Citat:
Ursprungligen postat av
huffpuff
Håller med. Att straffas för att tex bruka narkotika eller vara naken i sin egen trädgård är definitivt moraliskt fel.
Men om man tror att det är ett offerlöst brott att köpa sex från en tjej som inte kan språket och som har en hallick är man ju däremot rätt svagbegåvad. Alla friska individer vet att majoriteten av dessa tjejer tvingas in i prostitution. Ska man vara korrekt så betalar köparna för att få våldta utsatta tjejer.
Däremot om en psykiskt frisk person som kan språket i landet hon/han befinner sig i - väljer att sälja sex till personer som han/hon själv har valt utan mellanhänder är det en helt annan sak.
Jag skulle egentligen själv gärna velat göra det för att slippa ha ett trist heltidsjobb men är tyvärr alldeles för selektiv med vilka personer jag kan tänka mig att ligga med.
Jag håller med dig men även att köpa svenska eskorter är också kasst, tjejerna kan ha självskadebeteende eller behöver pengar till sitt beroende, att någon förlorare skall utnyttja detta för sin egna sexuella njutning är riktigt lågt och visar bara vilka små människor dom är och vilken brist på respekt dom har till sina medmänniskor.
Ser inget fel i att folk säljer sig, det är deras liv och kropp, men dom som köper har jag inte mycket över för.