Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-11, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jävla seg väntan. Vinstsumman hinner ju fan devalveras bort ...HAHAHAHA
De får insatt minimivinsten direkt och resten om det blir mer när de varit och skrapat i studion. De får ju även en resa för två till Stockholm med hotell och ibland något uppträde.
Citera
2024-07-11, 13:24
Medlem
Helt galet vad många som vinner om det är 6 månaders kö. Det betyder att folk köper enorma mängder av trisslotter. Eller att dom flesta är nitlotter och tanken är att så många som möjligt ska få komma till tvstudion så folk tror att det är lätt och vinna. Något skumt är det.
Citera
2024-07-11, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Helt galet vad många som vinner om det är 6 månaders kö. Det betyder att folk köper enorma mängder av trisslotter. Eller att dom flesta är nitlotter och tanken är att så många som möjligt ska få komma till tvstudion så folk tror att det är lätt och vinna. Något skumt är det.
Det säljs 250 000 trisslotter VARJE dag!
Citera
2024-07-11, 13:34
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Fantastiskt att fortfarande finns dom som köper trisslotter.

Ja verkligen. Sämsta oddsen du kan hitta i Sverige. Triss är en extra skatt för idioter.
Citera
2024-07-11, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Det säljs 250 000 trisslotter VARJE dag!

Förvånar mig inte ett dugg mtp hur ofta man faktiskt ser folk köpa triss i pressbyrån, spelbutiken eller förbutiken. Sen tillkommer ju den dolda försäljningen på nätet.
Citera
2024-07-11, 13:43
Medlem
De stora mysteriet är väl att folk som skrapar blir glada när dom får fram den absolut lägsta möjliga vinsten. Den hade dom ju redan när dom kom. En rimlig reaktion vore att bli grinig för att det blev sämsta möjliga utfall.
Citera
2024-07-11, 14:38
Medlem
feemaxxxs avatar
Man skrapar fram TV-Rutorna och blir förstås glad som fan. Sedan måste man gå sex månader och vänta på att få skrapa.. 6 månader av drömmar vad man ska göra om storvinsten skrapas fram. Tittar bilprospekt, kollar lägenheter i Spanien, lovar familjen en slant osv.... Sedan skrapas lägsta "vinsten" fram som ett jävla antiklimax.
Brukar få smått ångest när jag ser personerna skrapa fram "vinsten" och ser hur dessa försöker dölja den stora besvikelsen med "det är ju bättre än ingenting", "man får vara nöjd ändå".
Skulle vara skönt att se någon visa de verkliga känslorna "faaaaan, skiiiiiit, här har jag gått och väntat i sex månader på storvinsten, sedan får man en jävla nitlott!!"
Citera
2024-07-11, 14:48
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALLATROLL
Lottdragning innan sändning om vem som får äran till soffan?

Hade gärna stått i kulissen.

Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Man skrapar fram TV-Rutorna och blir förstås glad som fan. Sedan måste man gå sex månader och vänta på att få skrapa.. 6 månader av drömmar vad man ska göra om storvinsten skrapas fram. Tittar bilprospekt, kollar lägenheter i Spanien, lovar familjen en slant osv.... Sedan skrapas lägsta "vinsten" fram som ett jävla antiklimax.
Brukar få smått ångest när jag ser personerna skrapa fram "vinsten" och ser hur dessa försöker dölja den stora besvikelsen med "det är ju bättre än ingenting", "man får vara nöjd ändå".
Skulle vara skönt att se någon visa de verkliga känslorna "faaaaan, skiiiiiit, här har jag gått och väntat i sex månader på storvinsten, sedan får man en jävla nitlott!!"

”Det var kul att komma fram” är väl annars standardrepliken för de som inte klarar frågan på ”ring så spelar vi” fast nu finns väl inte det programmet kvar längre.
Senast redigerad av Vit-Brandbil 2024-07-11 kl. 14:51.
Citera
2024-07-11, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hade gärna stått i kulissen.

”Det var kul att komma fram” är väl annars standardrepliken för de som inte klarar frågan på ”ring så spelar vi” fast nu finns väl inte det programmet kvar längre.

Verkligen ett antiklimax, hållas på halster i 6 månader ..
Skulle man vilja visa för halva Sverige om man skrapade fram 5 millar? Njaa.
Vad skulle man säga vid förmodligen lägsta vinst, jävla skitspel i kameran

Säkert får de tillsägelse att hålla masken vid lägsta vinst, dvs 100 lax.
Citera
2024-07-11, 15:32
Medlem
EpicureNo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Fantastiskt att fortfarande finns dom som köper trisslotter.

Jag slutade köpa trisslotter när de började bestraffa vinnare med TV-skrap. Samma med Keno när de har "specialveckor" där vissa vinnare plågas med en resa för att träffa någon kändiskock. Usch. Det är kul att spela lite ibland, men jag vill ha vinsterna som pengar direkt till spelkontot.
Citera
2024-07-11, 15:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Det är inte alla som skrapar sina lotter direkt. Och det finns dom som får ångest av tanken att stå framför kamera, eller inte vill visa att dom vinner pengar(socfall, kronkallebästiasr), dom behöver tid att hitta någon dom litar på som kan skrapa åt dom.

För många många år sedan så hade en arbetskamrats bekant fått tre klöver eller tv-apparater och fick åka ner till studion. Där var det flera som kommit samtidigt och endast en av dom fick skrapa inför kameror, de andra fick skrapa i kulisserna.

Så man måste inte skrapa framför kamerorna om man inte vill?
Citera
2024-07-11, 15:44
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Så man måste inte skrapa framför kamerorna om man inte vill?
Nej, det var andemeningen med diskussionen, min arbetskamrat hävdade att det i första hand var den som ville som fick skrapa inför tv-kamerorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in