2024-07-12, 23:17
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetUsynlige
Låter som riktigt kasst hasch. Marijuana har förresten ingen värkan om du äter det. Förresten är du inte orolig för haschpsykoser?

Jag trodde precis att det var det jag fått men då är det antagligen inte det om jag börjar känna mig normal igen.
Citera
2024-07-12, 23:19
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
Är du inte van med cannabis så kan det vara lite väl kraftigt att äta tre gram.
Nu vet du det iallafall.
Nästa gång kan du äta en nollfemma.

Det var första gången jag åt det, har rökat stora mängder men det slog inte i närheten av lika hårt.
Citera
2024-07-12, 23:26
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draculark
Varför är du så jävla korkad som ens rör cannabis?
Har du otur så kan du hamna du i en permanent psykos av skiten.

Hahaha det funkar inte så.

Dessutom somnar man efter en överdos, inte värre än så. Det TS beskriver låter som en ren lögn.
Senast redigerad av Kapuff 2024-07-12 kl. 23:28.
Citera
2024-07-12, 23:28
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
i can fix her

edit:

på riktigt? du kom lindrigt undan, ingen bot eller fängelse.

är du under 18 år? första gången du hanterar hasch?
man lägger aldrig i mer än ett halv gram i en fet joint när man röker ... så är det bara.

något gram tom några funkar att lunga i sig under en kväll om man har lite erfarenhet.

tar man gram på gram och är helt grön då är det givetvis överdos. ingen fysiskt farlig överdos men kan vara obehaglig, har upplevt det själv ett par gånger, och utspelar sig som du beskriver delat på 25

Fängelse eller bot?
Jag är myndig så var väldigt rädd för det men det var inget knark kvar i lägenheten utan allt var i kroppen så kanske är därför I don't know.
Sedan så rökar jag haschet rent i en tobakspipa och doserar med hjälp av ögonmått. Ca 1g kanske det landar på oftast och det har aldrig spårat ut när jag röker.
Har för mig att man ska dosera tredubbelt om man ska äta och då tänkte jag att ca 3g vore lagom för mig.
Citera
2024-07-12, 23:31
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draculark
Varför är du så jävla korkad som ens rör cannabis?
Har du otur så kan du hamna du i en permanent psykos av skiten.

Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Tre gram, inte nått att spara på... Hoppas du lärt dig en läxa. Även om cannabis inte klassas som en tung drog så är det fanimig ett av de tyngre rusen. Och tre gram hade fått vem som helst av banan. Du skriver dock inget vidare - hoppas inte det är ett bestående men.

På vilket vis skriver jag konstigt. Är det osammanhängande?
Citera
2024-07-12, 23:32
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Fängelse eller bot?
Jag är myndig så var väldigt rädd för det men det var inget knark kvar i lägenheten utan allt var i kroppen så kanske är därför I don't know.
Sedan så rökar jag haschet rent i en tobakspipa och doserar med hjälp av ögonmått. Ca 1g kanske det landar på oftast och det har aldrig spårat ut när jag röker.
Har för mig att man ska dosera tredubbelt om man ska äta och då tänkte jag att ca 3g vore lagom för mig.

Ja men du gjorde ju helt fel. Man ska lägga biten i ett glas med margarin och ställa i en kastrull med vatten och låta det puttra i 20 minuter. Sedan kan du hälla i valfri dryck. Det ska smälta.

Otroligt att du kände något överhuvudtaget.
Citera
2024-07-12, 23:33
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Jag trodde precis att det var det jag fått men då är det antagligen inte det om jag börjar känna mig normal igen.
det var givetvis inte kasst.
Citera
2024-07-12, 23:35
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenheten
Om du hade haft psykos tills du fyllde 75 hade du tyckt att det var tillfälligt då?
De flesta psykiatriska symtomen klingar av med hög ålder.

om jag hade levt tills jag var 85 som är standard, ja.
jag kan inte se det som något annat.

DVS INTE PERMANENT, inte ens "nästan" permanent
Citera
2024-07-12, 23:40
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Fängelse eller bot?

hur i helvete röker du hasch rent? (jag känner till cheech and chong "haschsmula på nål")

nej men skärp dig nu, du är ung och grön varför tar du i så in åt helvete mängder när du inte har någon koll?
Citera
2024-07-12, 23:41
Medlem
knasbres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetUsynlige
Låter som riktigt kasst hasch. Marijuana har förresten ingen värkan om du äter det. Förresten är du inte orolig för haschpsykoser?

Man kan visst bli hög på att äta det straight up, men vill du ha ut full potens från ditt material så smular du först upp det lite och lägger det sedan i ugnen ca 30-40 minuter på runt 120c° för att decarbolyxera (svengelska) thc-a molekylerna till ”vanligt” thc för att öka biotillgängligheten oralt och smälter ner det i smör/olja på ganska låg värme, sedan är det bara att baka med det eller bre det på en macka osv.

Se denna guide tex för mer information:
https://www.leafly.com/learn/consume/edibles/what-is-decarboxylation
Citera
2024-07-12, 23:41
Medlem
JonnyPneumonics avatar
3 Gram blir man helt borta av.

Allt det här snacket om decarba hit och decarba dit.

Man tar mindre om man skall baka med det eller köra choklad av det eller käka rakt av.
Och man kan bli svinbäng utan att decarba nämnvärt och inte alls i stora mängder, snarare smulor.

Man drar inte i sig 3 gram oavsett hur man gör, det kan bli högst obehagligt.
Senast redigerad av JonnyPneumonic 2024-07-12 kl. 23:44.
Citera
2024-07-12, 23:43
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyPneumonic
3 Gram blir man helt borta av.

Allt det här snacket om decarba hit och decarba dit.

Man tar mindre om man skall baka med det eller köra choklad av det eller käka rakt av.
Och man kan bli svinbäng utan att decarba nämnvärt och inte alls i stora mängder, snarare smulor.

Man drar inte i sig 3 gram oavsett hur man gör oavsett, det kan bli högst obehagligt.

^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in