att man kan bli paranoid. Det finns som sagt mer saker man kan reagera på som ex En fd vakt reagera på varför det tog det 22 sekunder för dom att täcka Trump och varför fick han resa på sig osv, man kan nog bena i mycket förutom dom två självklara som trotsar all logik taket och folket som sa till.
Citera
2024-07-14, 18:39
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cigge3
Skytten säger i en video innan dådet att you got the wrong man, fanns det flera skyttar?
I vilken video säger han det sa du?
Citera
2024-07-14, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Jag tror bara det är oförmåga (att tänka utanför boxen) hos poliserna och att de inte håller måttet helt enkelt.

Så kan det vara. Jag läste en kommentar som sa hon hade en familjemedlem som var secret service och menade på att han var lite blåst då han inte tänker själv utan bara lyder order.
Även om jag tycker det är skumt och extremt allvarligt så kan jag nog förklara bort att poliserna inte reagera när folk säger till, för det är inte alltid poliser lyssnar och dom kan varit uppstressade av andra orsaker men vad jag inte förstår är att dom inte säkra det taket, det är helt obegripligt.
Citera
2024-07-14, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Han borde inte stått och kollat på en aktiv skjutning då.

Nämen seriöst. Jag tror dom gillar att använda sig av psykiskt sjuka folk med vanföreställningar, eller ba nån lämplig som har svårt att säga nej.
Se till att han kommer va på taket, kanske säger det e en övning. Sen dödar dom han och kan spinna det hur dom vill.

Motivet till en false flags brukar väl oftast vara att man vill folk ska leva i rädsla för att göra nåt man inte skulle innan. Får se om det kommer nåt häpnadsväckande i framtiden.

Ska bli intressant vad dom får fram om pojken och om det är någon som kommer säga emot. Tydligen så verkar det finnas dåligt med information om pojken annars brukar ju sådant komma fram väldigt snabbt.
Pappan till pojken verkar ju vara helt ställd men vad ska han säga oftast så har ju föräldrarna ingen koll och deras barn är världens snällaste.

Ja varför inte, dom kanske hittade pojken på nätet och låtsades vara kompis med han och dom har drillat han fram till nu, såg till att ingen störde honom när han skulle skjuta. Men så fort han skjuter så måste dom reagera. Pojken var aldrig tänkt att överleva den saken är säker.
Citera
2024-07-14, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Jag undrar verkligen var ni hittar en upphöjd plats över podiet här:
https://www.google.com/maps/@40.8587594,-79.9715754,3a,69.2y,200.14h,76.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1saWuyBcIMT1o8zIu6oYrFWg!2e0!7i1 6384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

Taken på glasfabrikens byggnader är så låga att de ligger jäms med läktarna och podiet som var byggt på farmen. Det finns inte en chans att en 20åring lyckas få i väg ett skott därifrån.

Du kollar på google maps. det finns filmer på att pojken ligger ner och skjuter från taket. Kartor som visar direkt insyn mot Trump.
Citera
2024-07-14, 18:49
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Ska bli intressant vad dom får fram om pojken och om det är någon som kommer säga emot. Tydligen så verkar det finnas dåligt med information om pojken annars brukar ju sådant komma fram väldigt snabbt.
Pappan till pojken verkar ju vara helt ställd men vad ska han säga oftast så har ju föräldrarna ingen koll och deras barn är världens snällaste.

Ja varför inte, dom kanske hittade pojken på nätet och låtsades vara kompis med han och dom har drillat han fram till nu, såg till att ingen störde honom när han skulle skjuta. Men så fort han skjuter så måste dom reagera. Pojken var aldrig tänkt att överleva den saken är säker.
Hans närmsta bekantskapskrets lär nog redan haft hembesök av FBI.
Får se om han lyckats sopa undan eventuella spår och om fler blir gripna i någon form av komplott.
Citera
2024-07-14, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsYourName
I vilken video säger han det sa du?

Det är en annan kille som först blev utpekad, jag tror ryska telegram släppte en video där killen ganska kort och kryptisk menade på att han var oskyldig.
Citera
2024-07-14, 18:51
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Det är en annan kille som först blev utpekad, jag tror ryska telegram släppte en video där killen ganska kort och kryptisk menade på att han var oskyldig.
Killen som befann sig i Italien?
Citera
2024-07-14, 18:52
Medlem
Citat:
Du kollar på google maps. det finns filmer på att pojken ligger ner och skjuter från taket. Kartor som visar direkt insyn mot Trump.

Ja,jag kollar på Google Maps, var annars?
Jag kollar verkligheten, dvs hur platsen ser ut och vilka upphöjda platser det finns.
Jag vet att det finns en film från CNNs livesändning som visar att någon ligger på ett av dessa tak. Men som du ser på Googe Maps kan du inte skjuta därifrån. Vinklarna blir helt fel.
Senast redigerad av Methos 2024-07-14 kl. 18:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in