2024-07-11, 00:48
Medlem
Jag minns inte riktigt exakt på året det var men man kunde köpa antingen Bacon Crisp fläsksvålar med salt eller barbecue-smak i många år. Sedan helt plötsligt så försvann barbecue-smaken från det svenska stortimentet. Kanske dom finns kvar i Danmark som jag misstänker är företags ursprungsland. Men nu befinner vi oss i Sverige och vill ha fläsksvälar med grillsmak och det finns inte om man vill ha en stor påsjävel. Så varför försvann barbecuesmaken från Sverige? Finns den ffa i Denmark?
Citera
2024-07-11, 00:53
Medlem
StudiumValors avatar
Ser den i hyllan i bland fast jag vet inte var,
På Wllys eller Liedl?
Willys har i alla fall utan grillsmak - dvs riktiga original.
Citera
2024-07-11, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Ser den i hyllan i bland fast jag vet inte var,
På Wllys eller Liedl?
Willys har i alla fall utan grillsmak - dvs riktiga original.
Ja men om man vill ha barbecuesmak förhelvete! Den finns ju inte. Det är den det handlar om. För satan.
Citera
2024-07-11, 01:05
Medlem
Vad är detta för produkt ens? Snacks? Kan någon länka?
Citera
2024-07-11, 01:08
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEATH2AMERICA
Ja men om man vill ha barbecuesmak förhelvete! Den finns ju inte. Det är den det handlar om. För satan.
Va???
Läste du inte vad jag skrev?
Jag skrev på Liedl eller Willys?
Citera
2024-07-11, 01:26
Avstängd
Negreritvs avatar
Tror att produkten inte säljer speciellt bra. Fy fan vad äckligt, fläsksvål!
Citera
2024-07-11, 03:08
Medlem
Jungman-Janssons avatar
I amerika säljs fläsksvålar under namnet "pork rinds" som fritt översatt betyder "gris-skal". Den aptitliga faktoiden kan vara en anledning till att de kanske inte sålt särskilt bra och behövt banta sortimentet.
Citera
2024-07-11, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Va???
Läste du inte vad jag skrev?
Jag skrev på Liedl eller Willys?

Jag har ingen "Liedl" butik i min närhet och har aldrig faktiskt sett någon så jag tror du ljuger.

Däremot vet jag en tysk butikskedja som sist jag var där bara hade saltade. Sen har du ju Axfood, Coop och ICA.. samma där... saltade.
Citera
2024-07-11, 10:17
Medlem
De flesta "baconsnacksen" är ju numera gjorda på vetemjöl som har smaksatts med baconkrydda.
Riktiga baconsnacks gjorda på grissvål finns ibland har jag sett bl.a. på Willys.
Citera
2024-07-17, 23:00
Medlem
Dom här barbacuesmaksatta fläsksvålarna fanns i alla butiker fram till 2018 eller 2019. Sen försvann dom totalt. Bara dom saltade svålarna säljs nu i hela Sverige har jag inte sett en enda affär som säljer något annat än den salta varianten och inte den med barbacuesmak.

Hur är det i fläsksvålens hemland Danmark? Säljer den fortfarande där med barbacuesmak eller har dom också bara den saltade sorten i butikerna?

Det är stora påsar på 150 gram. Inte små påsar. Stora påsar med puffade lätta fläsksvålar 100% grissvål.
Citera
2024-07-17, 23:14
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Jag minns inte riktigt exakt på året det var men man kunde köpa antingen Bacon Crisp fläsksvålar med salt eller barbecue-smak i många år. Sedan helt plötsligt så försvann barbecue-smaken från det svenska stortimentet. Kanske dom finns kvar i Danmark som jag misstänker är företags ursprungsland. Men nu befinner vi oss i Sverige och vill ha fläsksvälar med grillsmak och det finns inte om man vill ha en stor påsjävel. Så varför försvann barbecuesmaken från Sverige? Finns den ffa i Denmark?

Jag såg dem för ca 2 år sen i en stor binge på Ica I Ängelholm. De var inte så goda tyckte jag. Crispy har tydligen en variant man kan köpa online.

https://www.natmat.se/produkt/crispy...l-bbq-p5311444
Citera
2024-07-31, 14:45
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Ytterst sannolikt på grund av alldeles för liten efterfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in