Jag tycker att det är roligt tråd för att jag har något roligt att berätta. Jag hade semester och drog från Sverige och hade planer på att vara borta en månad. Jag hade 220.000 i kontanter och ett bra arbete i Sverige.
Det innebär att jag inte hade några planer på att lämna Sverige överhuvudtaget. Under denna tiden var jag i fyra olika asiatiska länder. Jag träffade en väldigt trevlig kvinna som gjorde att jag stannade och känna lite extra.
När jag hade stannat ett par månader så tycker jag att det kändes väldigt bra och bekvämt. Nu har jag varit utomlands i sju år utan att parkera kroppen i Sverige.
Jag ringde till min arbetsgivare också upp mig på studs och hittade ett arbete online.
Jag tycker att jag trivs väldigt bra för att man är inte lika stressad i Asien. Man har alltid varmt med lite blandat regn ibland. Man kan inte klaga på att man slipper att vara i Sverige och ta hand om snön och kylan. Jag tjänar lite bättre när jag jobbar utomlands och kan vara med familjen hela tiden. Det innebär att man känner att man inte springer i någon form av ekorrhjul som många faktiskt gör i Sverige.
Man kan vara ärlig och säga att jag saknar liksom inte Sverige och mina vänner. Man tappar och vänner med tanke på att man inte har samma umgänge. Däremot kan man säga att jag inte hade så många kompisar i Sverige. Svenska personer är ganska krångliga för att lära känna. I Asien känns det som att man kan bli kompis med väldigt många utan massa komplicerade saker. Folk är inte Avundsjuka i detta landet. I Sverige brukar alla vara väldigt avundsjuka på att grannen har två bilar eller andra saker. Om du cyklar på en gammal rostig Crescent så kommer folk att undra varför du inte har en bil