2024-07-15, 20:22
  #13
Avslutad
Vissa konton har man för "känsligare frågor " vissa har man om man blir avstängd. Andra har man beroende på vilket humör man är på.
2024-07-15, 20:23
  #14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Han kanske vill testa hur det är att vara på den goda sidan; bli uppfylld av den rättfärdigade vreden mot världens alla rasister?

Jag tror att du har en poäng. Upplever det som någon form av lajv. Ofta något som någon annan nyss skrivit som ger inspiration till nya inlägg, vilket gör att trådarna blir supersnurriga. Backar upp sig själv, ändrar sig, byter ämne, derailar...
2024-07-15, 20:25
  #15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Vissa konton har man för "känsligare frågor " vissa har man om man blir avstängd. Andra har man beroende på vilket humör man är på.

Det är väl så. Men om personen är tillräckligt begränsad i sitt tänkande, sina intressseområden och sätt att interagera så tänker man ju ändå att jaja, det är den där. Även fast det kanske inte är det? Så det tar ju bort en del seriositet från vissa ämnen.
2024-07-15, 20:28
  #16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Antagligen för att kunna ställa frågor eller delta i diskussioner som man inte vill koppla samman med sin vanliga "Flashback-persona".

Ja, men chansen är väl rätt hög att andra som överhuvudtaget bryr sig om någons Flashbackpersona känner igen Flashbackpersonan?

(Ingen annan bryr sig ändå)
2024-07-15, 20:29
  #17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Har haft en handfull användarkonton under de senaste tjugo åren. Ett av dem kan jag helt enkelt ej längre använda, då jag har glömt bort lösenordet (samt att mailadressen som är kopplad till kontot, ej längre existerar). Ett annat konto delades inom bekantskapskretsen. Visserligen må jag ha varit den mest aktiva brukaren, men det har skrivits så pass mycket strunt under det kontot, som jag personligen ej kan stå för.

/AI

Varför delar man ett konto inom bekantskapskretsen?
2024-07-15, 20:33
  #18
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Varför delar man ett konto inom bekantskapskretsen?

Bra fråga. Det var nog inte intentionen i början, utan det blev helt enkelt så med tiden.

/AI
2024-07-15, 20:37
  #19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Bra fråga. Det var nog inte intentionen i början, utan det blev helt enkelt så med tiden.

/AI

Men vadå blev så med tiden?! Jag är nyfiken därför att jag ibland har upplevt att ett konto ändrar stilnivå. Samtidigt ändrar jag själv stilnivå med mitt - hittills - enda Flashbackkonto. Så då har jag undrat om det finns fler som jag därute eller om de andra är flera.
2024-07-15, 20:39
  #20
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Ja, men chansen är väl rätt hög att andra som överhuvudtaget bryr sig om någons Flashbackpersona känner igen Flashbackpersonan?

(Ingen annan bryr sig ändå)

Det beror ju helt och hållet på om personen bakom det alternativa kontot skriver något som kan kopplas samman med sitt/sina andra konto/konton eller om h*n skriver på ett sätt som går att koppla samman med sitt/sina andra konto/konton eller ej.

Med tanke på hur många konton som finns på forumet och hur lätt det är att skriva på olika sätt och inte på något sätt koppla samman sina olika diskussioner är det extremt lätt att hålla flera olika konton särskilda.

Men oavsett vad du än tycker eller tror så är det ändå en av orsakerna till att folk har flera konton.

För övrigt bryr sig "många" vilket blir tydligt på antalet medlemmar som åker dit för brott mot 1.06. just på grund av att det spekuleras kring ifall någon bakom ett eller flera konton är samma som den som ligger bakom något eller flera andra konton.
2024-07-15, 20:42
  #21
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Men vadå blev så med tiden?! Jag är nyfiken därför att jag ibland har upplevt att ett konto ändrar stilnivå. Samtidigt ändrar jag själv stilnivå med mitt - hittills - enda Flashbackkonto. Så då har jag undrat om det finns fler som jag därute eller om de andra är flera.

Det är svårt att svara på just detta specifika fall. Det skapades för ett specifikt syfte, vilket jag inte vill gå in på, med några andra. Sedan blev det helt enkelt som så, att kontot fortsattes att användas av en handfull av oss. Säkerligen av ren bekvämlighet.

/AI
2024-07-15, 20:46
  #22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Det beror ju helt och hållet på om personen bakom det alternativa kontot skriver något som kan kopplas samman med sitt/sina andra konto/konton eller om h*n skriver på ett sätt som går att koppla samman med sitt/sina andra konto/konton eller ej.

Med tanke på hur många konton som finns på forumet och hur lätt det är att skriva på olika sätt och inte på något sätt koppla samman sina olika diskussioner är det extremt lätt att hålla flera olika konton särskilda.

Men oavsett vad du än tycker eller tror så är det ändå en av orsakerna till att folk har flera konton.

För övrigt bryr sig "många" vilket blir tydligt på antalet medlemmar som åker dit för brott mot 1.06. just på grund av att det spekuleras kring ifall någon bakom ett eller flera konton är samma som den som ligger bakom något eller flera andra konton.


Jaja visst är det skälet. Jag menar bara att när jag själv var en utomstående läsare av Flashback, inte tusan brydde jag mig om eller letade efter likheter mellan olika konton.

Nu däremot är jag vaksam på om nån försöker få mig att trilla i diket på grund av nån gammal biff.

Och alltså ALLA konton som stavar fel och skriver slarvigt till en början men stramar upp sig så fort det känner sig trängt fattar man ju är ett konto som kan skriva. T ex. Så SÅ himla lätt är det väl inte att skriva på olika sätt?

Har själv funderat på att kasta detta konto till förmån för ett annat på grund av vissa tendenser som kommit men tänker samtidigt att varför då, det kommer bli samma sak ändå då man har vissa åsikter och intressen för det mesta som återkommer, om man är återkommande gäst här på forumet.

Men den där 1.06 är väl en bra regel antar jag, man får väl ha sin shitlist för sig själv.
2024-07-15, 20:48
  #23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Det är svårt att svara på just detta specifika fall. Det skapades för ett specifikt syfte, vilket jag inte vill gå in på, med några andra. Sedan blev det helt enkelt som så, att kontot fortsattes att användas av en handfull av oss. Säkerligen av ren bekvämlighet.

/AI

Okej, "skapades för ett speciellt syfte", låter ju intressant. Stort tack för svar!
2024-07-15, 21:57
  #24
Medlem
Galejans avatar
Sedan är det naturligtvis bra att byta konton lite då och då, av integritetsskäl. Att scrolla i posthistoriken är en vanlig hobby bland sociopater så att nollställa den med ett par års mellanrum är inte fel.

Det är absolut inte emot reglerna men det försvårar tillvaron för sådana som sitter och för bok över politisk hemvist, geografisk hemvist och socioekonomisk status.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in