2024-07-11, 22:00
Medlem
Jag har en fundering om det är bara jag som känner så här, eller om andra också gör det. Jag försöker maximera varje dag. Istället för att vara nöjd med dagen och säga "nu går jag och lägger mig," är jag alltid på jakt efter nya aktiviteter. Nu när det är sommar har jag en väldigt intensiv känsla av att göra något när det är otroligt fina sommarkvällar.

Idag cyklade jag en del och kom hem runt 19:00. Efter att ha duschat somnade jag, men vaknade igen runt 21:20 och gick till butiken för att handla.

Det var en fantastisk sommarkväll, perfekt temperatur och arom i luften och jag fick en intensiv känsla av att jag ville göra något. Jag får den känslan varje kväll nu när det är så fina kvällar.

Jag tycker att jag slösar bort sommaren annars, men samtidigt finns det inte alltid något att göra varje kväll. Men det är något med sommarkvällar som verkligen väcker min själ.

Hur tänker ni kring detta?
Senast redigerad av Cryptoking 2024-07-11 kl. 22:06.
Citera
2024-07-11, 22:23
Du är säkert inte ensam men du och jag är totalt motsatta varandra, vi har inget gemensamt och kommer inte träffas. Du får kalla handen.
Jag gör allt jag kan för att sommarhelvetet ska försvinna. Jag har inget ut av temperaturer, folk, gröna blad, sol och annat som tillhör sommaren.

Ungefär just nu kan man nog säga att aktiviteten på året är 100% och att 0% är i mitten av november, för att sätta en siffra på saken även om livet pågår ändå.
Jag minimerar sommaren. Att maximera sommaren och livet tycker jag tillhör ungdomens ytliga sinne. Väx upp jävla snorunge.
Citera
2024-07-11, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griseldaren
Du är säkert inte ensam men du och jag är totalt motsatta varandra, vi har inget gemensamt och kommer inte träffas. Du får kalla handen.
Jag gör allt jag kan för att sommarhelvetet ska försvinna. Jag har inget ut av temperaturer, folk, gröna blad, sol och annat som tillhör sommaren.

Ungefär just nu kan man nog säga att aktiviteten på året är 100% och att 0% är i mitten av november, för att sätta en siffra på saken även om livet pågår ändå.
Jag minimerar sommaren. Att maximera sommaren och livet tycker jag tillhör ungdomens ytliga sinne. Väx upp jävla snorunge.

Ok 👍
Citera
2024-07-11, 22:30
Medlem
Frixys avatar
Förut bodde jag vid havet. Då kände jag lite så, eftersom man verkligen fick se de otroligt vackra solnedgångarna och hela miljön liksom var mycket mer somrig. Nu bor jag i stan och solen försvinner bakom husen ganska tidigt. Och det finns inte direkt någon lockande miljö i närheten. Betydligt enklare att dra ner persiennerna och krypa till kojs då.

Saknar havet på sommaren…
Citera
2024-07-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Förut bodde jag vid havet. Då kände jag lite så, eftersom man verkligen fick se de otroligt vackra solnedgångarna och hela miljön liksom var mycket mer somrig. Nu bor jag i stan och solen försvinner bakom husen ganska tidigt. Och det finns inte direkt någon lockande miljö i närheten. Betydligt enklare att dra ner persiennerna och krypa till kojs då.

Saknar havet på sommaren…

Jag kan tänka mig det; rätt miljö gör verkligen mycket. Havet och sommaren är en fantastisk kombination, svårslagen. Sommaren är kort, så det gäller att ta vara på den.
Citera
2024-07-11, 23:41
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griseldaren

Det är inte ytligt att sakta sänka sin kropp i en kall badsjö.
Det är en metafysisk aktivitet som ökar självmedvetenheten.
Vilket väl lämpar sig allra bäst en fin sommardag
Den som flyr från sommarens möjligheter har mycket att lära av de som lärt sig att vara mitt i.
Citera
2024-07-12, 00:44
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Det är inte ytligt att sakta sänka sin kropp i en kall badsjö.
Det är en metafysisk aktivitet som ökar självmedvetenheten.
Vilket väl lämpar sig allra bäst en fin sommardag
Den som flyr från sommarens möjligheter har mycket att lära av de som lärt sig att vara mitt i.
Sommaren har inget mer att erbjuda än andra årstider, och Medelhavet har inget mer att ge än "samma" sandstrand här vid Mälaren i ett svartbrunt vatten med slemmig botten.
Det är samma sak beroende på vad man gör det till. Bättre eller smärte är dock valfritt att tycka. Du har troligen inget att lära mig. Väx upp din lilla fjolla.
Citera
2024-07-12, 03:55
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Jo jag är likadan. Har åkt ut till skärgården hos några polare och bor ett tag nu. Här får man uppleva riktigt fina kvällar. Ibland är vi uppe hela nätterna.
Citera
2024-07-12, 06:58
Medlem
Gaspodins avatar
Njut av sommaren nu när du kan!
Glöm inte att vi nordbor lever halva vårt liv i mörker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in